To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA

Owczar - 17-05-2016, 20:29

Ale da się go też złożyć na odwrót :)
dmi - 17-05-2016, 21:46

Ta, zle zamontowalem glupi palec i nie odpala :lol: moze immo ma cos zwiazane z brakiem iskry?
Owczar - 17-05-2016, 22:37

Immo odcina paliwo.

Ja tak raz założyłem -mróz i ciemno. Przesuwasz wtedy zapłon o 180 stopni. Powodzenia w odpaleniu :) A sprawdziłeś te iskrę?

komarsnk - 17-05-2016, 22:40

dmi napisał/a:
Ta, zle zamontowalem glupi palec i nie odpala

Może nieco więcej powagi skoro ktoś chce Ci tu pomóc. Trochę dziwna jest twoja wątpliwość, że nieprawidłowy montaż palca może skutkować nieodpalaniem :O
Ale to nie ważne.
Owszem, palec może i można założyć w jednej pozycji. Ale wkładając aparat można włożyć wirnik o 180st. odwrotnie. Pomyślałeś o tym? I o to Owczar pyta, że tak pozwolę sobie wyjaśnić.

dmi - 17-05-2016, 22:55

Komarsnk jaja sobie robisz? Czytales moje wypowiedzi,ze piejesz bezpodstawnie? Mecze sie z tym od wielu dni i potrafie takie rzeczy skladac,wiec nie rob debila ze mnie. Owczar oraz inni mi pomogli w temacie i wcale ich o nic nie obwiniam ani ich nie osmieszam
Owczar - 17-05-2016, 23:01

Zdejmij kpułkę. Załóż przewód na trzpień z cewki, zdejmij palec rozdzielacza, zakręć silnikiem i zobacz czy będzie iskra. Będziesz miał 6 iskier na 2 obroty wału jeśli moduł i cewka są ok.
dmi - 17-05-2016, 23:03

Dzieki Owczar, jutro przetestuje
komarsnk - 17-05-2016, 23:07

dmi napisał/a:
Komarsnk jaja sobie robisz?

Nie :)
Czytałem właśnie, już wyjaśniam:
Owczar napisał/a:
Czy na pewno dobrze włożyłeś aparat zapłonowy?

dmi napisał/a:
A da się go źle włożyć ? [...]

Owczar napisał/a:
sam palec z oska można obrocic o 180 stopni i da się założyć aparat.

dmi napisał/a:
No tak ale idealnie pasuje tylko w jednej pozycjii

Chodzi o te dwa ostatnie cytaty :) Bo DA się założyć aparat (którego korpus pasuje tylko w jednej pozycji) z obróconą o 180st. włożoną ośką i też będzie pasował :)

Owczar - 17-05-2016, 23:07

Cewkę i moduł zapłonowy masz nowy rozumiem?

Jeśli iskry nie będzie to pozostaje ręczne wyzwalanie. W schematach jest rozpiska pinów. Podajesz pulsacyjnie 5V na power tranzystor i sprawdzasz czy cewka wyzwala iskrę.

dmi - 09-06-2016, 19:19

Trzymajcie mnie bo wybuchnę zaraz.....zgasł przy 10km/h, znowu lawetą na chatę....tym razem dla odmiany iskra jest (niebieska), dosyć duża bo w dziennym świetle ładnie widać. Kręcić kręci ale oczywiście nie odpala, jak przestanę kręcić to przez 10s, minimalne drgania są i próbuje zaskoczyć po czym cisza. Jak odepnę wtyczkę od modułu to taka akcja nie występuje. Co teraz mogło się stać ? Czujnik położenia wału ? Znowu coś z aparatem ? No ale skoro iskra jest....



Cewka nowa. A może znowu coś z modułem ? Był regenerowany przez firmę yakuzasc pod toruniem, gwarancję mam rok ale jeszcze przez parę dni chcę sam dojść do tego.

[ Dodano: 11-06-2016, 00:59 ]
nikt nic nie wie ? nie załamujcie mnie....

glowkamario89 - 18-06-2016, 03:45

Witam, pokrótce prześledziłem twój opis. Ja miałem problemy z brakiem iskry (zanikała kiedy silnik nabierał temperatury) niedługi czas po wymianie układu zapłonowego. Auto się nagrzewało i silnik padał a na kablach brak iskry, kiedy ostygł można było znowu odpalić. I tak bez końca, wszyscy obstawiali czujnik położenia wału. Okazało się, że padł czujnik ale temperatury silnika, szybka wymiana i problem poszedł w zapomnienie. To może być jakiś trop...

Ja natomiast mam pytanie odnośnie połączenia między kopułką a cewką. Jak wiadomo palec rozdzielacza ślizga się po graficie wychodzącym z kopułki a jaki jest styk między czpieniem cewki a gniazdem w obudowie kopułki. Czy tam powinien być jakiś grafit lub sprężynka która powoduje styk? Jeśli ktoś ma kopułkę na wierzchu to prosiłbym o info, co jest wewnątrz tego otworu. Na zdjęciach z googla niewiele widać.

Owczar - 18-06-2016, 17:04

Jest sprężyna.
miro_x - 26-09-2016, 07:24

Czy zużyty palec może być przyczyną sytuacji że po deszczu samochód przestał odpalać ?
W tamtym tygodniu w weekend padało i w poniedziałek już nie zapalił. W czwartek rozebrałem aparat poczyściłem blaszki w kopułce, grafit jeszcze jest i nie wygląda na zużyty. Palec jest prawie w połowie wypalony. Po złożeniu samochód odpalił i jeździł do soboty.
W sobotę padało i już w poniedziałek rano nie zapalił.
W kopułce nie było widać śladów wilgoci.
Jeszcze mi do głowy przychodzi cewka albo czujnik położenia wału. Jak sprawdzić czy któryś z elementów nie jest uszkodzony.
Co i gdzie pomierzyć żeby złapać jakąś pewność w którym kierunku szukać.
Świece nowe kupiłem dzisiaj wymienię.
Dzisiaj sprawdzę czy jest iskra w sytuacji jak nie chce palić.
Ostatnio po rozebraniu aparatu i złożeniu chciałem sprawdzić iskrę i z wykręconą swiecą zapalił. Iskra była i to ładna.
Po tym już palił aż do soboty.

Piszecie o cewkach Magnetron z allegro ale nie udało mi się nigdzie takich znaleźć ani w hurtowniach. Na allegro pojawiają się NTY i MObiletron/Oyodo ?

Aha komp wymrugał mi błąd przepustnicy powietrza ale po odpięciu aku zniknął i już nie wrócił.
No i błąd ABSu. że niby zwarcie na dwóch czujnikach ale to nie ma nic do rzeczy.

Krzyzak - 26-09-2016, 08:44

Pewnie się pomyliłem z tym Magnetron - chodziło o Mobiletron. U mnie działają już 2-3 lata.
Dziwne co piszesz z palcem - on się nie zużywa. Chyba, że mówisz o ukruszonym graficie na końcu - to się zdarza, ale u mnie nie miało żadnego wpływu.
Czujnik wału sprawdzisz oscyloskopem albo pokręć dłużej rozrusznikiem - jeśli czujnik jest zepsuty to wyskoczy błąd ECU po 5 sekundach kręcenia.

miro_x - 26-09-2016, 08:51

ok. Mobiletron jest jasny dla mnie. Ale czy to na pewno będzie cewka ?

Jak zaczął palić tak jeździł aż deszcz spadł.

z paleniem jest tak że po prostu nie łapie ale żadne błędy nie wyskakują.
Dzisiaj sprawdzę tą iskrę. Czy może się cewka uszkodzić tak że raz działa raz nie ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group