To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

tomekrvf - 24-06-2012, 11:20

norbiolo napisał/a:
Udało się pozyskać część danych dotyczących sondy lambda z Allegro.

Sonda za 70PLN to moim zdaniem niezły przekręt. Ja bym tego nie kupił.

fj_mike - 24-06-2012, 11:25

tomekrvf napisał/a:
Sonda za 70PLN to moim zdaniem niezły przekręt. Ja bym tego nie kupił.

Ja kupiłem. Działa.

norbiolo - 24-06-2012, 16:16

tomekrvf cały myk polega na tym, że fj_mike, użytkuję konkretnie ten model i jest zadowolony.

fj_mike, zbierz sie do "qpy" ;) i pomierz rezystancje grzałki.

Będzie jednoznaczna informacja, ale jeżeli ECU nie raportuje Check Engine to wartość musi się mieścić w granicach zadanej.

Bizi78 wartość z manuala jest znana i nie powinna przekraczać 10 ohm, jeżeli sonda charakteryzuje się wyższą rezystancją to można mieć pewność ze pracuje w znaczącej odległości od kolektora lub za katalizatorem.

fj_mike - 25-06-2012, 12:27

norbiolo napisał/a:
fj_mike, zbierz sie do "qpy" ;) i pomierz rezystancje grzałki.

Jak dorwę multimetr ;)

komarsnk - 26-06-2012, 15:55

Koledzy - od dłuższego czasu mam pewne podejrzenia, że moja lambda przed katem (licząc od kolektora) umiera (ta za katem już umarła o czym CE mi dzielnie przypomina). Mam LPG na STAGu 300 plus, wtryski MagicJet i reduktor nie wiem jaki ;) ISA włączona.

Postanowiłem sprawdzić pracę sondy przed interfejs LPG gdyż podobno jest podłączona.
Niby coś tam rysuje ale wydaje mi się, że żyje własnym życiem. Co dziwne, w ustawieniach sterownika jest wybrana opcja BRAK SONDY (nie wiem dlaczego). Czy to, że jest podpięta a w ustawieniach jest niepodpięta wpływa na pracę sterownika?
Jakby ktoś znający się na rzeczy mógł przeanalizować mój oscylogram to byłbym wdzięczny (LINK )
Moje spostrzeżenia:
1. na wolnych na LPG oscyluje jak chce, po przygazowaniu rysuje...coś tam. Obroty jakieś dziwne mi dziś trzymał - ok. 1000, zawsze miałem na ostatniej cienkiej kresce na obrotomierzu.
2. Pod koniec wykresu widać przełączenie na Pb - obroty spadają do normalnych. Po przygazowaniu i "rozgrzaniu" sony zaczyna chyba normalnie oscylować.

Ale nie potrafię z tego wyciągnąć żadnych wniosków :)

Owczar - 26-06-2012, 16:42

komarsnk, wrzuć oscylogramy na PB po min 10-15 minutach pracy na tym paliwie (na wolnych obrotach).

komarsnk napisał/a:
Co dziwne, w ustawieniach sterownika jest wybrana opcja BRAK SONDY (nie wiem dlaczego).


To nie ma znaczenia na pracę LPG ale zaznacz napięciowa 0V ubogo.

komarsnk napisał/a:
ISA włączona.
Wyłącz, wyzeruj korekty i ustaw gaz.

Ten dziwny wykres może powodować ISA. Ale jak wrzucisz ustabilizowany wykres na PB to będzie wiadomo czy sonda żyje.

komarsnk - 26-06-2012, 16:49

Owczar napisał/a:

komarsnk napisał/a:
ISA włączona.
Wyłącz, wyzeruj korekty i ustaw gaz.

Kurcze chyba wolałbym tego sam nie robić nie wiem wiem jakich ustawień należy dokonać...

Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest też decat - na chama, bez imitacji - wspawany jest kawałek rury :p

Owczar - 26-06-2012, 16:52

Dla pierwszej sondy nie ma znaczenia.

komarsnk napisał/a:
Kurcze chyba wolałbym tego sam nie robić nie wiem wiem jakich ustawień należy dokonać...


To w takim wypadku zostaw narazie, ale niezależnie od tego co z sondą, ISA polecam wyłączyć. Ją można użyć tylko by ustawić korekty po obrotach tuż po ustawieniu mnożnika. W zmiennych warunkach powoduje bardzo dziwne korekty, bo dąży do mapy, która jest już nieaktualna... Przez co ECU koryguje w drugą stronę i to zaburza pracę sondy...

komarsnk - 26-06-2012, 17:31

Owczar napisał/a:
Dla pierwszej sondy nie ma znaczenia.

komarsnk napisał/a:
Kurcze chyba wolałbym tego sam nie robić nie wiem wiem jakich ustawień należy dokonać...


To w takim wypadku zostaw narazie, ale niezależnie od tego co z sondą, ISA polecam wyłączyć. Ją można użyć tylko by ustawić korekty po obrotach tuż po ustawieniu mnożnika. W zmiennych warunkach powoduje bardzo dziwne korekty, bo dąży do mapy, która jest już nieaktualna... Przez co ECU koryguje w drugą stronę i to zaburza pracę sondy...


Podaję OSCYLOGRAM z 15 min. pracy na Pb na wolnych obrotach. Pod koniec trochę zabawy pedałem gazu... :/

Owczar - 26-06-2012, 17:45

Nie wygląda to zbyt dobrze. Ale po mapie widać, że masz za bogato na LPG i ECU robi ujemne korekty. Na wolnych obrotach jest prawie 2 krotny mnożnik... Jak przełączasz na PB, bo robi się ubogo i przez to sonda śpi, a ECU nie może jej dobudzić. Wydaje mi się, że 15min mu nie wystarczyło. Najlepiej jak zrobisz reset ECU przez odpięcie klemy i potem odpalisz na te 10 min. Przy okazji zaadoptuje sobie obroty.

Zrób screen mnożnika i screen mapy 3D ma PB i LPG oraz korekt numerycznych ISA na mapie 3D.

Jak spalanie? Ale sonda rzeczywiście ospała i po przegazowaniu zbyt mała częstotliwość oscylacji.

komarsnk - 26-06-2012, 17:55

Owczar napisał/a:
Nie wygląda to zbyt dobrze.

I takie same mam odczucia... Niby jedzie ale czuję, że coś go boli...

Owczar napisał/a:
Ale po mapie widać, że masz za bogato na LPG i ECU robi ujemne korekty. Na wolnych obrotach jest prawie 2 krotny mnożnik... Jak przełączasz na PB, bo robi się ubogo i przez to sonda śpi, a ECU nie może jej dobudzić. Wydaje mi się, że 15min mu nie wystarczyło. Najlepiej jak zrobisz reset ECU przez odpięcie klemy i potem odpalisz na te 10 min. Przy okazji zaadoptuje sobie obroty.

Zrób screen mnożnika i screen mapy 3D ma PB i LPG oraz korekt numerycznych ISA na mapie 3D.

OK - zrobię Ci screeny wszystkiego na obu paliwach... Jak nie znajdę to nagram jakiś filmik przełączając wszystkie zakładki po kolei :) Ale to już jutro...

Owczar napisał/a:
Jak spalanie?

Wiesz co no nie jest złe...do 14l LPG w mieście a w trasie zejdę nawet do 11, tylko, że nogi nie mam lekkiej niestety. Szwagier na trasie 300km zrobił 9 litrów...
Dzięki za dotychczasową pomoc i poświęcony czas :wink:

fj_mike - 26-06-2012, 21:30

Pomiar wykonany.
Sonda zamiennik NGK NTK przy 17°C wykazała 6,1Ω.
Wniosek z tego taki, że grzałka w przedliftach nie ma znaczenia. Przez dwa i pół roku ani razu nie wyskoczył błąd. Jeżeli wpłynęło to na spalanie to w niezauważalnym stopniu.

Ori sonda w której posiadanie wszedłem jakiś czas temu (leży w szafce) przy 22°C wykazała 13,8Ω.

Mogę przełożyć sondy i zebrać logi z obu do porównania.

komarsnk - 26-06-2012, 21:35

fj_mike napisał/a:

Mogę przełożyć sondy i zebrać logi z obu do porównania.

To byłoby mistrzowskie posunięcie :mrgreen:
aczkolwiek chyba trochę pracochłonne? :?

fj_mike - 26-06-2012, 21:36

komarsnk napisał/a:
aczkolwiek chyba trochę pracochłonne? :?

Tak, 10 min :mrgreen:

komarsnk - 26-06-2012, 21:40

fj_mike napisał/a:
komarsnk napisał/a:
aczkolwiek chyba trochę pracochłonne? :?

Tak, 10 min :mrgreen:

żeby przełożyć sondę? :D
wiesz... Ja operuję warunkami podblokowymi z podnośnikiem trapezowym :finga:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group