[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Hugo - 06-08-2016, 16:10
Od tyłu zacisku widać na korpusie czy ma jeden czy 2 tłoczki.
milo - 06-08-2016, 16:26
Hugo napisał/a: | Od tyłu zacisku widać na korpusie czy ma jeden czy 2 tłoczki. |
To ameryki nie odkryłeś
Hugo - 06-08-2016, 19:29
No tak, niepotrzebnie odpowiedziałem na idiotyczne pytanie. Po co pytasz jak wiesz?
milo - 06-08-2016, 20:03
Hugo napisał/a: | No tak, niepotrzebnie odpowiedziałem na idiotyczne pytanie. Po co pytasz jak wiesz? |
Pod zwrotnice 160 są trzy rodzaje zacisków zalezy od tarczy wiec nie zadaje idiotycznych pytań
To co znalazłem przed chwilą zamieszczone przez swinks_UK
I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).
II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)
D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)
III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe..
Hugo - 07-08-2016, 09:00
Nie było czegoś takiego jak zwrotnice z rozstawem 140 mm.
Fragu - 08-08-2016, 06:54
129mm, 159mm
wbren - 08-08-2016, 14:24
Witam.
Niedawno wymieniałem klocki i tarcze z przodu.
za waszą poradą wziąłem zimmermany tarcze i klocki TRW.
wymieniany był też jeden zacisk i tłoczki.
hamuje lepiej jednak wciaż, zwłaszcza przy większych prędkościach, mam duże bicie na pedałach więc planuje teraz wymienić tył (mimo że organoleptycznie nie wymagają jeszcze wymiany..)
ponieważ w związku z różnymi przygodnia przód mnie trochę kosztował (i jeszcze czujnik abs który poleciał przy wymianie mnie czeka) zastanawiam się czy na tyłpowinienem też inwestować w coś z wyższej półki czy wystarczy coś budżetowego.
tak w tej chwili przedstawia sie sytuacja z tarczami : http://www.iparts.pl/auto...849-100032.html
a tak z klockami:
http://www.iparts.pl/auto...849-100030.html
jak widać rozbierzność cenowa spora.
doradzicie najlepszy scenariusz?
podpowiecie czy jak bicie po wymianie nie ustąpi to co ? piasty bedę musiał wymieniac?
pomożecie?
sampler - 08-08-2016, 20:43
a mierzyłeś jakie jest bicie na przodzie po montażu? Może są źle założone. Czasami piasta nie jest idealna i trzeba obrócić tarczę na śrubach dla mniejszego bicia. Opis zresztą w manualu Wg manuala przód musi być poniżej 0.03 mm
tucci - 09-08-2016, 19:02
Dzisiaj kupiłem Textar tarcze + textar klocki.
Czy dokonałem dobrego wyboru?
AlexMorane - 12-08-2016, 13:05
A ja mam takie pytanko. Tarcze są w miarę nowe, klocki też. Od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć/charczeć hamulce I nie wiem co jest. Przy delikatnym hamowaniu piszczą a przy mocniejszym dość głośno charczą. Ktoś wie co może być nie tak ?
Ewcia80 - 24-08-2016, 15:06
Hejka.Do jakich predkości galant 2.5 v6 po II lifcie powinien skutecznie hamować i bez zadnych drgań?U mnie jest tak,że jak jade okolo 180 lub troszke wiecej i delikatnie hamuje to czuje delikatne drgania na kerownicy.Jak jade 160 i tak samo delikatnie hamuje to drgań już nie ma.Jakie mogą być tego przyczyny.Dodam,że układ hamulcowy mam sprawny na 100 % a bicie na tarczach mam rzedu 0,03.
Hugo - 24-08-2016, 15:09
Ewcia80 napisał/a: | Do jakich predkości galant 2.5 v6 po II lifcie powinien skutecznie hamować i bez zadnych drgań? | Do prędkości maksymalnej.
Ewcia80 - 24-08-2016, 15:33
To gdzie mogę szukać przyczyn takiego stanu rzeczy.Zawieszenie z przodu ma 3mce oprocz koncowek drązka ktore maja 1,5 roku.
milo - 24-08-2016, 15:55
Ewcia80 napisał/a: | To gdzie mogę szukać przyczyn takiego stanu rzeczy |
Nie zawsze tarcze muszą być winne odnośnie drgań przenoszonych na kierownice
Ewcia80 napisał/a: | Zawieszenie z przodu ma 3mce oprocz koncowek drązka ktore maja 1,5 roku. |
Na aucie nie ma 100% pewności że zawieszenie jest bez luzu ,tylko po rozpięciu sworznia np wahacza, wszystko jest napięte i luz jest bardzo trudno wyczuć szarpaki itp sprawy tylko to z doświadczenia podobnej sytuacji
sampler - 24-08-2016, 20:51
Ewcia80 napisał/a: | a bicie na tarczach mam rzedu 0,03. |
A robił ktoś korektę przy montażu czy te 0,03 to jest od razu po wrzuceniu tarczy na chybił trafił?
|
|
|