To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Bawarczyk

jacek11 - 10-08-2020, 23:01

Dzisiaj właśnie zamówiłem termoplastyczną osłonę przegubu zewnętrznego, i jeśli ona ma wytrzymać 170 tysi, to warto zapłacić 75 zł. tak myślę. Muszę się dokształcić w temacie montażu takiej osłony, bo coś mi świta, że to trzeba na gorąco montować. Oczywiście piszę o osłonie do galanta, ale taka to zbieżność wydarzeń nastąpiła :)
Owczar - 10-08-2020, 23:03

No niby tak, ale jak porownamy do galanta z przebiegiem 400tys i 22 lata, w którym guma nawet jeszcze nie ma zamiaru się rozłożyć, to już to wygląda gorzej :)

Swoją drogą do dzisiaj nie wiedziałem, że masz xdrive :)

deejay - 10-08-2020, 23:15

Marcin zgadzam się z tobą że zdarzają się wyjątki, ale naprawiam naprawdę dużo Galantów i przebiegi są naprawdę różne jeśli chodzi o uszkodzenia osłon. Wszystko moim zdaniem zależy od użytkowania pojazdu, materiał jest tylko materiałem, w każdym momencie ma prawo pęknąć itp.
Ostatnio robiłem galanta z 2002 roku z przebiegiem 430 tys i osłony oryginalne wytrzymały 120 tys. Auto użytkowane tylko na autostradach i w dodatku z ciężką nogą 😉

jacek11 - 10-08-2020, 23:21

Jaki materiał jest użyty w Galantach oryginalnie ? Pytam poważnie, bo ta niby guma jest trochę twarda.
deejay - 10-08-2020, 23:31

Zewnętrzne osłony są takie same jak w BMW czyli Termoplast, a osłony przegubu wew. są gumowe i te najczęściej padają, ale różnie z tym bywa :wink:

Tak sam koszt osłony jak do Galanta jest do F10 czyli GKN Lobro - pierwszy montaż. Koszt ok 76 zł.
Termoplast jest trwalszy ale trzeba to poprawnie założyć. Potrzebuje mocniejszych opasek i musi być mocno ściągnięty, inaczej się zsuwa i robi się nieszczelny. Są do tego specjalne szczypce.

jacek11 - 10-08-2020, 23:38

Czyli wszystko się zgadza. Wewnętrzne są miękkie, a zewnętrzne są twarde. U mnie 336 tysięcy na tablicy, ile naprawdę to nie wiem, ale też nie wiadomo czy od nowości :roll:
jacek11 - 10-08-2020, 23:43

deejay napisał/a:
Termoplast jest trwalszy ale trzeba to poprawnie założyć. Potrzebuje mocniejszych opasek i musi być mocno ściągnięty, inaczej się zsuwa i robi się nieszczelny. Są do tego specjalne szczypce.

Opaski są w zestawie, ale właśnie zastanawiałem się jak się je montuje. Kolejne narzędzie do kolekcji :)

Krzyzak - 11-08-2020, 20:41

Owczar napisał/a:
porownamy do galanta z przebiegiem 400tys i 22 lata, w którym guma nawet jeszcze nie ma zamiaru się rozłożyć
w rekinie fabrycznie na zewnętrznym też jest thermoplast
edit - widzę, że Bartek już napisał to samo :)
i tak - trzeba trochę podgrzać, bo inaczej można dostać nerwicy - tak się zsuwa :)
a zakładałem w listopadzie przy +2° i już myślałem, że nigdy nie założę po czym zacząłem rozkminę nazwy "thermo" i mnie oświeciło

deejay - 11-08-2020, 21:57

Krzyzak napisał/a:
a zakładałem w listopadzie przy +2° i już myślałem, że nigdy nie założę po czym zacząłem rozkminę nazwy "thermo" i mnie oświeciło


:lol:

Ps

Osłonki wymienione dwa kpl , przy okazji zalałem nowy olej do przedniego dyfra .
Robota bardzo przyjemna , nie to co demontaż przegubu zew. w Galancie , bo czasami kończyło sie flexem :twisted: Przez ok 16 lat jak naprawiam Mitsu , raptem kilka razy udało mi sie zdemontować przegub zew. bez cięcia :wink:
Padło na osłony Spidan , bo to jak fabryka łącznie z oryginalnymi opaskami. Zapiąć oryginalne opaski bez oryginalnego przyrządu graniczy z cudem , trzeba mieć ok 30 cm cęgi itp , bo inaczej zapomnij :roll:




Hugo - 12-08-2020, 21:45

Nie ma co porównywać trwałości podzespołów w starszych autach i tych kilkuletnich. Teraz wszystko jest robione po to żeby się zepsuło. Najlepszym tego potwierdzeniem jest to, że po obu stronach rozpadły się jednocześnie. W Galancie osłony przegubów zewnętrznych są wieczne, jeśli nie są uszkodzone mechanicznie (jakimś narzędziem np. przy naprawie zawieszenia lub czymś co wypadło spod opony podczas jazdy).
deejay - 14-08-2020, 19:41

Kilka pierdółek dzisiaj wymienionych . Nowy pasek napędu osprzętu , wymieniłem profilaktycznie , bo nie mam nigdzie w systemie informacji ile ma przebiegu .
Do tego wpadł nowy filtr kabinowy plus dezynfekcja klimatyzacji środkiem TUNAP.
Dzisiaj też dojechał nowy olej do przedniego dyfra .



deejay - 01-12-2020, 14:38

Tak się złożyło okazjonalnie, że stałem się posiadaczem Avensis T25 1.8 129 kucy w PB 216 nalotu oczywiście, kilka fotek na szybko 😉




Auto zdrowe, na nowych oponach, technicznie prawie idealnie. Kosmetyka do zrobienia typu dwie gumy stabilizatora tył i łącznik stabilizatora przód. Skusił mnie stan techniczny i orynalny stan powłoki lakierniczej tak samo wszystkich szyb.

Bzyk_R1 - 01-12-2020, 16:45

Obym się mylił ale to auto musi zawsze wozić w bagażniku 5L oleju na dolewki.
deejay - 01-12-2020, 16:51

Trochę masz racji, ale jest po akcji serwisowej, więc znam temat 😉
Pojeździmy to się oceni.

Bzyk_R1 - 01-12-2020, 19:18

Mój dowódca zmiany miał taką właśnie to wycieczka nad morze, czyli jakieś 600km od nas to dolewka ok 3-4 litry.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group