Outlander II GEN Techniczne - klimatyzacja
Bulbo - 21-02-2012, 19:50
xylen napisał/a: | 13zbyszek13 napisał/a: | Nie bardzo wiem o co chodzi,
ja u siebie mam 2 pokrętła na auto 3 na 22 stopnie i jest bardzo dobrze.
Jeżeli czymś kręcę to tylko pokrętłem od temperatury w zależności od potrzeby cieplej czy zimniej. |
No właśnie...żeby otrzymać stalą zadana temp tak jak to powinno być w A/C automatycznej powinno się tak robić ale niestety u mnie tak nie jest, ciągle trzeba regulować żeby szyby nie parowały itp, w drugim aucie mam autom. klime i praktycznie tylko ja włączam , zadaje temp i zapominam o niej . Misiek wymaga żeby co chwile tymi pokrętłami kręcić. Wg. mnie powinno być tak ze włączam automatyczna klimę zadaje temperaturę i taka powinna być utrzyma ale albo za chwile jest za zimno albo za gorąco...
W maju mam pierwszy przegląd i chciałbym coś z tym zrobić. Na tym niemieckim forum dokładnie tak samo to opisują i ten ichniejszy Adam Slodowy znalazł rozwiązanie, kilku poszło w jego ślady i znacznie polepszyli w ten sposób działanie klimatyzacji. Z tym ze oni skierowali powietrze na czujnik a być może pomoże zmiana lokalizacji tego czujnika. Rzeczywiście on jest w dosyć dziwnym miejscu, w drugim aucie mam go na środku panelu a nie gdzieś schowany pod kierownica..tam nie jest w stanie prawidłowo odczytać temperatury wewnątrz auta... | pogódź się z tym albo sprzedaj samochód , z działania automatycznej klimy w Outlanderze zadowoleni są tylko ci kierowcy którzy przez Mitsu mieli klimatyzacje manualną
dab - 22-02-2012, 13:02
Zgadza sie, juz 3 lata mijaja jak zamienilem Lagune II z dwustrefowym klimatronikiem i do dzisiaj nie moge sie przestawic na topornosc dzialania tej w outku...i te skrzypiace galki.. he he Jest OK
andrzejGb - 23-02-2012, 00:15
straszny
U mnie włącza się klima zawsze przy przestawieniu nawiewu na szybę (chodzi o szybkie odparowanie), ale za każdym razem włącza się też kontrolka. Mogę wyłączyć klimę pozotawiając nawiew na szybę i klikając chyba środkowe pokrętło A/C włączające lub wyłączające klimatyzację. Mam poza tym takie ustawienia, że klima jeśli zostanie przeze mnie wyłączona to po powrocie na jakiekolwiek ustawienia nie włącza się automatycznie. Jeśli zaś klima zaczyna działać, a kontrolka się nie załącza to coś musi być nie tak. Po to jest kontrolka, aby informować o załączeniu klimy.
u mnie tak nie jest , jak włączam klimę / srodkowe pokrętło / kontrolka się zapala kolejne klikniecie i jest wyłączona, zmiana kierunku nawiewu na szybę i cyk słyszę jak klima się włącza , nie mam pomysłu jak to zmienić
Bulbo - 28-04-2012, 12:12
no i znowu nastały upały i znany problem wrócił, wczoraj w trasie raz zimno raz gorąco , ciągłe wachlowanie gałkami doszedłem do 24 stopni z 21 i dalej było zimno , wyłączenie klimy to wiadomo za chwilę duchota , powoli ten system przewietrzania doprowadza mnie do szału , czy montaż tego czujnika mógłby coś zmienić ? bo np wieczorem w upalne dni klima chłodzi jakby na zewnątrz było 40 stopni a jest ledwie 20
rezon - 28-04-2012, 21:10
Bulbo napisał/a: | czy montaż tego czujnika mógłby coś zmienić ? | nie montaż czujnika, tylko trzeba zamieć się w A. Słodowego i poprawić skośnookich miszczów montując wentylatorek wg niemieckiego wzorca.
Bulbo - 30-04-2012, 15:19
mówisz o tym manualu z wentylatorem od komputera ??
ja się zastanawiam tylko co do daje , bo rozumiem że nie dociera informacja do czujnika że w kabinie jest już dostatecznie ciepło i klima dalej chłodzi ??
rezon - 30-04-2012, 16:35
Bulbo, dokładnie tak jak piszesz. Wadą klimatronika w Outku jest duża histereza i bezwładność. Zanim do czujnika dociera wąską rureczką chłodne powietrze to on daje wciąż sygnał, że jest za ciepło i Outek mrozi. Jak już dojdzie wreszcie chłód i Outek przestaje chłodzić, to za chwilę dostaje info, że jest za zimno i grzeje. i tak od początku... U mnie w skrajnych warunkach (zima/lato) potrzebuje nawet ok. 50km na stabilizację temperatury wewnątrz a i później jest daleko od ideału.
jmgmotocykle - 07-05-2012, 08:22
ja mam założony ten patent z silniczkiem... i to działa!!!! koszt ok. 20 zł materiały i ok. 1-2 godz. instalacja... niestety ori wykonanie działa ale.... jak jest wentylator ustawiony na wyższe obroty, dlatego, że przepływ powietrza przez czujnik jest na zasadzie podciśnienia/zasysania powietrza z kabiny w oparciu o nawiew- nawiew jest mały , podciśnienie małe, nawiew duży , ilość powietrza przepływającego przez czujnik znacznie większa
jeśli ktoś nie chce się bawić w "silniczki" to niech ustawi sobie wentylator tak na 2/3 , 1/2 - outek wtedy będzie trzymał temperaturę , ale jest już głośno od nawiewu..
rezon - 07-05-2012, 09:39
jmgmotocykle napisał/a: | że przepływ powietrza przez czujnik jest na zasadzie podciśnienia/zasysania powietrza z kabiny w oparciu o nawiew- | czyli zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz powinno poprawiać działanie ori czujnika?
jmgmotocykle - 07-05-2012, 10:05
nie... bo ów "gwizdek" (tak nazywam to pseudo podciśnieniowe urządzenie) jest bezpośrednio spięty z wentylatorem - szybki przepływ powietrza z wentylatora powoduje podciśnienie z drugim kanale i (teoretycznie) powinien zaciągać powietrze tym drugim kanałem w którym jest czujnik - jak to działa - wiemy sami : nie działa!
także dopływ powietrzna z zewnątrz czy go zamkniecie nie ma wpływu na to ustrojstwo - praca dmuchawy jest najbardziej istotna...im wyższa tym podciśnienie większe, tym samym zasysa więcej powietrza przez kanał z czujnikiem i niby powinno działać...
rezon - 07-05-2012, 11:59
Dzięki za info. Trzeba będzie się w takim razie wziąć do pracy, bo grzanie wnętrza Outka latem jest tak samo sensowne jak chłodzenie go klimą w zimie. Ciekawe tylko, czy w ramach podnoszenia komfortu użytkowania zmienili to rozwiązanie w Outku III. Jak już doszli do kierownic regulowanych w dwóch płaszczyznach, to może i dowiedzieli się na czym powinno polegać działanie klimatyzacji automatycznej .
jmgmotocykle - 07-05-2012, 12:04
ja zastosowałem ten wentylator;
http://allegro.pl/wentyla...2309553407.html
DJ Fazi - 07-05-2012, 14:12
na zimowe "anomalie" proponuję ustawienie ciepłego nawiewu na nogi, konwekcyjnie ogrzewa się się ten przewód zasysający i nagrzewnica szybciej przestaje grzać jak opetana
rezon - 07-05-2012, 14:32
DJ Fazi napisał/a: | na zimowe "anomalie" proponuję ustawienie ciepłego nawiewu na nogi | zazwyczaj mam ustawione nogi+szyba, ale skuteczność tego jest żadna. Dlatego ponieważ nadchodzą upały, a ja mam okres inwestowania czasu i pieniędzy w Outka (nowe buty letnie i zimowe, przegląd 140kkm, poprawianie hamulców po ASO, serwis klimy, wymiana końcówek drążków i jednej tulei, ... ), to dołożę mu jeszcze i wentylatorek Przy reszcie wydatków to pikuś...
jmgmotocykle, jak nie kupię w sklepie komputerowym to na pewno skorzystam z linka - dzięki.
Bulbo - 07-05-2012, 15:05
rezon napisał/a: | Dzięki za info. Trzeba będzie się w takim razie wziąć do pracy, bo grzanie wnętrza Outka latem jest tak samo sensowne jak chłodzenie go klimą w zimie. Ciekawe tylko, czy w ramach podnoszenia komfortu użytkowania zmienili to rozwiązanie w Outku III. Jak już doszli do kierownic regulowanych w dwóch płaszczyznach, to może i dowiedzieli się na czym powinno polegać działanie klimatyzacji automatycznej . | skoro pierwszy raz Mitsu wprowadziło coś tak rewolucyjnego jak klima dwu strefowa to może i poprawili jej działanie
|
|
|