To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Hugo - 06-08-2016, 16:10

Od tyłu zacisku widać na korpusie czy ma jeden czy 2 tłoczki.
milo - 06-08-2016, 16:26

Hugo napisał/a:
Od tyłu zacisku widać na korpusie czy ma jeden czy 2 tłoczki.

To ameryki nie odkryłeś

Hugo - 06-08-2016, 19:29

No tak, niepotrzebnie odpowiedziałem na idiotyczne pytanie. Po co pytasz jak wiesz?
milo - 06-08-2016, 20:03

Hugo napisał/a:
No tak, niepotrzebnie odpowiedziałem na idiotyczne pytanie. Po co pytasz jak wiesz?

Pod zwrotnice 160 są trzy rodzaje zacisków zalezy od tarczy wiec nie zadaje idiotycznych pytań
To co znalazłem przed chwilą zamieszczone przez swinks_UK

I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).

II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)

D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)

III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe..

Hugo - 07-08-2016, 09:00

Nie było czegoś takiego jak zwrotnice z rozstawem 140 mm.
Fragu - 08-08-2016, 06:54

129mm, 159mm
wbren - 08-08-2016, 14:24

Witam.
Niedawno wymieniałem klocki i tarcze z przodu.
za waszą poradą wziąłem zimmermany tarcze i klocki TRW.
wymieniany był też jeden zacisk i tłoczki.

hamuje lepiej jednak wciaż, zwłaszcza przy większych prędkościach, mam duże bicie na pedałach więc planuje teraz wymienić tył (mimo że organoleptycznie nie wymagają jeszcze wymiany..)
ponieważ w związku z różnymi przygodnia przód mnie trochę kosztował (i jeszcze czujnik abs który poleciał przy wymianie mnie czeka) zastanawiam się czy na tyłpowinienem też inwestować w coś z wyższej półki czy wystarczy coś budżetowego.
tak w tej chwili przedstawia sie sytuacja z tarczami : http://www.iparts.pl/auto...849-100032.html
a tak z klockami:
http://www.iparts.pl/auto...849-100030.html
jak widać rozbierzność cenowa spora.

doradzicie najlepszy scenariusz?
podpowiecie czy jak bicie po wymianie nie ustąpi to co ? piasty bedę musiał wymieniac?
pomożecie?

sampler - 08-08-2016, 20:43

a mierzyłeś jakie jest bicie na przodzie po montażu? Może są źle założone. Czasami piasta nie jest idealna i trzeba obrócić tarczę na śrubach dla mniejszego bicia. Opis zresztą w manualu :) Wg manuala przód musi być poniżej 0.03 mm
tucci - 09-08-2016, 19:02

Dzisiaj kupiłem Textar tarcze + textar klocki.
Czy dokonałem dobrego wyboru?

AlexMorane - 12-08-2016, 13:05

A ja mam takie pytanko. Tarcze są w miarę nowe, klocki też. Od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć/charczeć hamulce :( I nie wiem co jest. Przy delikatnym hamowaniu piszczą :( a przy mocniejszym dość głośno charczą. Ktoś wie co może być nie tak ?
Ewcia80 - 24-08-2016, 15:06

Hejka.Do jakich predkości galant 2.5 v6 po II lifcie powinien skutecznie hamować i bez zadnych drgań?U mnie jest tak,że jak jade okolo 180 lub troszke wiecej i delikatnie hamuje to czuje delikatne drgania na kerownicy.Jak jade 160 i tak samo delikatnie hamuje to drgań już nie ma.Jakie mogą być tego przyczyny.Dodam,że układ hamulcowy mam sprawny na 100 % a bicie na tarczach mam rzedu 0,03.
Hugo - 24-08-2016, 15:09

Ewcia80 napisał/a:
Do jakich predkości galant 2.5 v6 po II lifcie powinien skutecznie hamować i bez zadnych drgań?
Do prędkości maksymalnej.
Ewcia80 - 24-08-2016, 15:33

To gdzie mogę szukać przyczyn takiego stanu rzeczy.Zawieszenie z przodu ma 3mce oprocz koncowek drązka ktore maja 1,5 roku.
milo - 24-08-2016, 15:55

Ewcia80 napisał/a:
To gdzie mogę szukać przyczyn takiego stanu rzeczy

Nie zawsze tarcze muszą być winne odnośnie drgań przenoszonych na kierownice
Ewcia80 napisał/a:
Zawieszenie z przodu ma 3mce oprocz koncowek drązka ktore maja 1,5 roku.

Na aucie nie ma 100% pewności że zawieszenie jest bez luzu ,tylko po rozpięciu sworznia np wahacza, wszystko jest napięte i luz jest bardzo trudno wyczuć szarpaki itp sprawy tylko :mrgreen: to z doświadczenia podobnej sytuacji

sampler - 24-08-2016, 20:51

Ewcia80 napisał/a:
a bicie na tarczach mam rzedu 0,03.


A robił ktoś korektę przy montażu czy te 0,03 to jest od razu po wrzuceniu tarczy na chybił trafił?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group