To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

misza116 - 18-09-2014, 21:36

Dwa pytania odnośnie automatu, 2,5 v6, tiptronic, '99 - auto świeżo kupiłem, ponoć był wymieniany dyfer na nowy, wymieniony wtedy też olej, i to co wniej siedzi to jakiś jbgerman ATF III, czy wiecie coś o tym oleju? Czy mam już panikować i to zmieniać, czy też może sobie śmigać na tym? Olej zalany 6 tys. temu.

Poza tym automat w galu to dla mnie nowość, jadąc nim ok 140km/h zdawało mi się, że gdzieś niedaleko startuje samolot...:D Ale potem się zorientowałem, że to moja rakieta ma taki delikatny, ledwo słyszalny świst, pojawia się to sporadycznie. Poza tym automat chodzi płynnie, czy taki objaw świadczy o zbliżającym się problemie? Poza tym zmieniając położenie lewarka na postoju (P-R-N-D) - słyszę jak delikatnie szumi przerzucając biegi - mam porównanie tylko z fordem i mazdą gdzie automat był bezgłośny, czy to też jakiś niepokojący objaw?

Trochę się rozpisałem, ale chciałbym go pokochać i rozpieścić jak poprzedniego manuala, ale zaczynam się bać po lekturze wątku..:)

gony - 19-09-2014, 19:32
Temat postu: regeneracja skrzyni
czy znacie warsztat w okolicach wrocławia gdzie regenerują skrzynie do mitsubishi?
misza116 - 26-09-2014, 10:51

Poprzednie bez odpowiedzi, ale zapytam o najwazniejsze rzeczy:
czy może być inna przyczyna gwizdów ze skrzyni niz konwerter?
Mam możliwośc kupna konwertera od GDI - 300 zł, pewniejszy taki konwerter, czy regeneracja swojego (ponad dwa razy droższa niestety ;) )

Bartek - 26-09-2014, 13:49

misza116 napisał/a:
czy może być inna przyczyna gwizdów ze skrzyni niz konwerter?


Gwizdy ze skrzyni to raczej nie konwerter - raczej któreś łożysko lub planetarka. Jak pada konwerter, to skrzynia nie gwiżdże, tylko nie jedzie (jakby był neutral a nie D), czasem cicho terkocąc

misza116 napisał/a:
Mam możliwośc kupna konwertera od GDI - 300 zł, pewniejszy taki konwerter,


tak, ale wymaga dorobienia tulei adaptującej

misza116 - 26-09-2014, 14:19

Bartek dzięki za pomoc, to jak sądzę wymaga rozbierania skrzyni? Jak długo można śmigać z tym, czy może lepiej od razu brać się za suzkanie drugiej skrzyni? ;)
czapelka - 27-09-2014, 17:00

U mnie też słychać świst, ale tylko przy największym obciążeniu 60km/h przy 4 biegu. Powyżej lub poniżej tej prędkości cisza :) Biegi również przerzuca idealnie.
dawinet - 21-12-2014, 20:36

Prawdopodobnie padła mi skrzynia automatyczna, gdyz gdy próbuję wrzucić bieg D lub R on po prostu nie wchodzi dodam gazu do ok 2500 obr to wstakuje i szarpie tak jak bieg wrzucony bez sprzegła i szarpie przy zmienie kolejnych biegów, a nie raz jest idealnie biegi wchodzą i płynnie przerzuca, olej jest w normie lecz czy winą może być zły lub stary olej, oraz co może być przyczyną tego konwerter ?
polaff - 21-12-2014, 22:04

dawinet napisał/a:
czy winą może być zły lub stary olej,
większość user'ów napisze, że tak, ja natomiast zgodnie z zaleceniem mojego zaprzyjaźnionego mechanika zajmującego sie zawodowo od lat serwisem skrzyń a/t w poprzednim galu nie wymieniałem oleju w skrzyni. Dojechałem tak do licznikowego przebiegu 500 000km i nic złego ze skrzynią sie nie działo...
dawinet - 22-12-2014, 19:42

więc co może być przyczyną ?
komarsnk - 22-12-2014, 22:17

Błędy były sprawdzane?
dawinet - 15-01-2015, 15:41

były sprawdzane, cały czas blokuje na 3 biegu, dodam że jak sprawdzam olej w pozycji N na odpalonym i rozgrzanym silniku to bardzo dużo jest pęcherzyków powietrza w czym może być problem, jutro wymieniam olej w skrzyni.
krzysztofpak75 - 21-01-2015, 06:55

Panowie ja mam taki problem, że po odpaleniu i wrzuceniu biegu coś piszczy z okolic skrzyni,. Występuje to tylko na zimnym silniku jak auto się rozgrzeje juz ucicha. Wie ktoś może co może być powodem tego dźwięku?
Pozdrawiam

arsiser - 03-02-2015, 13:40

witam, mam takie pytanie :
w moim galu 2,5v6 automat 97 r skrzynia chodzi dobrze ale jest jedna rzecz , jak jeżdżę na HOLD auto się rozpędza zmienia biegi , przy 60km/h zmienia bieg (chyba na 3) i tu pojawia się szarpniecie przy zmianie . po za tym na innych przełożeniach jest ok .
jak jeżdżę bez HOLD nie ma tego problemu .
co może być przyczyną , czy ktoś z was miał podobny problem ? jak go rozwiązać ? dziękuję

krzysztofpak75 - 15-02-2015, 16:54

Witam !!
Ja ostatnio zauważyłem że skrzynia mi się poci na "łączeniu" tego przedniego dekla z żeliwną częścią.
Czy wymiana tej uszczelki to droga impreza ??
Pozdrawiam

KsiadzRobak - 16-02-2015, 09:29

krzysztofpak75 napisał/a:
Czy wymiana tej uszczelki to droga impreza ??
Masz na myśli czarną pokrywę płyty sterującej? - tam jest tylko uszczelka w płynie - silikon wysokotemperaturowy, pasta Dirco itp. - wystarczy spuścić olej (ok. 4 litry zejdą), odkręcić, uszczelnić i złożyć od nowa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group