To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

polaff - 26-06-2012, 21:51

komarsnk napisał/a:
Ja operuję warunkami podblokowymi z podnośnikiem trapezowym




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

komarsnk - 26-06-2012, 21:54

polaff napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Ja operuję warunkami podblokowymi z podnośnikiem trapezowym


Obrazek

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie no nie żartuj... Taki używam jak rower naprawiam :twisted:

polaff - 26-06-2012, 21:58

komarsnk, tak sądziłem :P sorry za OT, nie mogłem się powstrzymać :)
norbiolo - 01-07-2012, 17:25

fj_mike, możesz podać, który kabelek połączyłeś jako masę czarny czy szary.

Zamontowałem sondę, ale coś nie bangla. Podłączyłem zgodnie z danymi uzyskanymi od sprzedawcy, czyli:

Specyfikacja przewodów:
Czarny- sygnał 0,1-0,9V
Szary- masa
Biały- grzałka
Biały- grzałka

W kilku miejscach przeczytałem jednak, że to czarny kabel w NTK-NGK 4 Przewodowych jest masą.
Między innymi:

swinks_UK,
Cytat:
Są pewnie sondy uniwersalne, które mają identyczne kolory jak mitsu. Na wielu aukcjach jsą rozpisane kolory: grzałka (dwa identyczne, często szare, lub białe), masa (czarny), +12V (jakiś kolor).
W mojej podróbce (uniwersalna NTK) były: dwa białe (grzałka), szary (+12V), czarny (masa). I podobnie jest w innych uniwersalnych.


Na stronie producenta w specyfikacji sondy z dwutlenkiem cyrkonu czyli tak jak podał sprzedawca. Jednak odszukałem inną aukcje tego samego sprzedawcy i zobacz sam : Sonda NTK

Zerknij jak to połączyłeś u siebie.

Wymontowana sonda (oryginał) ma następujące przewody: 2 czarne, niebieski, biały.
Ciekawe jest też to że rezystancja grzałki wynosi 14ohm a tej z allegro 7-8ohm.

Kolory kabli od strony złączki (instalacji) też są inne. :-X

Mam V6 2.5 z końca 99 roku i po odłączeniu sondy komputer nie zasygnalizował check engine.

Czy to normalne?

fj_mike - 02-07-2012, 11:22

Podłączenie u mnie:

NKG NTK Oryginał
czarny niebieski
szary biały
biały czarny
biały czarny

norbiolo napisał/a:
Jednak odszukałem inną aukcje tego samego sprzedawcy i zobacz sam : Sonda NTK

Z tego co widzę, opis przewodów jest taki sam jak na stronie producenta.

norbiolo napisał/a:
Mam V6 2.5 z końca 99 roku i po odłączeniu sondy komputer nie zasygnalizował check engine.

Czy to normalne?

Jak mierzyłem swoją, też włączyłem go bez sondy na chwilę :mrgreen:
Nie wykazał błędu, ale chodził tylko na jałowych.

Owczar - 02-07-2012, 13:59

fj_mike napisał/a:
norbiolo napisał/a:
Mam V6 2.5 z końca 99 roku i po odłączeniu sondy komputer nie zasygnalizował check engine.

Czy to normalne?

Jak mierzyłem swoją, też włączyłem go bez sondy na chwilę :mrgreen:
Nie wykazał błędu, ale chodził tylko na jałowych.


Gdybyś zgasił i zapalił znowu bez sondy to by zaświecił kontrolkę ;)

Jonny156 - 03-07-2012, 13:07

Dzisiaj rano zamontowałem sondę NGK NTK tak jak napisał fj_mike, czyli:

NKG NTK - Oryginał
czarny - niebieski
szary - biały
biały - czarny
biały - czarny

Jeszcze nie zdążyłem pojeździć autkiem żeby sprawdzić, bo teraz siedzę w pracy.
Czy jest prawidłowe połączenie??? Bo już sam nie wiem... jak czytam to co pisze norbiolo, i to co jest napisane w aukcji to już sam nie wiem czy zostawić tak, czy zamienić masę z sygnałem :shock:

fj_mike - 03-07-2012, 13:14

Jonny156 napisał/a:
Czy jest prawidłowe połączenie???

Yes.

norbiolo - 03-07-2012, 13:36

Jonny156, jeżeli chcesz mieć pewność podłącz jakiś multimetr i sprawdź napięcie pomiędzy czarnym a szarym przewodem. Tuż po uruchomieniu silnika (oczywiście rozgrzany silnik sonda w tem. roboczej około 300 stopni) wskazania na multimetrze to około 0.8V po około 1.5 sec spadną do 0.1-0.2V, po czym sonda zacznie oscylować 0.1 - 0.8V. Oscylacja bierze się z pulsacyjnego dopływu gazów do kolektora. Jeżeli kabelki są źle podłączone to dostaniesz dokładnie takie same pomiary jednak ze znakiem (-) czyli napięcie będzie oscylowało w sinusoidzie -0.1V do -0.8V. To powinno wystarczyć do ustalenia polaryzacji kabli. W oryginalnej wtyczce kabel niebieski to pomiarowy (sygnał) a biały masa sygnału oraz elektroniki pomiarowej.

Najlepsze rozwiązanie to odczyt oscylogramu, choć do ustalenia polaryzacji wcale nie konieczne.

Opis kabli dotyczy v6 2.5 do 99roku (163 KM)

Jonny156 - 04-07-2012, 09:35

Auto po wymianie sondy dostało takiego wigoru że teraz jazda to czysta przyjemność :D
Prawidłowe połączenie jest takie jak podał fj_mike, czyli:
NKG NTK - Oryginał
czarny - niebieski
szary - biały
biały - czarny
biały - czarny

I tego się trzymajmy :!:

Owczar - 04-07-2012, 11:10

Jonny156 napisał/a:
Auto po wymianie sondy dostało takiego wigoru że teraz jazda to czysta przyjemność :D


To raczej subiektywne odczucie. Auto bez sondy lub z uszkodzoną sondą nie jest słabsze, po prostu nie dopala paliwa. A przy gazie w podłodze nie ma żadnej różnicy bo nie czyta sondy.

fj_mike - 04-07-2012, 13:31

Jonny156 napisał/a:
Prawidłowe połączenie jest takie jak podał fj_mike

Ja ameryki nie odkryłem. W tym temacie już wcześniej o tym wspomniano :wink:

Jonny156 - 04-07-2012, 13:36

Owczar napisał/a:
Jonny156 napisał/a:
Auto po wymianie sondy dostało takiego wigoru że teraz jazda to czysta przyjemność :D


To raczej subiektywne odczucie. Auto bez sondy lub z uszkodzoną sondą nie jest słabsze, po prostu nie dopala paliwa. A przy gazie w podłodze nie ma żadnej różnicy bo nie czyta sondy.


Może i subiektywne, wcześniej z uszkodzoną sondą czasami trochę go muliło, najgorzej było przy utrzymywaniu stałej prędkości przy obrotach z zakresu 2 - 3,5 tys obr/min gdzie auto dostawało "czkawki" i szarpało, przy przyspieszaniu i zwalnianiu było ok.
Po wypięciu sondy objawy ustępowały ale auto było ogólnie mułowate, wczoraj po wymianie sondy wszystko działa wyśmienicie - żadnego szarpania ani mulenia - ale to tylko moje odczucie 8)

WreX - 05-07-2012, 14:48

Witam, w moim galancie wersja avance po 2 liftach z 4 sondami, pali się check engine, komputer stwierdził, że to walnięta grzałka sondy lambda, 1 sonda 1 rzędu, jak się okazało jest to ta od grodzi, objawy to czuć benzynę z wydechu co wg mnie może świadczyć o niedopalaniu benzyny i zbyt bogatej mieszance i mółowaty się zrobił, tak jak kolega wyżej pisał. Tutaj pytanie na jaką sonde najlepiej wymienić tą zepsutą ?
Pomiary to Na wyłączonym zapłonie jest 66kOhm na włączonym 190kOhm było później spadło, a na zapalonym silniku 147kOhm.
Mierzyłem 2 czarne, o ile dobrze to zrobiłem wyniki są poprawne.

Prosił bym o pomoc Ws w tej sprawie.

Tubi - 05-07-2012, 15:17

WreX napisał/a:
z 4 sondami


Czy 2.5 z 97 też ma 4 lambdy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group