To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia

robertdg - 05-01-2012, 22:58

Nie, normalnie się ściąga z wahacza bez żadnych uszkodzeń
komarsnk - 05-01-2012, 23:07

robertdg napisał/a:
Nie, normalnie się ściąga z wahacza bez żadnych uszkodzeń

Aa OK to będę próbował. Pozdro

robertdg - 05-01-2012, 23:32

komarsnk, zajrzyj do manuala 33.pdf tam jest to fajnie pokazane
komarsnk - 06-01-2012, 00:02

robertdg napisał/a:
komarsnk, zajrzyj do manuala 33.pdf tam jest to fajnie pokazane

:doubt: :doubt:
Jestem właśnie w trakcie zakładanie nowych gumek :doubt:
Jak je sprytnie założyć jak nie mam "special tool"?
Za fixa nie chce się dać naciągnąć. robertdg masz jakiś ciekawy sposób? :P

robertdg - 06-01-2012, 00:06

Kawałek dopasowanej rurki/tulejki, wysoka nasadka, osobiście nie próbowałem, zawsze zakładałem palcami
komarsnk - 06-01-2012, 00:23

robertdg napisał/a:
zawsze zakładałem palcami

Hahah no wyszło jakie to się ma biurowe rączki :doubt:
Próbowałem łapami - jutro spróbuję jeszcze jakąś szpeją - zobaczymy :p

Krzyzak - 06-01-2012, 15:16

robertdg napisał/a:
zawsze zakładałem palcami
tych HGP się zwyczajnie nie da - tylko tulejka odpowiedniej średnicy i potem już co komu wygodnie - imadło, młotek, albo 2 ściski stolarskie
ja mam tulejkę z różnymi średnicami, bo do bananów i prostych tak niestety trzeba (na proste trudniej nałożyć gumę)

palcami to można założyć te fabryczne gumy, które siedzą na SH czy SLR czy Polcar itd. - ale potem nic dziwnego, że po pół roku sworzeń dostaje tyle wody i piachu, że się niszczy

komarsnk - 06-01-2012, 15:25

Krzyzak napisał/a:
robertdg napisał/a:
zawsze zakładałem palcami
tych HGP się zwyczajnie nie da - tylko tulejka odpowiedniej średnicy i potem już co komu wygodnie - imadło, młotek, albo 2 ściski stolarskie
ja mam tulejkę z różnymi średnicami, bo do bananów i prostych tak niestety trzeba (na proste trudniej nałożyć gumę)

palcami to można założyć te fabryczne gumy, które siedzą na SH czy SLR czy Polcar itd. - ale potem nic dziwnego, że po pół roku sworzeń dostaje tyle wody i piachu, że się niszczy

Już myślałem, że ze mną jest coś nie tak :rolleyes:
Próbowałem właśnie ściskami ale tak trochę druciarsko bo nie miałem żadnej tulejki na podorędziu - nie udało się :doubt:

Krzyzak - 06-01-2012, 15:27

ja też stosuję ściski + tulejka - inaczej się naprawdę nie da :)
no dobra - niech będzie - podam na tacy: tulejka 41.5 mm :) a do prostych 42.5 mm

komarsnk - 06-01-2012, 15:31

Krzyzak napisał/a:
ja też stosuję ściski + tulejka - inaczej się naprawdę nie da :)
no dobra - niech będzie - podam na tacy: tulejka 41.5 mm :) a do prostych 42.5 mm

Aaa dziękuję :mrgreen: ale nie miałem na myśli wyłudzenia informacji :rolleyes:
Dzięki, poszukam takiej :)

[ Dodano: 06-01-2012, 15:33 ]
A tak z głupa zapytam: stosowałeś coś powszechnie znanego? Jakąś cześć czegoś? Nasadkę? Czy po prostu znalazłeś taki kawałek rurki? Bo może jest coś co znam i ma taką właśnie średnicę ;)

Krzyzak - 06-01-2012, 16:38

nasadki nie pasują - musi być idealny okrąg w środku
musisz iść do tokarza i tyle...

Anonymous - 13-01-2012, 17:49

a powiedzcie jeszcze co robicie ze smarem ? ładujecie ten ze ściąganej gumy czy coś innego ? jeżeli inny to jaki ?
komarsnk - 13-01-2012, 20:51

Dla potomnych...
Jeśli kiedykolwiek przyjdzie Ci do głowy zmieniać gumki na sworzniach w warunkach domowych (w bloku) to wiedz, że... bez solniczki ani rusz :mrgreen:

Miałem części w domu... Nie dało mi musiałem spróbować zmienić te gumki ;)
Jak już ściągnąłem to założyć nową lepszą to był dramat... Żadne siły ludzkiej ręki nie są w stanie tego wcisnąć/naciągnąć... Lekko zdegustowany zostawiłem niezałożoną gumkę na noc...

Rano mi nie dało... Generalnie był plan, ż4eby użyćw tym celu dwóch ścisków stolarskich, jeszcze potrzebowałem "tłoczyska". Szukałem spośród domowych szpejów czegoś co mogłoby mi pomóc, oto rezultat :biggrin:



jak się domyślacie to nie mogło zadziałać z racji użytych materiałów, chociaż nie powiem - było blisko. Gdyby tylko średnica tych zakrętek byłaby mniejsza o 2mm to kto wie :p

Rozglądając się tępo po kuchni zauważyłem.... solniczkę :mrgreen:
Materiał - idealny (jakiśtam) metal. Średnica - na oko jest OK ale jak to na oko - wiem kto umarł ;p Przesypałem sól do woreczka żeby siły wyższe nie spaliły projektu na panewce. Mierzę - IDEALNA! :biggrin: Oto rezultat lekkiego tuningu na potrzeby bardziej równomiernego docisku i zabezpieczenia przeciwzniszczeniowe gumy sworznia no i solniczki (bo to byłby strzał w kolano):



Tym oto narzędziem pięknie nasunąłem nowe gumki na bananach :rolleyes:
Więc jak komuś będzie brakowało czegokolwiek w warsztacie udajcie się do kuchni :rolleyes:

[ Dodano: 13-01-2012, 20:55 ]
Derpin napisał/a:
a powiedzcie jeszcze co robicie ze smarem ? ładujecie ten ze ściąganej gumy czy coś innego ? jeżeli inny to jaki ?

Popełniając ww. projekt nie używałem innego smaru niż ten oryginalny (jeśli tak można nazwać smar w bananach SH). Jedyne co zrobiłem to po pierwsze primo rozruszałem kulkę w pełnym zakresie i rozprowadziłem ten smar równomiernie bo oryginalnie to było nieporozumienie (może też dlatego te sworznie się szybciej zużywają). Po drugie primo ultimo posmarowałem gumkę od wewnątrz bo jak się ją ściśnie to wg. mnie nie jest jej fajnie ocierać na sucho guma o gumę i też może się szybciej przecierać/pękać. Może i mogłem użyć lepszego smaru ale o tym nie wiedziałem :p

Krzyzak - 13-01-2012, 21:34

Derpin napisał/a:
co robicie ze smarem ?
pakuję na brzeg gumy trochę ŁT43 (żeby się łatwiej nabijało), do dzwona gumy (koniec od środka) pakuję trochę (nie za dużo, bo rozerwie) ŁT43 albo innego smaru łożyskowego (np. mam też Shell) a na górę - w miejsce styku ze zwrotnicą - smar silikonowy
komarsnk - 13-01-2012, 21:48

Krzyzak napisał/a:
Derpin napisał/a:
co robicie ze smarem ?
w miejsce styku ze zwrotnicą - smar silikonowy

A miedziany może być? :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group