To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx

Lipa - 20-03-2009, 13:02

Nie wiem dlaczego chcecie zmieniać, przecież nawet w instrukcji jest napisane, że oleju może galant brać do 1 litra na 1000km
Anonymous - 20-03-2009, 15:42

moj ma przejechane 275kkm zalany 10w40 i nie bierze ani milimetra na dodatek od ostatniej wymiany zrobione 14kkm :P
Anonymous - 20-03-2009, 20:43

AKBI przebieg mam normalny 180tysi i przez 10tysi wypił mi coś koło litra valvolina. nie wiem czy to dużo czy mało w każdym razie bedę wymieniał olej nie długo i patrze czy jest coś lepszego dla mnie poza 10w40 maxlifem , nie zajarzyłem ze 5w40 jest rzadszy natomiast tak jak napisałem polecają 15w40 czyli gęstszy(tak?) może na sezon ciepły było by to korzystniejsze . Ale ja polecam maxlifa 10w40 trzecie auto do którego to leje i zawsze silniki były bez zarzutu.
akbi - 20-03-2009, 21:10

corker napisał/a:
natomiast tak jak napisałem polecają 15w40 czyli gęstszy(tak?)

no gęstszy ...ale nie widziałem aby ktoś polecał minerał do takiego silnika

Anonymous - 21-03-2009, 00:49

na sezon letni mozna i sprobowac 20w40 ;)
SirSinner - 21-03-2009, 08:58

Ja teraz zalałem 5W50 Valvoline VR1, przejechane 1000 km i jak na razie żadnych zarzutów.
Moomin - 22-03-2009, 13:58
Temat postu: Olej do GDI
Witam!
Pierwszy raz piszę w tym dziale. Wiem, że w Galantach też były montowane silniki GDI, więc może ktoś będzie zainteresowany. Trzymam się oleju Shell robionego specjalnie do GDI i chcę go znów kupić na wymianę tegoroczną. Niestety jest to trudno dostępny produkt i żeby kupić od dystrybutora trzeba zamówić min. 12 litrów. Ja wziąłbym 4, więc szukam jeszcze 2 chętnych do zakupu 2x4l (lub więcej, nie wiem ile wchodzi do 2.4GDI), wtedy mógłbym zamówić i już rozesłać pozostałym chętnym ich działkę. Jeśli ktoś nie wie o czym mowa to tu może znaleźć informacje: http://www.romiko.pl/www/?p=romiko/3/3
Jest to Shell Helix AH 10W30.

bosster - 22-03-2009, 15:31
Temat postu: [EA2A 2.0] OLEJ
Witam.

Mam pytanie odnoscie oleju a dokladnie zjadania go przez gala. Zrobilem okolo 2000 mil po wymianie oleju dzisiaj patrze a tam ponizej normy czy to nie za duzo ?

mozna cos z tym zrobic ??

pompec - 22-03-2009, 17:26

mój łyka ok. 0,1 l. na 1000km... myślę, że to jeszcze w normie... ja zaczął bym się martwić od ok. 0,3-0,5 l. na 1000km... i jeszcze jedno, nie bardzo chce mi się wierzyć jak ktoś pisze, że silnik w ogóle nie bierze oleju... ale może takie są...
Krzyzak - 22-03-2009, 17:59

a ja wierze - moj Galant nie bierze oleju - od wymiany do wymiany, przez 10 tkm utrzymuje sie ten sam stan
natomiast Colt polykal 0.5 litra na 5000 km - mineralnego; wymienilem mu uszczelniacze zaworow (24 zl/komplet) i zuzycie oleju ustalo - pomimo dwukrotnego juz zalania polsyntetykiem

pompec - 22-03-2009, 18:12

słyszałem, że każdy, najzdrowszy nawet, silnik spala olej, a jak poziom jest ten sam to powodem jest uzupełnianie spalonego oleju benzyną... wynika to podobno z praw fizyki... ale może źle słyszałem...
mar111cin - 22-03-2009, 18:31

każdy silnik musi brać olej, jak go nie bierze to też jest źle.
zasada jest taka,bierze za dużo -źle
nie bierze oleju wcale albo bardzo mało - też źle.

Niestety, ale branie oleju jest wpisane w budowe silnika.

Krzyzak - 22-03-2009, 18:37

wcale nie musi :)

a co do paliwa w oleju - to akurat norma, ze sie przedostaje ALE - po dluzszej jezdzie odparowuje i jego zawartosc spada do zera

mudzin - 22-03-2009, 18:56

Misiooo napisał/a:
Może z innej beczki, ale nie będę rozpoczynał nowego wątku. Do silnika wybrałem olej Mobil 1 5W40, chcę też wymienić olej w skrzyni biegów jaki olej mam zalać??


jesli chodzi o olej w skrzyni to polecam mobil 75w90

[ Dodano: 22-03-2009, 19:01 ]
ja tez wczesniej jezdzilem na castrolu gtx magnatec 10w40 a teraz zmienilem na agip 5w40 wbrew mitom mowiacym o tym ze nie wolno robic takich zabiegow.
pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i ostatnio mialem szkolenie na temat olejów
mowiono tam m.in. ze 10w40 to na poczatrk najbezpieczniejszy olej dla aut niewiadomoge pochodzenia, ale jesli po przejechaniu 10 tys km nie ma zadnych wyniekow ani niepokojacych objawow to mozna bez problemow przejsc na pełen syntetyk i obserwowac. teraz te oleje sa bardzo do siebie zblizone parametrami wiec nie powinno byc problemow

mar111cin - 22-03-2009, 19:44

za to zostawia po sobie cały syf.
musi brać olej ; ) nie ma że boli. Kogokolwiek na Politechnice z zakładu silników spalinowych bym się nie zapytał, to każdy twierdzi to samo. Gościu co jest zboczony na punkcie silników też tak twierdzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group