Nasze Miśki - Sportowa Elegancja
Torp12 - 09-03-2012, 21:06
Owczar napisał/a: | Torp12, która hamowania? Czy to hamownia niezależna czy warsztatu który robi silnik?
Ty chyba do tej pory robiłeś jakieś zmiany? Katalizator, wkładka K&N... coś jeszcze? |
Owczar wszystko robie u Chojnacki MotorSport.
Owszem wydech przelot z kwasówy i K&N. Przewody Magenocora
Dread87 - 09-03-2012, 23:50
Torp12, czy filtrzy K&N daja odczuwalna roznice czy to tylko placebo?;)
mkm - 10-03-2012, 10:54
Torp12 napisał/a: |
MKM czy Ty masz jakas depresje czy jak?? Albo moze jestes urodzonym pesymista?? Albo poprostu lubisz wkurzac Swoim gadaniem?? :] |
Pudło
Nie wiem co Cię tak wkurzyło...
Sugestia, żeby "ludki znające się na rzeczy" podpięły czujniki podczas pomiaru?
Czy to, że wyraziłem wątpliwości, że "porting plus polerka plus delikatne strojenie" może Cię rozczarować i w praktyce okazać się "zwykłym remontem".
Błąd popełniłem jedynie pisząc, że koni może być mniej, ale czytałem temat i nie podejrzewałem, że na starcie będziesz miał takie straty.
Biorąc pod uwagę fakt, że znakomita większość hamowni "dodaje" konie, a nie "ujmuje" to wynik nie jest zbyt dobry.
Niemniej jednak życzę sukcesów i przynajmniej przywrócenia seryjnej mocy, a temperaturę oleju skontroluj
Owczar - 10-03-2012, 11:41
Ja już Patryka demotywowałem, a teraz Ty mkm
Ja też jestem sceptykiem jeśli chodzi o takie rzeczy. Namawiałem też na swap na 2.0V6 z FTO, bo sam żałuję, że nie poszedłem tą drogą..
Torp12 napisał/a: | Owczar wszystko robie u Chojnacki MotorSport. |
Zapytam kolegi gdzie hamował.
Swoją drogą to zastanawiam sie czy spadek mocy nie wynika z wycięcia kata.
tomasek - 10-03-2012, 11:50
Jak na Zlocie będzie hamownia to wtedy będzie można porównać wynik z innymi Galami
MATTNATTS - 10-03-2012, 12:48
Cytat: | Swoją drogą to zastanawiam sie czy spadek mocy nie wynika z wycięcia kata. |
Owczar poważnie uważasz że wycięcie katów może pogorszyć osiągi?
To dla mnie istotne bo wybieram się niedługo na wycięcie katów .Byłem przekonany że katy blokują przepływ spalin i przez nie 6a13 jest taki zdławiony.
Owczar napisał/a: | Namawiałem też na swap na 2.0V6 z FTO, bo sam żałuję, że nie poszedłem tą drogą.. |
Uważasz że ta jednostka jest lepsza niż 6a13, moment obrotowy z tego co się orientuje ma ubogi.
Owczar - 10-03-2012, 13:06
MATTNATTS napisał/a: | Owczar poważnie uważasz że wycięcie katów może pogorszyć osiągi? |
Jeśli masz OBDII to tak. Sam walczyłem z oszukaniem ecu w swoim. Jeśli masz przedlifta to możesz śmiało ciąć.
MATTNATTS napisał/a: | Uważasz że ta jednostka jest lepsza niż 6a13, moment obrotowy z tego co się orientuje ma ubogi. |
Coś koło 200NM to wcale nie tak mało, a ciekawa sztuka by była
Torp12 - 10-03-2012, 13:08
mkm napisał/a: |
Nie wiem co Cię tak wkurzyło...
|
Wkurzylo mnie to ze czlowiek zadaje sobie mnostwo pracy i zabiegow zeby robic auto jak mu sie podoba a Ty zanim poznasz efekt juz go gnieciesz. I to nie tylko mnie, praktycznie co nie temat to masz taka postawe, ale coz, trzeba sie uodpornic.
Poza tym jak nie wierzysz ze takie zabiegi daja efekt wejdz na strone Chojnackiego i zobacz wykresu z hamowni po obrobce glowic.
Torp12 - 10-03-2012, 13:09
Owczar napisał/a: |
Swoją drogą to zastanawiam sie czy spadek mocy nie wynika z wycięcia kata. |
Przy ponownym hamowaniu bedziemy "przytykac" wydech aby sprawdzic czy to wlasnie nie brak kata powoduje spadek:)
Owczar - 10-03-2012, 13:18
Ale nie chodzi o kwestię oporu stawianego spalinom tylko wskazania sondy, która ma wpływ na mieszankę. Będziesz wrzucał jakiegoś wirusa?
Torp12 - 10-03-2012, 13:19
Owczar napisał/a: | Ale nie chodzi o kwestię oporu stawianego spalinom tylko wskazania sondy, która ma wpływ na mieszankę. Będziesz wrzucał jakiegoś wirusa? |
Owczar no ale wlasnie Chojnacki twierdzi ze chodzi o opor, bo sonda jest elegancko oszukana, jest podpieta i nie wywala bledu
MATTNATTS - 10-03-2012, 13:25
Torp12 napisał/a: | Przy ponownym hamowaniu bedziemy "przytykac" wydech aby sprawdzic czy to wlasnie nie brak kata powoduje spadek:) |
Torp byłbym wdzięczny gdybyś faktycznie to sprawdził i dał znać.Kiedy ponownie będziesz dawał swojego na rolki?
Owczar napisał/a: | Jeśli masz OBDII to tak. Sam walczyłem z oszukaniem ecu w swoim. Jeśli masz przedlifta to możesz śmiało ciąć.
|
Owczar mam polifta Wiem że do zabiegu będę potrzebował sondy emulującej sygnał albo kombinacja z sondą szerokopasmową.Pewnie będzie potrzebny też flash Ecu.
Cytat: | Coś koło 200NM to wcale nie tak mało, a ciekawa sztuka by była |
To fakt .Wiem że szły Gale z tym motorem na chyba Azje.Ma ktoś dane techniczne Gala z tym silnikiem?
Torp12 - 10-03-2012, 13:28
MATTNATTS napisał/a: |
Torp byłbym wdzięczny gdybyś faktycznie to sprawdził i dał znać.Kiedy ponownie będziesz dawał swojego na rolki?
|
Czwartek lub piątek
Owczar - 10-03-2012, 13:30
Ale mowa o dwóch różnych sprawach. Sam kat rzeczywiście utrudnia przepływ spalin i generalnie jego wywalenie powoduje lepszą cyrkulację. Ale sam kat ma też wpływ na skład spalin i odczyty sondy. Ma swego rodzaju pojemność tlenową, którą sonda wykrywa. Można go oszukać tak by nie wywalało błędu, ale korekty nie będą optymalne. Tak to zaprojektowała fabryka. Optymalnie sonda za katem powinna oscylować podobnie do pierwszej, ale z podtrzymaniem stanów wysokich.
Co prawda hamowanie odbywa się z gazem w podłodze i pętli otwartej, ale mapy z pętli otwartej też uwzględniają, że w wydechu coś jest.
Tak czy inaczej po tych wszystkich modach najlepiej wrzucić np ecu mastera i to wystroić. Na stockowym ECU nie będzie wiele lepiej, bo zmieni się część parametrów decydujących o tym jak będzie wyglądała mapa wyjściowa.
Owczar - 10-03-2012, 13:33
MATTNATTS napisał/a: | Owczar mam polifta Wiem że do zabiegu będę potrzebował sondy emulującej sygnał albo kombinacja z sondą szerokopasmową.Pewnie będzie potrzebny też flash Ecu. |
Który lift?
Po pierwszym nadal nie ma OBDII. O sondach emulujących zapomnij. Jak pisałem powyżej. Ja mam wyciętego i żeby było dobrze wypiąłem obie sondy za prekatami. W takiej sytuacji ECU odpina je ze sprzężenia zwrotnego i koryguje tylko po sonadch przed katami. Ale w po oczach wali kontrolka MIL.
Nie powiem czy odczuwam różnicę w mocy, bo nie miałem okazji potestować silnika gdy był w angolu.
|
|
|