[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
Marcino - 29-05-2015, 14:36
fj_mike napisał/a: | Marcino napisał/a:
A jak to jest z błedami jak nie mam OBd II?
Błędy wymrugujesz. |
OKI, w programie nie zobaczee znaczy się. Jedynie podgląd parametrów.
fj_mike - 29-05-2015, 14:37
Marcino napisał/a: | Jedynie podgląd parametrów. |
Tak, dokładnie.
muscle_car - 29-05-2015, 16:12
A czego używacie do połączenia się tzn jakiego programu? Kupiłem sobie elm 327 i mam 5 różnych i żaden się nie chce połączyć.
fj_mike - 29-05-2015, 22:10
muscle_car, polecam temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=34863&start=0
muscle_car - 30-05-2015, 22:35
Powiedzcie mi bo już dostaję szału Jak długo wasze galanty chodzą na ssaniu? Jak już wcześniej pisałem mój schodzi z ssania dopiero po osiągnięciu temperatury na poziomie połowy wskaźnika i wydaje mi się, że to stanowczo za długo.
[ Dodano: 31-05-2015, 18:37 ]
I jeszcze jedno pytanie czy TPS z Galanta może być zastosowany w galu po 1 i 2 lifcie i na odwrót?
fj_mike - 31-05-2015, 18:39
muscle_car, jak dokładnie wygląda przebieg obrotów na biegu jałowym w zależności od temperatury?
Z doświadczenia mogę wskazać na dwa problemy.
Pierwszy to czujnik temperatury. Albo wyjąć i pomierzyć albo podłączyć się kablem i sprawdzić jak wzrasta temperatura.
Jeżeli będziesz mierzył miernikiem, oto wartości jakie powinien wskazywać:
Drugi problem to silniczek krokowy. Wyjąć i pomierzyć oporność.
Wartości są podane na stronie 199, dział 13 "Fuel" w manualu.
muscle_car - 31-05-2015, 20:10
Odpalam i ma ok 1500 (wcześniej pisałem 1200 ale się przyjrzałem). Chodzi chodzi i w miarę wzrostu temperatury obroty spadają. Dochodzi temp. do połowy wskaźnika obroty są na 650.
Czujnik temperatury wymieniłem w sobotę. Po wymianie i pierwszym odpaleniu nic się nie zmieniło. Rozgrzałem silnik i nauczyłem go obrotów. Dojechałem do domu i jeszcze dzisiaj nigdzie nie jeździłem więc nie wiem czy jest ok. Jutro sprawdzę silniczek.
[ Dodano: 31-05-2015, 20:23 ]
A tak w ogóle to jutro jeszcze sobie zadzwonię do serwisu bo zapłaciłem za regulacje obrotów z diagnostyką a nie dostałem żadnego wydruku.
[ Dodano: 31-05-2015, 20:26 ]
I jeszcze jedna myśl. Przed regulacją obrotów musiał chyba sprawdzić czy wszystkie czujniki się odzywają i dają prawidłowe wskazania bo jakże inaczej zabierałby się za regulację obrotów?
fj_mike - 01-06-2015, 09:12
muscle_car, z tego co piszesz, wnioskuję, że masz prawidłowe obroty na tzw ssaniu. W czym dokładnie jest problem.
Przejrzałem twoje poprzednie posty i nie widzę istoty problemu.
muscle_car - 01-06-2015, 11:51
Opiszę szerzej. Po remoncie silnika wariowały obroty. Miał na 90 stopniach 1500 i jeszcze falowały. W serwisie mi to zrobili ale problem znowu wrócił (pytałem dzisiaj i Mut nie wykazał żadnych błędów przed regulacją). Zauważyłem, że dzieje się tak jak jest dodatkowe obciążenie (radio, nawet wycieraczki). Obejrzałem w sobotę dziesiątki silników na necie i zauważyłem, że źle przykręciłem uziemienie z karoserii. Powinno być przy lince gazu na kolektorze a ja przykręciłem w okolicach alternatora razem z innym uziemieniem, które wychodzi z wiązki kabli właśnie z okolic alternatora ( tutaj prośba jak się będzie komuś chciało zobaczyć gdzie powinno być przykręcone drugie uziemienie to byłbym wdzięczny. Pozwoli mi to wyeliminować kolejną ewentualną przyczynę). Zamieniłem przed chwilą i zobaczę co się będzie działo przez następne 2 dni. Kolejną rzeczą jest właśnie kwestia ssania. Poruszyłem ją ponieważ leje 10 litrów i robię...50 km. Nie pamiętam przed remontem wyglądała ta kwestia ale wtedy palił normalnie. Gościu z serwisu ma się niby dowiedzieć czy to jest norma w tych silnikach. Termostat mam nowy. Znajomy od części sprawdził, że pierwszą sondę powinno się wymieniać po 150 tyś. Ja nie wymieniałem i przede mną też nikt. Poczytałem też, ze właśnie duży wpływ ma ta sonda na spalanie ale chciałem najpierw rozwiązać kwestię ssania by być pewnym, że nie wydam niepotrzebnie 150 zeta. Mam nadzieję, że opisałem w miarę zrozumiale całą kwestię. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że dopiero w sobotę znalazłem błąd z masą.
[ Dodano: 01-06-2015, 13:33 ]
Wiadomość z przed sekundy z serwisu. Nie mają w żadnych dokumentach informacji na temat momentu wyłączenia ssania w 2,5 v6.
[ Dodano: 01-06-2015, 19:29 ]
Zwarłem piny i CE nie pokazuje żadnych błędów
Hugo - 01-06-2015, 21:10
muscle_car napisał/a: | Obejrzałem w sobotę dziesiątki silników na necie i zauważyłem, że źle przykręciłem uziemienie z karoserii. Powinno być przy lince gazu na kolektorze a ja przykręciłem w okolicach alternatora razem z innym uziemieniem, które wychodzi z wiązki kabli właśnie z okolic alternatora | Nie ma żadnego znaczenia, w którym miejscu jest przykręcona, ważne, że do metalowej części silnika lub jego osprzętu. muscle_car napisał/a: | Nie pamiętam przed remontem wyglądała ta kwestia ale wtedy palił normalnie | Ten silnik przy normalnej jeździe spala 9-10 l/100 km w cyklu mieszanym.
fj_mike - 01-06-2015, 21:52
muscle_car, wadliwy krokowiec może powodować takie objawy jak za wysokie obroty. Zdejmij i pomierz.
muscle_car napisał/a: | Wiadomość z przed sekundy z serwisu. Nie mają w żadnych dokumentach informacji na temat momentu wyłączenia ssania w 2,5 v6. |
Do tego trzeba przejrzeć mapę w ECU silnika. Tego w serwisie nie zrobią.
muscle_car napisał/a: | Zwarłem piny i CE nie pokazuje żadnych błędów |
W Galancie EA po lifcie już nie wymrugasz.
Masz dwa problemy. Wysokie spalanie i nie równe obroty.
Co do obrotów, sprawdź najpierw krokowy.
Sondę można sprawdzić po kablu, serwis albo samemu przez ELM.
Czy pobrałeś i przejrzałeś serwis manuala?
PS
Jak się rozpisujesz, stosuj akapity.
muscle_car - 02-06-2015, 08:44
Sory za akapity. Elm nie laczy mi sie na zadnym programie. Poczytalem ostatnoo i dopiero po 2 lifcie mozna sie podpiac. Jak zwarlem mrugal jak nalezy. ABS pokazal zwarcie czujnika o ile dobrze odczytalem a CE mrygal systemem dziewiatek jak opisane w jednym z tematow.
Jak to jest z tym TPS em w kazdej wersji 2.5 v6 byl taki sam? Krokowca dzisiaj sprawdze. Sory za brak znakow z telefonu pisze.
Marcino - 02-06-2015, 08:57
Ja mam kabel VAG KKl i mostkując w kablu piny 1-4 jestem w stanie Evo scanem się połaczyć. Oczywiście kontrolki mrugają, ABS - wymrugał 22, 23 i 24, CHECK mrugał jednostajnie.
Spawdziłem i u mnie temp wygladają OK - tzn na zimnym pokazuje tyle ile powietrza. Musiał bym zobaczyć innego galanta i ocenić wolne obroty vs temperatura, ale jest jak jest i nie będe grzebał. Korekty LFT - 0, MID - -1.5, Short - -1.5 czyli coś jakby za bogato. Muszę sprawdzić LPG..
Ciwkawostką W EVO scan v2.9 w przypadku wolnych obrotów jest w prawym dolnym rogu zakłądka ACTUATORS - w niej można właczyć tzw: SPEED ADJUSTING SCREW MODE - u mnie po zaktywowaniu silnik jakby jeszcze opadł na obrotach poniżej 660 które mam aktulanie. Nie wiem czy nie jest to jakaś funkcja diagnostyczna czy może w tym czasie można coś regulować. Korzstał ktoś?
muscle_car - 02-06-2015, 10:01
Marcino, taki mógłby być http://allegro.pl/vag-kkl...4984491359.html ?
Jak tak to kupie i sprawdzę u siebie i porównamy wyniki. Jadę jeszcze na analizę spalin może jutro jak dam rade to też będę miał jakąś skalę porównawczą.
[ Dodano: 02-06-2015, 10:17 ]
Powiedz mi jeszcze skąd wziąłeś evo bo słabo mi idzie szukanie?
Marcino - 02-06-2015, 11:54
ja mam dorobione w kablu przełącznik zwierający piny 1-4.
|
|
|