To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Ewcia80 - 03-02-2017, 22:31

po wlaczeniu zaplonu pojawia sie check i gasnie po chwili przed odpaleniem.Czy tak być?
plecho1 - 04-02-2017, 06:59

Tak, to normalne działanie i jeśli po zmostkowaniu pinów 1 z 4 w złączu OBD i włączeniu zapłonu kontrolka miga jednostajnie to na pewno nie ma żadnych błędów.
Marcino - 04-02-2017, 07:24

Ewcia80 napisał/a:
po wlaczeniu zaplonu pojawia sie check i gasnie po chwili przed odpaleniem.Czy tak być?

CHyba tak, kontrolka daje znak że działa:)

pappagiorgio - 04-02-2017, 11:48

Ja założyłem HANA Gold, powiem, że całkiem inny samochód. Nie wyczuwam różnicy między Pb a LPG i teraz jazda to przyjemność, w przeciwieństwie do poprzednich Valteków gdzie często "check" się pojawiał. Ja mam sterownik LECHO SEC, niestety nie daje dużych możliwości regulacji, natomiast po wyregulowaniu na czasy Pb na benzynie i Pb na gazie, gdzie starałem się regulować tak, żeby były jednakowe, sprawdzam instalację poprzez podgląd korekt STFT i LTFT. STFT oscyluje mi około +/-1,5% a LTFT jest poniżej 3%. EvoScan'em zrobiłem wykresy na trasie i korekty nie zmieniają się, takie same są na Pb jak i na LPG. Jedna rzecz jakiej nie mogę zrozumieć to zachowanie sond lambda. Na Pb obie, przy prędkości 110km/h oscylują (między 0,8 a 0,2V) natomiast przy tej samej prędkości na LPG Przed katalizatorem oscyluje ok. 0,8-0,5V, a za katalizatorem 0,4-0,2V.
Ewcia80 - 04-02-2017, 14:00

Hejka.Jakie powinny być prawidlowe korekty krotko i dlugoterminowe dla tego silnik 2.5 v6 na lpg?Czy mając elm327 oraz program torque pro mozna to podejrzeć?
Marcino - 04-02-2017, 15:46

Ewcia80 napisał/a:
Hejka.Jakie powinny być prawidlowe korekty krotko i dlugoterminowe dla tego silnik 2.5 v6 na lpg?Czy mając elm327 oraz program torque pro mozna to podejrzeć?

Kabel VAG, zwarte piny 1-4 jak do mrugania checkiem, oraz program Evo-scan. Tak mam u siebie

Ewcia80 - 04-02-2017, 16:03

Jak u mnie jest juz obdII to tym torque pro po podlaczeniu elma 327 da sie podpatzreć korekty krotko i dlugoterminowe?Czy to prawda że check sie czesto zapala jak te korekty są zby duze?jakie powinny być max.dla 2.5 v6?
Marcino - 04-02-2017, 16:18

Nie wiecej niż 10% mysle. I najlepiej jak długoterninowa jest około 0%. Ja czescto średnia miałem około 5% i nic się nie działo. Przejechałem ponad 120kkm na LPG i nie wczuwałem się tak bardzo.
Ewcia80 - 04-02-2017, 16:29

Ale jak mam elm327 i kupie ten torque pro na nadroida to odczyta mi te korekty?
plecho1 - 04-02-2017, 17:54

Kontrolka zapala się jak korekty przekraczają + lub -25%. Elm i Torque zadziała w rocznikach od 2001 w górę, w starszych tylko VAG KKL i Evoscan.
Ewcia80 - 04-02-2017, 18:56

o i to jest wazna informacja.Bo z tego wynika,majać np korekty+/- 15% to check sie na zapali ale mimo tego z tego co wyczytałam na temat korekt to jak są okolo 10% to jest niezle ale lepiej blizej zera(5% to juz super).Dlatego warto sobie sprawdzać od czasu do czasu.Co to znaczy po roko 2001?wtedy weszlo to obdII tak?Ale w galancie po II lifcie(09.2000) to juz chyba jest obd2 tak?Bo mam elma327 wiec jak dokupie platnego torgue pro to chyba to wystarczy zeby podejrzeć korekty?
plecho1 - 04-02-2017, 21:00

Ten standard dla aut wyprodukowanych na rynek europejski został wprowadzony w 2001r. Niektóre marki mogły (ale nie musiały) wprowadzić go wcześniej. W Twoim przypadku najprościej można to sprawdzić zwierając piny 1 z 4 w złączu OBD, jeśli po zwarciu i włączeniu zapłonu kontrolka silnika będzie mrugała albo jednostajnie albo z różną częstotliwością to Elm#@& nie będzie działał bo jest jeszcze standard JOBD. Jeśli jednak kontrolka będzie działała tak jak zwykle po włączeniu zapłonu, to jest już EOBD lub OBD2 i Elm powinien zadziałać.
Ewcia80 - 04-02-2017, 22:03

Aha.Rozumiem.Pamietam,że gazownik jak ze mna jezdzil zeby ustawiać instalacje to oprócz laptopa miał podpiety taki skaner ktory mial wpiety pod kierownicą.Tym skanerem mogl sprawdzać błedy i jakieś korekty ze na bogato albo na ubogo.cos tak kojarze.to moze to byl taki obd2?

[ Dodano: 04-02-2017, 22:16 ]
juz znalazlam.a wiec u mnie juz jest obdII na 100%.przypomnialam sobie

plecho1 - 05-02-2017, 09:54

Jeśli tak, to Elm327 z Torque powinien działać. Dla pewności możesz wypróbować darmową wersję Torque.
Ewcia80 - 05-02-2017, 18:18

Czy są jakieś strony gdzie mozna sciagnać darmowy program do stag 300-6 Isa 2?Pewnie jeszce jakiś kabel do podlaczenia potrzebny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group