FAQ & How to? - Podłączenie ECU-PC i ECU-Palm
tomusn - 15-11-2009, 21:38
1. ja monitoruję:
RPM, TPS, INJD, KNCK, TIMA, O2R, COOL, AIRT, BARO, INJP, BATT, ISC, FTRL, FTRM, FTRH, FTO2, MAFS
2. po odpaleniu programu klikasz 'menu' (1) i następnie 'test' (2)
potem 'read' - odczytuje błędy
jak nie ma - 'none'
jak są, to pokazuje numerki, a po wskazaniu objaśnia co znaczą w 'meaning'
'erase' - kasuje błędy
i uwaga: kluczyk na on, ale wyłączony silnik
Anonymous - 18-11-2009, 16:30
tomusn napisał/a: | FTRL, FTRM, FTRH, FTO2 |
U mnie się właśnie, nie monitorują te wartości...
Maretzky85 - 19-11-2009, 22:41
A jakie macie wartości odświeżania przy jakiej ilości monitorowanych czujników ?
Ja mam jakieś 5 Hz przy 5 czy 6 czujnikach.
Drugie pytanie - na czym oglądacie logi ? Ja chciałem sobie obejrzeć loga w formie wykresu, ale z excelem się nie mogę dogadać, poza tym skalowanie tego wszystkiego w sposób sensowny do oglądania może być męczące
tomusn - 19-11-2009, 22:58
im więcej czujników tym wolniej odświeża, przy tych co ja mam 1-2Hz
krzypolo - 25-11-2009, 21:31
No tak palm doszedł ale chyba kupiłem uszkodzony ........ ponoć działał ale ...... ponoć rok temu ............................ nie był ładowany ....
no więc zacząłem go ładować i po chwili zapalił sie ekran ...... wyświetliło się logo Palm Powered i tak sobie mruga ....mruga................ mruga ............ nawet nie wiem jak to wyłączyć ..................... robiłem sofr reset ..........mruga .....hard reset............... mruga ........... przy czym robiąc hard reset to przy dłuższym przytrzymaniu on off juz pojawia sie komunikat erase all data ? nawet bez naciskania soft reseta .............. więc tak myślę że coś znim nie tak ...............
Anonymous - 25-11-2009, 21:52
a jesli po erase all data klikniesz YES to dalej nic??
pewnie schrzanił się ROM - też tak miałem...
krzypolo - 25-11-2009, 22:14
nic.............. zpowrotem mruga Palm Powered ................ a jak chwilę przytrzymam ten dolny przycisk (chyba down) z tych dwóch środkowych to logo znika i mam biały podświetlony ekran i nadal nie wiem jak to wyłączyc no palma wyłączyc ...............
adams12 napisał/a: | pewnie schrzanił się ROM - też tak miałem... |
i da się z tym coś zrobic ?
tomusn - 25-11-2009, 22:40
kurcze, nie wiem co by tu zrobić...
krzypolo - 25-11-2009, 22:44
tomusn napisał/a: | kurcze, nie wiem co by tu zrobić... |
w laptopie nie mam wejscia rs232 jutro podłącze go do kompa w pracy zobaczę co sie będzie działo
[ Dodano: 26-11-2009, 11:44 ]
http://www.youtube.com/watch?v=wMgUWzxM1_g
tak to wygląda ... amoże powinieniem go jeszcze mocniej naładować ?
[ Dodano: 27-11-2009, 01:13 ]
palm chodzi ale nie mogę wgrać MMCD
[ Dodano: 27-11-2009, 16:37 ]
Już wgrałem MMCD i chodzi na palmie więc czekam na kabelek i sprawdzę w aucie ......
na razie wygląda to tak
http://www.youtube.com/watch?v=GFDOU1bDpkc
ma pytanie jak zkonfigurować program ?:
Klikam na znaczek Mitsu pojawia mi sie pusta strona - klikam new i wychodzi :
1 podstrona
RPM - TPS -
INJD - MAP -
KNCK - TIMA -
O2-R - 02-F -
2podstrona
COOL - BATT -
AIRT - ISC -
BARO - VSPD -
INJP -
3 podstrona
FTRL - MAFS -
FTRM - ACLE -
FTRH - FLG0 -
FTO2 - FLG2 -
4 podstrona
MAP - FUEL -
OILP - WBO2 -
EGT - PLEN -
OILT - PUMP -
CO TO ZA WARTOŚCI I KTÓRE USTAWIĆ DLA MOJEGO 4G37 ?
ponadto po kliknięciu "monitor" mam 4 pola wyboru do zaznaczenia :
Peak
Graph
Log
Pause
które zaznaczyc ?
[ Dodano: 29-11-2009, 21:43 ]
hm ale mi sie podoba ten programik ........ wszystko gfajnie chodzi .............. ale tych plików .cvs nie kumam
szperam w necie i znalazłem coś takiego (chyba Nowa Zelandia)
EVO SCAN DUZO INFO
a tu kabelki usb tez
USB OBD-II / MUT-III / SSM-II Vehicle Datalogger Cables
tomusn - 29-11-2009, 23:08
krzypolo, dałeś radę, podejrzewam że było za mało prądu w baterii, choć kto wie...
jak skonfigurować...
Monitor - obserwacja parametrów pracy
peak - pokazuje wartość maksymalną
graph - pokazuje wartości na wykresie
log - zapisuje odczyt w pamięci (do zobaczenia w Review)
pause - po prostu pauza
jeżeli chcesz się pobawić we włączanie i wyłączanie czujników oraz sprawdzanie funkcji, ale bez podłączania do auta, możesz skorzystać z trybu symulacji
żeby wejść do trybu symulacji, musisz kliknąć [menu] a następnie [options] i dalej [preferences] potem jako prędkość przesyłu danych [COM], należy wybrać [simulate]
program zachowuje pełną funkcjonalność, lecz wyświetlane są przypadkowe wartości, przez co odczyt (review) jest bez sensu
jak coś to mój numer podaję Ci na PW, a innym przypominam też o Mitsumaniaki Assistance
krzypolo - 30-11-2009, 14:22
tomusn napisał/a: | przypominam też o Mitsumaniaki Assistance |
a jak tam sie zalogować ?
a tak wyglądały pomiary podzczas jazdy do pracy .... i tak mało rozumiem ale sie nauczę ... dziwi mnie że dwa razy występuje MAP i każdy ma inne wartości Map na ekranie 1 ma 2.77 bar a MAP na ekranie 4 ma o.60 bar no i wartośc ujemna przy oip -1.15 atm
ekran 4
ekran3
ekran2
ekran1
tomusn - 30-11-2009, 15:48
krzypolo napisał/a: | ekran1 |
coś masz nie tak z czujnikiem położenia przepustnicy:
RPM 718 - oznacza wolne obroty, a TPS 98.8% - pedał przyspieszenia do deski?
a Mitsumaniaki Assistance
Anonymous - 30-11-2009, 19:08
wniosek prosty - uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy!
ja osobiście zawsze sprawdzałem go w trybie graph - powolutku wciskając linia musi równomiernie rosnąc od 10% na wolnych obrotach do ~95% na pelnym gazie.
jeśli w którymś momencie wykres gwałtownie załamuje się to znaczy, że potencjometr jest wytarty - do wymiany.
tomusn - 30-11-2009, 20:51
adams12 napisał/a: | ja osobiście zawsze sprawdzałem go w trybie graph - powolutku wciskając linia musi równomiernie rosnąc od 10% na wolnych obrotach do ~95% na pelnym gazie. | a ja osobiście radzę na wyłączonym silniku, kluczyk na ON - MMCd działa
krzypolo - 30-11-2009, 21:18
Już na zlocie mówiłem ze mam tps do wymiany....... szukam w usa ............
namiętnie mi wybija błąd 14
[ Dodano: 01-12-2009, 08:02 ]
a jak to mam odczytac ?
|
|
|