[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Owczar - 15-10-2013, 15:31
Nie interesowałem się tym, porównuję działanie pedału hamulca, który tam działa jednym palcem. Zresztą w wielu innych autach też. Przykładowo Ibiza z 2001 roku- hamulec pracuje miękko i skutecznie.
nerus - 15-10-2013, 16:11
polaff, w E39 jest jeden tłoczek na zacisk o średnicy 60mm
polaff - 15-10-2013, 20:13
A srednica i grubosc tarczy?
nerus - 15-10-2013, 20:50
przód o ile pamiętam 295mm,grubośc 22mm
tył jeśli wentylowany 298mm na 20mm
a zwykłe 298 na 10mm
Marcino - 16-10-2013, 08:53
Owczar napisał/a: | Według mnie w galancie jest bardzo słabe serwo. Hamulec jest twardy i mało skuteczny w porównaniu do innych aut |
Coś w tym może być... dziś przyrzałem się przez felgi szprychowe.. golf 4, przód tarcza podobna jak u nas na oko około 280mm a tył to takie malutkie tarczki niewentylowane. I nikt tam w golcie sie na hamulce nie skarży..
polaff - 16-10-2013, 08:54
Marcino, Owczar, tak, tylko mi siła hamowania nie przeszkadza tylko przegrzewanie tarcz....
Owczar - 16-10-2013, 09:24
Ale Ty masz zdaje się jeszcze 256mm....
arturj123 - 16-10-2013, 09:25
Wymiana serwa na inny to bardzo inwazyjne i trudne zadanie? Czy może być potem np. kłopot z ABS-em? Ciekawe czy po lifcie serwo nie ulegało zmianie?
E39 ma 296/20 - choć pewnie mocniejsze wersje mają większe
polaff ma swap na hamulce po lifcie, już nie pamiętam czy 276/26 na dwa tłoczki czy jeden
Owczar - 16-10-2013, 09:27
No to w takim razie polecam tarcze textara. Grzeją się, ale pozostają proste
WreX - 16-10-2013, 10:07
Owczar napisał/a: | No to w takim razie polecam tarcze textara. Grzeją się, ale pozostają proste |
Jak X czasu temu dzwoniłem, do firmy to mieli załatwić "w miesiąc" bo z zagranicy od producenta sprowadzają, później jak zadzwoniłem to się okazało, że partii tarcz do galanta nie będą na chwilę obecną produkować, jeszcze gdzieś tam widziałem do kupienia ostatnie 2 sztuki ale ktoś sprzątnął dość szybko, są jeszcze gdzieś ?
Owczar - 16-10-2013, 10:17
Ja swoje zamawiałem u dystrybutora textara. Czekałem chyba koło 3 tygodni. Może rzeczywiście już się wycofali, a jeśli tak, to szkoda...
polaff - 16-10-2013, 10:29
Owczar, Ja ma dwa tłoczki założone i tarcze 276/26 i powiem tak n/t grzania to sam już nie wiem bo jak miałem 256 to po agresywnej jeździe nie było można felgi dotknąć a temperaturę było widać z dwóch metrów. Teraz po agresywnej jeździe bez problemu mogę dotknąć nawet zacisku, ale lekkie bicie się pojawia poza ty tarcza wygląda jak by była miejscowo przegrzana.
nerus - 16-10-2013, 10:31
arturj123 napisał/a: | E39 ma 296/20 - choć pewnie mocniejsze wersje mają większe |
do 2000r wszystkie wersje silnikowe miały 296/20
i występował problem z przegrzewaniem tarcz,problem znikł po 2000r.
polifty miały nadal zacisk jednotłoczkowy a tarcze 324/30 ale nie jestem pewien czy wszystkie wersje silnikowe,530 i 540 na pewno..
a m5 345/32
no ale serwo,było skuteczne..tak jak Owczar pisał,można palcem hamować
ja do swojego zakładać będe 281 z Cari,graty już są,tylko czasu trochę muszę znaleść
polaff - 16-10-2013, 10:34
nerus, ciekawe jakie będą efekty.
Owczar - 16-10-2013, 10:35
polaff, a może to kwestia nierównej pracy dwóch tłoczków? Czytałem na forum, że niektórzy mieli z nimi problemy.
|
|
|