To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Anonymous - 06-04-2010, 15:13

Owczar napisał/a:
Czarcik, a kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy?


eee, pamiętam, że to robiłem, ale nie mogę przypomnieć sobie kiedy :shock: , autko mam dwa lata, może już czas na zmianę płynu, i olej przy okazji bo już rok się przekręcił na obecnym. Ale muszę śrubkę chyba podkręcić albo wymienić linki, bo ręczny nadal jest cienki, choć jest, a nie było go wcale wcześniej.

Owczar - 06-04-2010, 15:31

A czy pedał hamulca nie robi się przypadkiem dziwnie miękki jak nagrzejesz hamulce?
pipi_ja - 08-04-2010, 15:41

Wprowadzę małą poprawkę. Kilka postów wyżej pisałem o znikomym popiskiwaniu moich klocków. Otórz zaczynają coraz bardziej dawać znac o sobie. Przy jeździe po mieście(nagrzanych hamulcach) piszczą przy kazdym dohamowaniu. Mam nadzieje, że to mini nie mam ochory jeździć "lokomotywą" ;)
jOkerek - 08-04-2010, 17:08

potwierdzam slowa Czarcika, ze mikody rowniez potrafia sie nagrzac i przy agresywnej jezdzie stracic swoje wartosci... wyjezdzilem 3 baki paliwa od montazu i jeszcze troche postaram sie jezdzic lagodnie aby miec pewnosc ze wszystko ulozy sie jak nalezy :)

forumowiczu jesli zamierzasz czesto i mocno uzywac swoich hamulcy warto zainwestowac w jakis swap i wlozyc zestaw od czegos mocniejszego 8)

szpala85 - 08-04-2010, 23:54

jOkerek, ja tego przy moich Mikodach nie zauważyłem .... nawet lepiej ..... po ułożeniu się tarcz i klocków jeszcze lepiej hamuje niż na początku :wink: ..... nawet po rozgrzaniu sie tarcz Gal hamuje tak jak rano gdy tarcze są zimne .... :wink:
Anonymous - 09-04-2010, 01:16

Owczar napisał/a:
A czy pedał hamulca nie robi się przypadkiem dziwnie miękki jak nagrzejesz hamulce?


nie, w połowie drogi do podłogi jest twardy, po prostu ostro się nagrzewa, jak wysiadłem dziś z autka, właśnie po takim hamowaniu spokojnym z ok. 180km/h na dystansie gdzieś 300-500 m, to mocno było czuć spalonymi klockami, a zmiana była już jakieś 600km jazdy po mieście temu, więc niemożliwe żeby się jeszcze nie ułożyło. Teraz tylko wyczuć, czy Mikoda, czy ATE winne. może oba. Grunt, że normalnych warunkach zestaw nie pozostawia wątpliwości przy hamowaniu. :twisted:

pipi_ja - 09-04-2010, 11:01

U mnie też na poczatku śmierdziało z hamulców nawet przy delikatnym hamowaniu. Teraz już tego nie ma, za to są efekty dźwiękowe.
misjonarz. - 09-04-2010, 22:13

u mnie super cisza. co do hamowania ze 180 to ja z prędkością światła :D rzadko jeżdżę więc ciężko mi powiedzieć
konwen - 11-04-2010, 11:54

Co sądzicie o tym zestawie na przód. Tarcze Brembo 256mm do tego klocki ATE i wymiana płynu hamulcowego na MOTUL DOT 5.1??
zuku3210 - 11-04-2010, 16:16

Zobaczcie jakie piękne zestawy tarcz i na 256mm i 276mm i na tył 262mm do wyboru do koloru co komu sie podoba w każdej możliwej kombinacji :shock: , cena nie zabija bo ceny za zestaw na oś!! A teraz patrzyłem że MIKODA podniosła cenę nawiercania o 15zł czy ileś tam za sztuke :evil:
http://cgi.ebay.pl/Galant...=item2a0473bd27

http://cgi.ebay.pl/Galant...=item255892fd4f
a tu cos dla wariatów :twisted:
http://cgi.ebay.pl/Galant...=item2a0473be17

zestaw na tył też jest :wink: , no i słowo o jakości, certyfikatach i gwarancji..
About MintBitz Brake Disc Quality

These discs are made by one of the UKs leading brake manufacturers exclusively for us.

They are made in an ISO9001 accredited facility ISO is one of the best quality guarantees you can get.

These performance brake discs are UK made. They come with a full 12 month unlimited mileage warranty.
Do not be put off by the low price these discs are amazing quality.

górek - 16-04-2010, 18:48

Ja zgodnie z zaleceniami założyłem na przód nawiercane i nacinane mikody + kolcki ATE.
Z tylu wziąłem jedne z najtańszych tarczobębnów. Oba zestawy dobrze dotarłem i dopiero teraz czuje że samochód hamuje tak jak powinien.
Dzięki za rad w sprawie zestawu na przód.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy jest sens wymieniać zaciski na 2 tłoczkowe?
Mam galanta 97 2.5 V6 z tymi mniejszymi tarczami 256.
Czy jak wymienię zaciski oraz tarcze na większe będzie spora i odczuwalna różnica?
Oczywiście tarcze mikody + klocki ATE

czekoladka_1981 - 18-04-2010, 11:24

górek napisał/a:
Mam galanta 97 2.5 V6 z tymi mniejszymi tarczami 256.
Czy jak wymienię zaciski oraz tarcze na większe będzie spora i odczuwalna różnica

Poczytaj>>>TUTAJ<<< na ten temat :)

rogallo - 21-04-2010, 02:09

witam,
to teraz ja zapytam, bo przelecialem caly watek, ale przypadku podobnego do mojego nie znalazlem.
mam gala 2001, czyli tarcze 276, ale zaciski juz nie dwutloczkowe tylko znowu jednotloczkowe (po V 2000r).
zainteresowal mnie polecany tu zestaw mikoda + ate, ale sa 2 problemy.

1. tarcza mikody ma 24 mm grubosci i jest dedykowana do hamulcow poliftowych dwutloczkowych. ta moja, montowana od 2000r do jednotloczkowych powinna miec 26mm.
czy 24mm mikoda da rade, czy moze jednak lepiej szukac 26mm, bo np mikoda bedzie miala wieksza tendencje do wyginania sie z racji na mniejsza grubosc?

2. od 2000r sa tez inne klocki, o dlugosci 144,8 mm bodajze. niestety ATE nie ma takich klockow w katalogu. czy mozecie polecic jakies inne,najlepiej sprawdzone, do tej ewentualnej tarczy mikody?

dodam ze obecnie jezdze na zimmermanach + ferodo, ktore po kilkuset kilometrach sie pogiely oczywiscie, podobnie jak niestety poprzednie :/ bardzo mi zalezy na tym zeby sie wreszcie uporac z wibrujacym hamulcem, wiec cena nie gra wielkiej roli (oczywiscie bez skrajnosci), byleby to nie bylo wyrzucanie pieniedzy w bloto. i od razu dodam ze zdaje sobie tez sprawe z tego ze hamulce trzeba ulozyc :)

z gory dziekuje za rady :)

Maciek - 21-04-2010, 16:29

rogallo napisał/a:
montowana od 2000r do jednotloczkowych powinna miec 26mm.

rogallo napisał/a:
obecnie jezdze na zimmermanach + ferodo, ktore po kilkuset kilometrach sie pogiely oczywiscie, podobnie jak niestety poprzednie

Może jedno wynika z drugiego? Tzn może ktoś źle dobrał grubosć i dał 24 zamiast 26 i się pogieły? Może zanim się tarcze z klockami dotarły było jakieś ostre STOP lub woda zadziałała.

Droper - 21-04-2010, 16:45

rogallo napisał/a:

2. od 2000r sa tez inne klocki, o dlugosci 144,8 mm bodajze. niestety ATE nie ma takich klockow w katalogu. czy mozecie polecic jakies inne,najlepiej sprawdzone, do tej ewentualnej tarczy mikody?


Mam podobne hamulce (pojedyńczy tłoczek po lifcie) jak Ty i miałem podobne problemy z klockami - kupiłem ATE i musiałem je odsprzedać.
Obecnie ten okres traktuje nadal jako docieranie choć zrobiłem około 1000 km :)
W zestawie z Mikodą mam klocki TRW i niby ok, ale ... piszczą :(

Tak niekiedy sobie myśle, że Galant to auto dla pasjonata i hobbisty :) nawet dobór tarcz i klocków w tym aucie to sztuka :)

Pozdrawiam,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group