To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

komarsnk - 17-10-2016, 10:43

Jakby ktoś kupował tarcze Zimmermann Sport - te nawiercane (które są świetnym produktem) to niech nie patrzy w stronę klocków tej samej firmy. Piszczą dziady na tych tarczach i pylą konkretnie. Fakt, hamują fajnie ale tego pisku im nie daruję. Możliwe, że po prostu przegrzewają się na tych tarczach bo raz je zdejmowałem żeby "poprawić" to mocno się błyszczały
Maciejos - 17-10-2016, 10:48

Potwierdzam to co pisze komarsnk. Ja co prawda kupiłem zwykłe tarcze (nienawiercane) Zimermanna + klocki tej samej firmy, ale efekt jest taki sam, jak opisuje przedmówca. Wiecznie brudne felgi + irytujący pisk. Myślałem, że to w końcu minie, ale zrobiłem już jakieś. 4 tysiące kilometrów od wymiany tarcz i klocków i nie ma żadnej poprawy (nadal brud i hałas). Na szczęście auto naprawdę nieźle hamuje na tym setupie.
Krzyzak - 17-10-2016, 11:03

podszlifuj trochę miejsca mocowania klocka w jarzmie
z jarzma zdejmij balszki prowadzące, wyczyść szczotką drucianą
zeszlifuj z tarczy rdzawe ranty
powinno pomóc

czy te klocki mają shimmy?

komarsnk - 17-10-2016, 11:28

Krzyzak napisał/a:
podszlifuj trochę miejsca mocowania klocka w jarzmie
z jarzma zdejmij balszki prowadzące, wyczyść szczotką drucianą
zeszlifuj z tarczy rdzawe ranty
powinno pomóc

czy te klocki mają shimmy?

Uwierz mi - jarzma wyczyszczone na glanc, blaszki specjalnie kupiłem nowe chociaż te co miałem były bardzo dobre. Klocki poruszają się swobodnie w prowadnicach. Tarcze nie mają jeszcze grama rdzy nigdzie :) Jeśli shimmy to te podkładki między klockiem a tłoczkiem to tak - mają. Nic człowieku nie zrobisz :)

Krzyzak - 17-10-2016, 12:41

komarsnk napisał/a:
Nic człowieku nie zrobisz
fakt - wyczerpałeś moje pomysły :)
może w drugą stronę - klocki za luźne nie są?

komarsnk - 17-10-2016, 14:05

Krzyzak napisał/a:
może w drugą stronę - klocki za luźne nie są?

Może i tak być. Tylko co kurcze - klocków nie będę chyba tuningował i robił mniejszej prowadnicy na próbę. A sam pomiar i porównanie na forum będzie zbyt mocno obarczony ryzykiem błędu - różnice będą w części milimetra. Jakoś z tym przeżyję, a jak będę bliski śmierci to kupię EBC green i tyle :D

Piospi - 18-10-2016, 15:55

Hugo napisał/a:
kamil, lepsze chyba tylko oryginały z ASO. Ja polecam SWAP na tarcze 294/24 mm i zaciski z Outlandera :wink:



Skąd posiadasz taką wiedzę? Pytam się, bo u mnie właśnie chyba skrzywiły się tarcze i przy hamowaniu samochód popada w wibracje.

W tym roku sprowadziłem swojego EA5A ze Szwajcarii i podejrzewam, że mój ma oryginalne hamulce, choć ręki nie dam sobie uciąć. Podejrzewam, że poprzedni właściciel jechał po prostu do ASO i nie bawił się w jakieś kupowanie tarcz oraz klocków na własną rękę. Jestem generalnie zadowolony, nie piszczą ani nie pylą mi felg (co uważam za ogromny plus). Nie mam pojęcia także w jaki sposób mogę sprawdzić jakiej firmy są te tarcze.

Jestem właśnie na etapie lektury opinii na temat różnych wariantów, ale im więcej czytam to czuję się coraz głupszy, bo nie wiem jakie klocki i tarcze wybrać na początek :/

Jeśli miałbym na szybko podjąć jakąś decyzję to wziąłbym tarcze oryginalne z ASO lub Zimmermanny, ale dalej mam wątpliwości co do klocków.

Hugo - 18-10-2016, 21:35

Piospi napisał/a:
Skąd posiadasz taką wiedzę?
Z praktyki. Zamontowałem u siebie. Wreszcie to auto hamuje jak należy i hamulce nie wyglądają jakby były od Seicento :mrgreen:

Tak to wygląda:
Przód:




Tył:




I razem:


Jest jedno ale..., do tych hamulców minimalny rozmiar felgi to 16 cali, mniejsze nie wejdą na przednie zaciski.

Piospi - 18-10-2016, 22:33

Źle zacytowałem Twojego posta, miałem na myśli wzmiankę o oryginałach standardowych tarcz z ASO;)

Czy ktoś wie od kogo Mitsubishi dawało tarcze i klocki do Galanta (mam na myśli te 276mm w drugim lifcie)?



Co do swapa zrobię to koniecznie po zimie, szkoda mi pozbywać się teraz dobrych 15 calowych zimówek.

Krzyzak - 19-10-2016, 10:31

Piospi napisał/a:
Czy ktoś wie od kogo Mitsubishi dawało tarcze i klocki do Galanta (mam na myśli te 276mm w drugim lifcie)?
m.in. od Nishioka, ale jakoś w 2010 kupiłem oryginalne tarcze nishioka, które... pogięły się po pół roku, w miejscu styku tarczy z piastą :shock: , tylne tarcze... :roll:
Marcino - 19-10-2016, 11:05

Piospi napisał/a:
Czy ktoś wie od kogo Mitsubishi dawało tarcze i klocki do Galanta (mam na myśli te 276mm w drugim lifcie)?

Nie wiemco kupiłem razem z zaciskami ja zmianiałem na polifty, ale są rewelacyjne w porównaniu do 256mm, jeższe 3 rok, były niewiele używane i nic się nie pokrzywiły.

milo - 19-10-2016, 15:22

komarsnk napisał/a:
Piszczą dziady na tych tarczach i pylą konkretnie. Fakt, hamują fajnie ale tego pisku im nie daruję.

Pylić pylą ale o pisku to nic nie wiem :shock: 256 do 281 inna bajka :mrgreen:

Owczar - 20-10-2016, 08:19

Ja do galanta zawsze kupuję textary i jestem bardzo zadowolony. Lexusa kupiłem na zestawie OEM i byłem przekonany, że aftermarket będzie gorszy. Niestety textar nie był dostępny i wziąłem na przód ferodo premier. Klocki spisują się rewelacyjnie. Hamują lepiej niż OEM, są bardziej odporne na wysokie temperatury - hamulec nie pływa. W dodatku bardzo mało pylą. Z braku laku na tył wpaðło TRW i jestem bardzo rozczarowany. Felga robi się czarna 2 razy szybciej niż na przodzie. Po 200km już wygląda jakby była pomalowana ciemniejszym lakierem... Żadne z tych klocków na szczęście nie piszczą.

Według mnie na ten moment to kolejność taka: Ferodo Premier; Textar. TRW

Lewian - 20-10-2016, 23:18

komarsnk napisał/a:
Jakby ktoś kupował tarcze Zimmermann Sport - te nawiercane (które są świetnym produktem) to niech nie patrzy w stronę klocków tej samej firmy. Piszczą dziady na tych tarczach i pylą konkretnie. Fakt, hamują fajnie ale tego pisku im nie daruję. Możliwe, że po prostu przegrzewają się na tych tarczach bo raz je zdejmowałem żeby "poprawić" to mocno się błyszczały


Napisz coś więcej, kiedy występuje pisk ? Przy delikatnym hamowaniu/dohamowaniu czy nasila się przy hamowaniu z wyższych prędkości ?

komarsnk - 21-10-2016, 15:58

Lewian napisał/a:
Napisz coś więcej, kiedy występuje pisk ? Przy delikatnym hamowaniu/dohamowaniu czy nasila się przy hamowaniu z wyższych prędkości ?

Zawsze przy lekkim i średnim wciśnięciu pedału hamulca i piszczy zawsze tak samo, niezależnie czy układ jest zimny czy gorący.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group