To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

MasterGruzin - 29-04-2016, 16:19

Mnie ostatnio spotkała nieprzyjemna przygoda z tarczami i klockami TEXTAR. Wymiana z przodu około dwa miesiące temu, zrobione około 2000km i zaczęło bić przy hamowaniu. Diagnoza zegarem w warsztacie i wskazówka zakręciła z lewej 180 stopni a z prawej trochę mniej ale też tragedia... Obecnie założony zestaw, który był zdjęty a wadliwy poszedł na reklamacje. Na szczęście wszystko zamówione i założone przez warsztat więc nie muszę się niczym zajmować. Zobaczymy jaki będzie koniec tej historii.
robertdg - 29-04-2016, 18:52

MasterGruzin napisał/a:
Mnie ostatnio spotkała nieprzyjemna przygoda z tarczami i klockami TEXTAR
Mój zestaw już w opakowaniu był krzywy, czlowiek kupuje uznane markowe czesci i sie na nich zawodzi, syfem nas zalewaja z kazdej strony, dramat.
MasterGruzin - 02-05-2016, 10:05

Ho ho :o Dzięki za info. Przy wymianie gwarancyjnej powiem żeby sprawdzili od razu po założeniu. Możliwe, że moje też były krzywe od początku a nie wyczułem tego ze względu na to, że większość czasu auto jeździ po mieście max 70km/h.
Maciejos - 04-05-2016, 15:55

dmi napisał/a:
Cytat:
Hmm...może faktycznie z opinią powinienem się wstrzymać do lata, gdy będę robił o wiele większe przebiegi i to nie tylko jeżdżąc po mieście. Wtedy będę pewnie o wiele częściej wciskał pedał hamulca...


Ja ostatnio zrobiłem trasę 1000km i felgi z przodu były czarne jak smoła :D



No i przyszedł czas "posypać sobie głowę popiołem". W "długi weekend" zrobiłem trochę więcej kilometrów niż standardowo, no i przede wszystkim w innych warunkach (tzn. więcej prostych + większe szybkości = częściej używany hamulec). Na następny dzień, patrząc na felgi, miałem wrażenie, że są innego koloru niż wcześniej, tzn. nie są już srebrne tylko czarne :-( Masakra. Faktycznie Zimmermann brudzi jak cholera. Mam nadzieję, że ten efekt później ustąpi. Chociaż , biorąc pod uwagę to co napisałeś, mała jest chyba na to szansa. Całe szczęście, że chociaż auto hamuje całkiem nieźle na tym zestawie.

Janq - 04-05-2016, 18:59

Miękki klocek zawsze będzie pylił - tego się nie przeskoczy. Ale pomimo tego, że brudzi ma on jedną niezaprzeczalną zaletę - dobrze i od razu klei do tarczy.
Tak więc Panowie, albo chcecie mieć czyste felgi i spowalniacze a nie hamulce, albo usyfione felgi i hamulce.

muka997 - 04-05-2016, 22:01

Janq napisał/a:
Miękki klocek zawsze będzie pylił - tego się nie przeskoczy. Ale pomimo tego, że brudzi ma on jedną niezaprzeczalną zaletę - dobrze i od razu klei do tarczy.
Tak więc Panowie, albo chcecie mieć czyste felgi i spowalniacze a nie hamulce, albo usyfione felgi i hamulce.


nie zgodzę się, można mieć czyste felgi i hamulce żyleta choć mi się w galu nie udaje mieć czystych felg ale widzę po samochodach znajomych że można, nie wiem od czego to zależy ale się da

misza116 - 09-05-2016, 21:34

Orientujecie się jaka może być przyczyna notorycznego krzywienia tarcz?
Auto dopiero kupiłem, tarcze niesamowicie krzywe, ale poprzedni właściciel mówił,
że wymieniał je kilkukrotnie, i krzywią się bardzo szybko.

Wiem, że to może być wina samych tarcz, niektóre są krzywe już w pudełku. Ale nie sądzę, żeby ktoś miał takiego pecha, że trafia zawsze na buble :)

dmi - 09-05-2016, 21:39

Maciejos napisał/a:

No i przyszedł czas "posypać sobie głowę popiołem". W "długi weekend" zrobiłem trochę więcej kilometrów niż standardowo, no i przede wszystkim w innych warunkach (tzn. więcej prostych + większe szybkości = częściej używany hamulec). Na następny dzień, patrząc na felgi, miałem wrażenie, że są innego koloru niż wcześniej, tzn. nie są już srebrne tylko czarne :-( Masakra. Faktycznie Zimmermann brudzi jak cholera. Mam nadzieję, że ten efekt później ustąpi. Chociaż , biorąc pod uwagę to co napisałeś, mała jest chyba na to szansa. Całe szczęście, że chociaż auto hamuje całkiem nieźle na tym zestawie.


Czyli jednak nie tylko u mnie....co zrobić :lol: Może warto jakimiś innymi klockami się zainteresować ? Ktoś na bank ten temat przerabiał na forum.

Hugo - 09-05-2016, 21:44

misza116, zmierz bicie piast.
Dario1986 - 10-05-2016, 09:01

siemanko, orientujecie się może ile w ASO może kosztować komplet tarcz + klocki na przód + ew. tył do Gala v6 ? ASO ma teraz "wyprzedaż " z tego co widziałem i do aut starszych niż 8lat dają 25% rabatu. Pytam najpierw tutaj zanim zadzwonię i zawału dostanę :)
telewizoor - 10-05-2016, 12:24

Dobra, po dłuższej jeździe na przodzie z Outlandera(294mm) tarcze Bosch(mają dodatkowe 'nawierty' od środka) i klocki Valeo :lol: jest bardzo dobrze, polecam. Ciekawe czy na tył nie przypasują jakieś większe heble od Mitsu?
Fragu - 10-05-2016, 12:30

telewizoor, od E88A lub od VR4 po "przeróbce" tarcz.
telewizoor - 10-05-2016, 12:47

No to lipa, ciężko cokolwiek znaleźć :(
Hugo - 10-05-2016, 13:54

Ja jestem już niemal pewny, że głównym powodem słabych hamulców w Galancie są kiepskie (małe) tylne tarcze. Założyłem do swojego tylne wentylowane tarczobębny 284/20 mm oraz większe zaciski z tłoczkiem 38 mm z Legnum i z każdym dniem auto podczas hamowania coraz bardziej "wgryza" się w asfalt. Takie same tarczobębny i zaciski ma też Space Wagon z lat 1998-2002.
telewizoor - 10-05-2016, 14:18

Rozstaw na mocowanie zacisku się zgadza?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group