To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Ewcia80 - 03-02-2017, 09:12

Mam zalozone te ac w01 bfc bo gazownik ktory zakladal unstalacje wymeinil mi na gwarancji wtryskiwacze.Pierwotnie byly acw01 zwykle ale ten pierwotny gazownik zle to zlozyl nie umial regulować i jak kupilam auta juz z instalacja to byly problemy.dalam sobie z nim spokoj i znalazlam innego lepszego gazownika ktory wszystko pozmienial ale ponieważ od pierwotnego gazownika dostalam w ramach gwaransji wlasnie acw01bfc to ten nowy gazownik po poprawieniu montazu pojechal ze mna na strojenie na trase.dlugo to trwalo jakies ponad godzine.Reulowal nawet jak dawalam gazu pod czerwone pole.Bylo to w lipcu 2015 roku przy przebiegu 157oookm.W listopadzie 2015 roku przy przebiegu 162.000km bylam na analizie spalin.takie byly wyniki:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/434e4ca843d5dff5
http://www.fotosik.pl/zdjecie/388a3e92468ba2a6
http://www.fotosik.pl/zdjecie/15772816717e9568
http://www.fotosik.pl/zdjecie/75135766e601ebd0
Czy to są dobre wyniki?Tam jest jakiś AFR tez.
Nie pobiera mi benzyne jak jade na wysokich obrotach bo nic nie piszczy i zielona dioda nie miga.Czy jak sie nie zapala check engine to moge zakladać że silnik sie nie niszczy bo jest zla mieszanka?

[ Dodano: 03-02-2017, 10:57 ]
z tego co pamietam to obroty przy ktorych ma przelaczac na pb to jest 6000

Marcino - 03-02-2017, 12:08

dysze 1.5 to małe... będą duże czasy wtrysków i może zapętlać... ja tak miałem. Dlatego rozwiercałem tak jak Plecho mówił.
Ewcia80 - 03-02-2017, 12:17

no wlasnie a co to jest to zapetlanie?cos tam czytalam o tym,ale nie wiem jak to sie ma do jazdy codziennej.czy zapetlanie jak nastepuje to wtedy wlasnie sie przelacza na benzyne?wiem ze jak zapetla ale jest bogato to jest lepiej niz jak zapetla na ubogo.ale chodzi mi o to czy jak jezdze spokojnie max do 4 tys obrotow to moze cos zlego sie dziać?podaczas takiej codziennej jazdy nie pobiera mi benzyny.A jak mam nawet 5700 to tez nie pobiera pb.Czy jakby cos bylo zle to by sie raczej zapalal check tak?
plecho1 - 03-02-2017, 12:37

Zapętlenie to jest stan pracy w którym wtryskiwacz nie zamyka się czyli jest ciągle otwarty. Nie jest wtedy możliwe precyzyjne dawkowanie a dochodzi do tego najczęściej jak jest zbyt uboga mieszanka to sterownik silnika wydłuża tak czas wtrysku aby podać właściwą dawkę. Przy zbyt małych dyszach najczęściej czas wtrysku gazu jest dłuższy niż czas wtrysku benzyny nawet pod pełnym obciążeniem przez co właśnie występuje zapętlenie.
Dysze i ciśnienie gazu należy tak dobrać aby czasy wtryskiwaczy gazowych na biegu jałowym były trochę dłuższe niż najkrótsze jakie deklaruje producent a pod maksymalnym obciążeniu najlepiej jak te czasy są zbliżone lub trochę mniejsze od czasów wtryskiwaczy benzynowych.
W Miśkach jest to trudniejsze właśnie przez krótkie czasy wtrysku benzyny przez co wtryskiwacze gazowe też powinny być szybsze.
A to że nie masz żadnego sygnału o przełączeniu wcale nie musi świadczyć że się nie przełącza, bo ustawienie że ma się przełączać po wyżej pewnych obrotów nie jest sygnalizowane.

Ewcia80 - 03-02-2017, 13:46

Rozumiem.czyli jeśli zamontować ac w01 zwykle i dobrze wyreguluje gazownik na trasie to ma to szanse poprawnie działać tak?czyli jeśli mam przełączanie na benzynę ustawione przy 6000 obrotów to nie sygnalizuje tak? A jeśli by przelaczalo poniżej 6000 obrotów to wtedy powinno sygnalizowac?
plecho1 - 03-02-2017, 14:56

Jeśli by przełączało z powodu spadku ciśnienia poniżej ustawionego progu czy z powodu spadku temperatury gazu to było by to sygnalizowane ale jeśli jest ustawione przejście po wyżej pewnego progu obrotów to nie będzie to sygnalizowane. Nie wiem czy na pewno ktoś tak ustawił ale przy takiej średnicy dysz to bardzo prawdopodobne bo taką średnicę dobiera się do mocy max około 20KM z cylindra a w Galancie 2,5 jest około 30KM więc dysze powinny mieć około 1mm więcej przy wolniejszych wtryskach a przy takich jak Barracudy nawet nie trzeba montować dysz w ogóle.
Ewcia80 - 03-02-2017, 15:58

Ja chce to wszystko pozmieniać bo i tak musze.Czyli reasumując to co mam teraz niszczy silnik?Nie wiem dlaczego ani razu mi sie nie zapalil check przez tyle czasu.A jak kupilam auto to co raz sie zapalal check.Chyba że gazownik jak poprawial instalacje to ustawil dysze poprzez rozwiercenie.Nie jestem pewna bo nigdy go o to nie pytalam.Czytam czasem ten watek i ciagle sie przewijaja posty że komuś sie zapala check na lpg a na benzynie nie.Tak już finalnie:kiedy na lpg sie zapala check?Czy jak u mnie sie nie zapala to znaczy ze jest dobzre wyregulowana instalacja?
plecho1 - 03-02-2017, 16:07

A może jednak te dysze masz rozwiercone i nie jest to 1,5mm tylko 2,5 czy coś koło tego. Kontrolka silnika przez LPG może zapalać się z wielu powodównp. przez niewłaściwy skład mieszanki gdzie może być wina komponentów instalacji czy niewłaściwej regulacji czy też nieszczelności w podciśnieniu czy przez niewłaściwą pracę emulacji wtryskiwaczy...
Ewcia80 - 03-02-2017, 16:28

Zadzwonie i sie dopytam.Ale mam nadzieje ze jest dobrze z instalacja.Bo w sumie gdyby cos bylo nie tak to by sie choc raz kontrolka zapalila.Ale ia tak zmienie na acw01 zwykle
plecho1 - 03-02-2017, 17:37

Raczej kontrolka by coś zasygnalizowała oraz była by wyczuwalna różnica w mocy.
Ewcia80 - 03-02-2017, 18:32

Własnie.Plecho1 i to jest własnie trochę dziwne chyba ze tak być.Otóz czuje roznicę w mocy o jakieś 10-12 procent.Pamietam ,ze jak drugi gazownik zrobil nowe nawierty w nowym kolektorze zamontowal te acw01 bfc i wyregulował instalacje to powiedzial że wszystko bedzie ok tylko wiecej sie nie da wycisnać z tych acw01bfc.Czyli wychodzi na to że pomimo ze nie ma zadbych bledow drgań i zę ladnie pracuje na lpg to ponieważ są za wolne wtryskiwacze to bedzie czuć roznicę w mocy szcczegolnie przy naglych przyspieszeniach i probach ealstycznosci?Jesli tak to jak zmienie na te szybsze ac w01 i gazownik znowu fachowo wyreguluje to powinnam poczuć roznicę nawet jak bedą to acw01 a nie np baraki?
Krzyzak - 03-02-2017, 20:48

Nie masz 1.5mm - bo gdyby tak było to ten silnik by nie pracował. Wierz albo nie, ale przy 1.5mm (bo tak miałem jak nie wyjąłem zwężek z Barracud) to silnik gasł po wyłączeniu 4 cylindrów a czasy podchodziły pod 10ms na wolnych obrotach.
plecho1 - 03-02-2017, 21:21

Zwykłe ACW01 są szybsze niż Valteki i silnik powinien na nich pracować poprawnie,
Ewcia80 - 03-02-2017, 21:35

dzieki za rady.juz wiem sporo.Tak na koniec .Zwykle acw01 niech gazownik rozwierci na 2,6 czy od razu na 2,8 zeby nie tracić czasu?

[ Dodano: 03-02-2017, 21:37 ]
a tak nawiasem.czasem przecież daje po garach i są sytuacje że jest silnik pod duzym obciazeniem.dziwne ze nigdy nie wywalilo checka.

plecho1 - 03-02-2017, 21:56

A czy check w ogóle się zapala po włączeniu zapłonu i później sam gaśnie po kilku sekundach jeszcze przed odpaleniem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group