To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Ewcia80 - 19-02-2017, 19:41

Hejka.Wlasnie bylam na prostej sprawdzić te sonde na lpg.I jednak jest tak ze jak jade z gazem wcisnietym tak normanlnie na 1/2 lub nawet 3/4 to sondy pierwsze na obu bankach oscyluja szybko w granicach od 0,1 do 0,9 v.czyli tu jest ok w petli zamknietej.Ale przy malej predkosci i gaz w podloge to na lpg sondy od razu jadą na 0,04v.Czyli jest lipa w open loop.No i nie wiem naprawde jak to ugryźć?Jaką strategie jesli chodzi o kolejność czynnośći byście radzili.We wtorek jadę do gazownika.Czy jak podlaczy sie do staga to bedzie coś wiadomo na postoju?Czy jest szansa to wystroic na afr na tym zestawie co mam teraz?Czy strojenie afr tez obejmuje strojenie w close loop?W lublnie znam tylko nazwosko Adam Rogowski ktory to robi.Bierze 250 zł.
plecho1 - 19-02-2017, 19:47

Pętlę zamkniętą stroi się na podstawie korekt i jeśli tu jest ok to trzeba tylko ustawić pętlę otwarta kiedy sterownik nie korzysta z korekt więc nie ma podglądu składu mieszanki. A czy da się to ustawić na tych wtryskach to zależy i trzeba by się podpiąć pod LPG. Podobno dobrzy gazownicy są też w Warsztatowni na Wojciechowskiej i nie cenią się tak jak ten Pan na R :) A czy jest tak dobry to też do końca nie wiadomo bo różnie już o nim słyszałem. Na pewno warto wspomnieć, że zna się go z lpg-forum to być może przyłoży się do roboty aby w razie co nie wystawić mu tam adekwatnej opinii :)
Ewcia80 - 19-02-2017, 19:54

Plecho czyli powoli rozumiem juz w czym problem.I czy dobrze wnioskuje ze jak badalam ealstyczność na 3cim biegu od 70-120 km/h oraz na 4 od 100-140 km to na lpg bylo odczuwalnie slabiej bo wtedy wlasnie z gazem w podloge wchodzilam w petle otwarta na ktorej jest ubogo dlatego jest mniejsza moc?I nawet jadąc np.na trojce na lpg 70km/h i dawalam gaz do dechy to auto jechalo wwolniej i w momencie przelaczenia na pb auto dostawalo kopa gdyż w petli otwartej robilo sie nagle bogato?
Owczar - 19-02-2017, 20:24

Dokładnie tak jak piszesz. W OL masz ubogo i silnik traci moc. Co gorsza taka jazda mu szkodzi.

To w sumie niech będzie przestrogą dla tych co wystroja po mapkach obd i zamykają temat.

Krzyzak - 19-02-2017, 20:26

Ewcia80 napisał/a:
jak to rozumieć że w mitsu na wolnych obrotach wtryskiwacze mają około 2,5 ms?
tzn., że wtrysk pozostaje otwarty przez 2.5ms; nie liczy się tu czasu otwierania i zamykania, które są stałe, liczy się tylko czas otwarcia
dla zrozumienia - masz 3 fazy: otwierania, otwarcia, zamykania

Ewcia80 - 19-02-2017, 21:00

No i w koncu wiem juz wszystko .teoretycznie hehe. I teraz mam pytania:
1.Jesli teraz mam te wolne wtryskiwacze w 2 listwach tak jak na zalaczonym obrazku:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/f13a21d22526f8ce
a:czy montując szybsze wtrsyskiwacze np barracuda lub ich klon lpg tech yeti to jak je zamontuje rownież w szynach to bedzie duzo gorzej niz jakby je zamontować pojedynczo?Czy tu jest szansa wcisnać trojniki na pojedyncze wtryski?
b.Jak jest szansa że zostawiając to co mam teraz da sie to wyregulować w OL afr?
c.Jesli na 30.000 km ktore mam na tym zestawie generalnie rzadko uzywam kickdowna i gazu w podlodze to jest szansa ze nic sie z ganizdami zaworow nie stalo?

plecho1 - 19-02-2017, 21:59

Masz jeszcze silnik z tych pancernych i raczej z głowicą powinno być wszystko ok.
Ewcia80 - 19-02-2017, 22:07

Tak sobie mysle zeby najpierw powaczlczyć z tym zestawem co mam teraz.Moze faktycznie podnieść mnoznik.Czyli tu chodzi o o to żeby pod koniec tego wykresu zielono niebieskiego tych mapek pb i lpg zamiast sprawiać żeby mnoznik dązyl do 1 podnieść go wlasnie?I wtedy jest szansa ze cos sie poprawi w OL?
Owczar - 19-02-2017, 22:29

A pewno się poprawi. Wydluzysz czasy wtrysku i wzbogacisz mieszankę.
Ewcia80 - 19-02-2017, 22:56

dzkieki za rady Panowie.Czyli jest szansa ze wydluzenie czasu wtryskow tak wzbogaci mieszanke ze sonda w OL pojdzie chociaż do wartości 0,3V?Jesli by tak bylo to juz by bylo nie najgorzej.A czy wogole jest taka mozliwość kombinowania z tym mnoznikiem zeby nic nie zmienić na poczatku i w srednim zakresie czasu wtryskow a tylko poprawić ostatnio fazę tych mapek poprzez podniesienie mnoznika?
Owczar - 19-02-2017, 23:15

Oczywiście że można tylko fragment. Musisz dodać kolejne punkty przełamania.

Sonda musi iść do 0.9 a potem jak już pójdzie to jeszcze jakieś 17 procent więcej.

Marcino - 20-02-2017, 07:56

ALe trezba uwążac zeby nie za duzo bo też nie chce jechać..
Owczar - 20-02-2017, 08:23

Galant przy WOT ma Afr ok 12 i do 12.5 na LPG trzeba by dążyć.
Ewcia80 - 20-02-2017, 09:02

hejka.A co to jest ten WOT?Czytałam troche o tym strojeniu afr na lpg forum i tam piszą że jak ma sie te sonde szerokopasmowa w wydechu zainstalowaną to oni regulują w zaleznosci jakie ma stretegie auto przechodzenia w OL albo część mnoznikiem i resztę korektą po obrotach a jak auto szybko przechodzi w OL to tylko korektą po obrotach.I teraz jak to sie ma do galanta?Czy on szybko przechodzi w OL czy raczej lagodnie?Czy regulacja korektą po obrotach jest trudna?Pytam gdyz chyba najczesciej gazowniicy regulują przez obd i czasy wtryskow tak?
I najwazniejsza sprawa:czy moze mi to ktos wytlumaczyć tak praktycznie jak to poprawić w OL zeby z ubogo zrobić choc troszke bogato?Bo jesli wciskam gaz do dechy to to nagle sie robi OL i labda mi idzie natychmiast na 0,04V.I teraz gazownik z latopem iskanerem obd co robi w momencie kiedy lambda idzie w OL na 0,04V?co poprawia w programie ac synchro?

Owczar - 20-02-2017, 09:25

WOT = WIDE OPEN THROTTLE - czyli gaz w podłodze.

Strategia przechodzenia może zależeć od podciśnienia, czasu wtrysku, pozycji pedału gazu itd.
Mapa korekt po obrotach i czasach wtrysku pozwala na łagodne ustawienie zmiany AFR.

Korekta po obrotach nie jest trudna - choć to pojęcie względne. Obserwując jak ustawia się punkt na mapie obrotów i czasów wtrysków można sobie wstępnie zdefiniować różne wartości komórek, a potem grupowo zmieniać ich wartość o określoną liczbę.

Szybkość przechodzenia - tu każdy producent ma inne strategie. W przypadku japońskich aut z sondą napięciową, auto przechodzi w OL jak tylko potrzebuje niższe AFR niż stechiometria, zatem jak wciśniesz pedał na 2/3 to można się już spodziewać OL.

Nie ma jednego scenariusza. Może ustawić wstępnie mnożnik, a potem po obrotach regulować dokładnie. Choć większość ustawia OL na pałe.

Wrzuć screen przebiegu mnożnika to podpowiem gdzie podnieść.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group