To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

Brion - 31-03-2012, 19:00

Pytanie czy ten kabelek się nadaje??
kabel
i jeszcze jedno obok gniazda w samochodzie jest jeszcze jedna wtyczka ale podłączony jest tylko jeden pin do niej reszta jest wolna czy to znaczy że ktoś kiedyś coś kombinował??

kamir - 31-03-2012, 21:45

Brion, pasuje ale są też tańsze
Brion - 03-04-2012, 20:26

Posiada ktoś może sterowniki usb dla evoscan 2.6 pod windowsa 7??
przemekx303 - 03-04-2012, 20:34

te same co na xp :D
Kochan - 03-04-2012, 22:35

Panowie a taki kabel będzie OK? Z tym że jak do tej pory zero kontaktu z gościem adres email zły. Za dużo komentarzy też nie ma.

http://allegro.pl/interfe...2246012000.html

i9i - 04-04-2012, 07:28

Tego odpuść, nie wiadomo co to za wynalazek nawet nie napisał, na jakim to chipie śmiga a pod VW są różne
Brion - 06-04-2012, 12:45

Dzisiaj zrobiłem fotkę bo mam jeszcze jedno gniazdko do kabla którego raczej nie powinno być pytanie moje gdzie mam ten kabel wpiąć do tego gniazda właściwego??? żeby mi ruszył evoscan bo nie może się połączyć


Uploaded with ImageShack.us

przemekx303 - 08-04-2012, 22:50

strasznie kiepskie zdjęcie nic nie widać . Nie wiem czy dobrze zrozumiałem , masz dwa gniazda obd ?
game1 - 10-04-2012, 14:35

Witam

Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Otóż dziś w trakcie jazdy moja cari zaczęła nie utrzymywać obrotów. Zaczęły obroty spadać podnosić się. Od razu po przyjeździe do domu kabelek i evoscan. I oto co mi wyszło
http://http://img845.imag...95/evoscan1.jpg
oraz drugi
log
http://http://img13.image...62/evoscan2.jpg

Podaje jeszcze link loga pliku do dokładniejszej analizy:
http://chomikuj.pl/shrek_84/Dokumenty

Podczas czytania błędów wyszło mi coś takiego:

Reading MUTII DTCs for EcuID:E53A
Updated: 13:44:16
Diagnostic Codes:Vehicle speed sensor


Na moje oko to pompa WC do poprawy
Czekam na wasze uwagi i pomoc.

volve - 10-04-2012, 20:00

Po pierwsze 13 strona tego tematu i post arena odnośnie jego pliku config oraz sytuacji w jakich mają być wykonane logi.

Po drugie który rocznik auta, jaka przepustnica.

Co do błędów to do rocznika 2000 włącznie, nie odczytasz błędów w EvoScanie, ale odczytasz za pomocą zworki. Powyżej 2000r odczytasz za pomocą EvoScana, ale nie odczytasz za pomocą zworki.

Co do samych logów to trochę za bardzo waha się ciśnienie. Kolejna sprawa, to chyba za wysoki TPS. Ale tutaj nie wiem jaka to przepustnica.
Sprawdzić TPSa można bardzo łatwo w przepustnicy z elektromagnesem:

- rozgrzewasz silnik do temperatury pracy
- wyłączasz silnik
- zdejmujesz pokrywę silnika, "trąbę"
- odłączasz górną wtyczkę z przepustnicy(zależy która przepustnica)
- włączasz zapłon (bez uruchamiania)
- włączasz EvoScana i monitorujesz parametr TPS
- zamykasz palcem przepustnicę i patrzysz jakie napięcie pokazuje na EvoScanie w parametrze TPS

Powinno być wtedy w okolicach 0,527(kiedyś aren podał mi, że tak jest w manualu).

game1 - 10-04-2012, 22:17

Rocznik autka to 1998 GDI 125KM przepustnica na linkę. W kabelku mam zworkę. Wszystko jak było pisane w temacie. Już bardzo nie pamiętam, tylko nie pamiętam do którego rocznika zwiększało się czas w evoscanie, aby odczytać błędy. Test był robiony na postoju na biegu jałowym i od czasu do czasu lekka przy gazówka. W trakcie jazdy samochód się dobrze zachowuje. Tylko najgorzej jak przechodzi w bieg jałowy.
przemekx303 - 10-04-2012, 23:11

Zrób logi jak kolega wyżej opisał , na ciepłym silniku powyżej 85 stopni .
A co udało się zauważyć to TPS masz za duży u ciebie 764-784 , powinno być 640mv(przepustnica na linkę) , i oczywiście ciśnienie na pompie wc do regulacji

volve - 11-04-2012, 10:25

game1 napisał/a:
W kabelku mam zworkę


To jest potrzebne do odczytu danych, przed liftem nie odczyta się z Cari danych bez zwroki

game1 napisał/a:
Już bardzo nie pamiętam, tylko nie pamiętam do którego rocznika zwiększało się czas w evoscanie, aby odczytać błędy.


Nie do końca tak. Na początku ktoś wspominał, że zwiększał czas i wyskakiwał mu ten błąd co u Ciebie. Jednak okazuje się, że Cari do rocznika 2000 włącznie nie odczytasz za pomocą EvoScana. Zrób sobie zworkę bez kabla tak jak napisane jest w tym temacie:

http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

Kamil_Ziomek - 11-04-2012, 19:22

przemekx303 napisał/a:
strasznie kiepskie zdjęcie nic nie widać . Nie wiem czy dobrze zrozumiałem , masz dwa gniazda obd ?
Tak jak w galanie jest ALDL ( z dwoma pinami nigdzie nie opisanymi) i JOBD chodź tu widzę tylko żółty kabelek DATA (jak do palmtopa)
malysz86 - 16-04-2012, 20:04

Siema znowu Panowie diagności :lol:
Mam taki mały problemik z obrotami. Jak silnik jest zimny to można powiedzieć że obroty chodzą w miarę równo ale jak się rozgrzeje to obroty falują na biegu jałowym bardzo mocno tzn od 400 do 1500 nawet niekiedy jak by lekko przygasał.
No i jak jest rozgrzany i zostawię go na jałowym to po chwili zapala mi się check engine z błędem P0170 Fuel Trim Bank 1
Macie może jakieś pomysły...
Dodam że przepustnica była czyszczona, świece i wtryski wymieniane i paliwo 98



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group