Nasze nieMiśki ;-) - Bawarczyk
deejay - 01-12-2020, 19:38
O to się nie martwię. Zrobi się trasę przy okazji i kilometry zweryfikują, jak nie to silnik na stół.
sampler - 01-12-2020, 20:50
Widzę skrzynia 5 więc wrażenia akustyczne będą zapewnione . Olej to standart w toykach. nawet akcja serwisowa dużo nie poprawiła.
robertdg - 05-12-2020, 22:48
Bez dramatu, te silniki są proste w budowie, ale troszke źle policzone na starcie, montaż porządnych czesci i porzadne przygotowanie silnika do nich i bedzie sukces
robertdg - 05-12-2020, 22:48
Bez dramatu, te silniki są proste w budowie, ale troszke źle policzone na starcie, montaż porządnych czesci i porzadne przygotowanie silnika do nich i bedzie sukces
deejay - 05-12-2020, 23:17
Bez paniki Panowie 😉. Pojeździmy i się wyklaruje...
Części do tego modelu są śmiesznie tanie, więc nie ma się czego bać. Na tą chwilę zrobione ok 120 km po mieście i co mnie na dzień dobry zaskakuje to spalanie, bo śmigając trzeci dzień do roboty tym autem po mieście, spalanie oscyluje w granicach 7,2 😉, ciekawe ile wyjdzie wg ponownego tankowani. Nigdy nie miałem okazji jeździć modelem T25, ale muszę przyznać że przyjemne auto, porównując np do EA to na plus dla Toyoty to wyciszenie i układ kierowniczy. Jedynie co mnie irytuje w tym aucie to głośne opony Dębica Presto 😜
ledziu - 12-12-2020, 13:18
sampler napisał/a: | Widzę skrzynia 5 więc wrażenia akustyczne będą zapewnione . Olej to standart w toykach. nawet akcja serwisowa dużo nie poprawiła. |
Jak najbardziej poprawiła bo wymieniano cały short block.
Jeżeli ktoś nie zdążył a silnik jeszcze trzyma się kupy to wymienia się pierścienie.
W najgorszym przypadku trzeba kupić silnik z wersji fl.
W tym avenie trzeba sprawdzić rdzę tylnego zawiasu z sankami oraz przód dolna belka i okolice.
Oczywiście pobór oleju w ave1/2 dotyczy silników serii zz do połowy 2005r bo potem już to poprawiono.
deejay - 12-12-2020, 20:13
ledziu napisał/a: | W tym avenie trzeba sprawdzić rdzę tylnego zawiasu z sankami oraz przód dolna belka i okolice. |
W tym konkretnym egzemplarzu akurat podłoga jest w idealnym stanie , dlatego dzisiaj została wstępnie przygotowana pod zalanie woskiem we wszystkie profile , wpadnie oczywiście Noxudol .
Przy okazji został wykonany większy serwis przy aucie, nowy olej silnikowy , nowy olej przekładniowy , wymienione nadkole prawe, o dziwo zamiennik pasował idealnie , pod nadkolem tez igła , zero rdzy ,wymiana lampy przedniej prawej do kpl , bo nowa była już zamontowana na lewej stronie przez poprzednika , czyszczenie sektora przepustnicy plus adaptacja , kontrola wszystkich prowadnic zacisków hamulcowych i ew zaaplikowanie nowego smaru , wymiana żarówek H7 na Osram Night Breaker Laser .
Planuje zrobić Avensis na stan idealny , bo jest potencjał , więc już dużo nie brakuje



Bizi78 - 12-12-2020, 22:40
deejay napisał/a: | wymiana żarówek H7 na Osram Night Breaker Laser . |
Długo takie żaróweczki służą
deejay - 12-12-2020, 23:21
Bizi78 napisał/a: | Długo takie żaróweczki służą |
Mam Osram CBI w Clio od 3 lat i nadal świecą , mam żarniki D1S Laser w BMW i jest mega , dlatego sie zdecydowałem do Toyoty , bo to nowy produkt od Osram
Bizi78 - 12-12-2020, 23:27
Trochę mnie martwi trwałość H4 250-300h jak podają na allegro .
deejay - 12-12-2020, 23:36
Rafał nie ma reguły na żarówki. Z doświadczenia wiem ze ma wpływ na to kilka czynników. Po pierwsze ładowanie w pojedzie , im wyższe tym oczywiście żarówki przepalają sie wcześniej, po drugie konstrukcja reflektora - wibracje/drgania podczas jazdy skracają żywotność żarnika szczególnie czuła na wstrząsy jest żarówka H7 , H4 są bardziej pancerne . I podstawowa zasada ze żarówki H7 wymienia sie parami , tak samo jak Xenon .
jacek11 - 13-12-2020, 00:17
A czy rozmiar reflektora ma znaczenie ? chodzi mi o chłodzenie żarnika. Według parametrów, żarówka rozgrzewa się do 200 stopni. Idąc tym tropem, większa lampa ma lepsze chłodzenie. Czy to ma wpływ na żywotność ? Wcześniej montowałem Osram Cool Blue Intense, ale nie wytrzymywały nawet roku, więc nie przejechały 10 000 km. To chyba słaby wynik, chociaż białe mocne światło które produkują rekompensuje troszkę czas pracy.
deejay - 13-12-2020, 00:30
jacek11 napisał/a: | A czy rozmiar reflektora ma znaczenie ? chodzi mi o chłodzenie żarnika. |
Oczywiście ze tak . Ja mam Cool Blue w Clio i świecą od 3 lat , ale tam jest zwykły reflektor refleksyjny Ja nigdy na bezpieczeństwie nie oszczędzam .
jacek11 - 13-12-2020, 00:46
Teraz skapowałem, co to CBI
Czyli dla Galanta jedynym ratunkiem są ledy. Szklane reflektory raczej słabo oddają ciepło, a jazda latem w upały też daje popalić żarówom.
Hugo - 13-12-2020, 10:49
Temperatura w reflektorze ma na pewno duże znaczenie na trwałość żarówek. A weź teraz zamknij żarówkę w soczewce... Mam teraz soczewki Hella Intemo, one mają praktycznie zamkniętą i niemal szczelną obudowę, jak założyłem żarówki Philips Blue Vision to pierwsza spaliła się po miesiącu Teraz mam zwykłe żarówki Osram, w dodatku używki wyjęte ze starych reflektorów i świecą już kilka miesięcy. Chyba rzeczywiście najlepiej wsadzić LED-y, ale tylko w soczewki!
|
|
|