L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Gene - 18-03-2009, 13:02
Teraz wszystkie opony zdrozaly a jak dobrze rozumuje to 17 bead jeszcze drozsze...
Gene - 18-03-2009, 13:03
a i 17 nie maja "OWL"
HugoOrmo - 18-03-2009, 14:13
napisze tak...Dotz hammada - bo o takiej 16" myslalem - w paz/lis kosztowala 360-do 400 za sztuke a teraz najtansza z alledrogo kosztuje 492 bez wysylki a opony na 17" bez 650 za szt lepiej nie podchodzic...bez wzgledu na producenta i typ gumy...dodatkowo na 17" jest niewielki wybor...
oto przyklad GY WR ATR 245/65/17 - okolo 650 pln szt opony 265/70/16 zaczynaja sie od 450 pln za szt a GY WR ATR w tym rozmiarze to okolo 500 pln za szt...
ogolnie kwoty sa i tak astronomiczne ale jak sie chcialo miec hiper madafaka 4x4 pikap monster to teraz trzeba becalen ziben hundad pesos za najmniejsza srubke nawet...
Gene - 18-03-2009, 14:16
to masz calkiem przyzwoite ceny... ja za swoje placilem x czasu temu po 500 ale z pro montazem
namotore - 19-03-2009, 09:20
HugoOrmo napisał/a: | chcialo miec hiper madafaka 4x4 pikap monster | okreslenie bardziej pasuje do F350 HD albo RAMa GY WR ATR 245/65R17 ponizej 730b z montazem ciezko dostac (LODZ) chyba ze z magazynu 07/08. Jak chcesz taniej zawsze mozna kupic D.GRANDTREK AT2 215/80R16 pzdr
miczon - 19-03-2009, 09:22
HugoOrmo napisał/a: | miczon a jak tam z halasem przy tych YokoOno GeoLandarach? |
Nie zauważyłem, żeby wzrósł po zmianie opon. W prawdzie nie przekroczyłem jeszcze na nich 120km/h, bo nie było okazji, ale jest oki. Opony pasują idealnie, przy pełnym skrecie mają z przodu około 2cm luzu do nadkola. Nic nie obciera. Boję się, że gdyby ktoś się zdecydował na rozmiar 265/75 R17, mogłoby być już ciasnawo, a na pewno przy wpadnięciu w dziurę lub hamowaniu, mogłoby już trzeć.
U mnie jedyne, co sie zmieniło, to to, że jednak bardziej się autko kołysze na szerokich gumach, poza tym bez zmian. Spalania nie sprawdzałem jeszcze, bo ciężko na mieście porównywać, choć na pewno wzrosło.
Ja się jeszcze zastanawiałem nad TYMI oponami, lub TYMI .
Ceny atrakcyjne, wyglądają okazale, a bieżnik w TOYO nawet podobny do Yokohamy, ale jakoś nie znalazłem opini na ich temat, a wolałem nie eksperymentować
namotore - 19-03-2009, 14:32
przekrocz te magiczne zloty dwadziescia i opisz wrazenia, ja sie nad letnimi zastanawiam, cotitracki sa lipne na mokrym, jedyny plus to eko-bieznik, bylem dzis w aso pytac o felgi 16-17" mitsu no i respekt! 2000-2800 za sztuke i sie pozniej dziwic ze kradna fele
HugoOrmo - 19-03-2009, 16:08
namotore napisał/a: | HugoOrmo napisał/a: | chcialo miec hiper madafaka 4x4 pikap monster | okreslenie bardziej pasuje do F350 HD albo RAMa ... |
to tylko takie semantyczne naduzycie , przy produkcji F350 asystowalem w 2001 w usa i troche nim pojezdzilem, szczegolnie fajna wersja 1,5 kabiny i krotka paka ze stalym 4x4, szczegolnie, ze na krotka pake i tak wejdzie nasze L200 - no prawie)...
jezeli chodzi o oponki to dzieki jeszcze raz za info 265/70/17 mi chyba nie sa potrzebne jezeli nie znajde gdzies tanich 16" to zakupie albo GY WR ATR ablo Pirelki Scorpiony ATR bo mam zimowki i sa swietne...zalacze fotki po wymianie i oczywiscie podziele sie wrazeniami
pzdr
P.S.
te felgi to chyba to co zostalo z teamu rallyart po wycofaniu sie z wyscigow bo jakos inaczej nie moge zrozumiec tej ceny
Kibloo - 20-03-2009, 07:47
HugoOrmo napisał/a: | nie moge zrozumiec tej ceny | ida jak woda, to cenę musieli podnieść bo fabryka (znaczy Pan Kaziu w parzymiechach dolnych) nie wyrabia się z produkcją...
Anonymous - 20-03-2009, 17:58
Jaki z tego morał? Nie kupujcie opon to będą tańsze
Łapi - 20-03-2009, 21:12
Witam, zapoznałem się z dokonaniami na forum. Tu na początek powiem, że kupiłem wersję arabską L2OO ze strefy wolnoclowej w Dubaju jak mniemam Moja Elka była wyposażona od początku w oponki 265/70r16 i felgi 7jjx16J i takie w instrukcji angielsko-arabskiej dla elek przewidziano. W Europie Mitsubishi BV raczej daje 245 i w instrukcji polskiej o większych oponach nic nie ma.
Prześledzilem dyskusję na temat opon i mam pytanie następujące: Największy rozmiar opon jaki został użyty i pozytywnie przetestowany to 265/75r16 gdzie opona ma szerokość 80,39
a czy ktoś próbowal założyć opony nalewki MT 235/85R16 ich rozmiar to 80,59, czyli 2mm większe?
Insa-Turbo Dakar 235/85R16 [235/85R16]
one wchodzą na fabryczną felgę stalówkę 6JJx16J -
link do pozycji
http://www.extrem4x4.pl/s...facturers_id=10
Ja mam na myśli Bieszczady, jeśli chodzi o sens zakładania MT do elki, jako komplet do jazdy tylko terenowej, gdyby ktoś się pytał...
Kibloo - 21-03-2009, 15:53
Łapi napisał/a: | 235/85R16 | o ile pamiętam na takich gania Złomek ale nie MT
pozdro
Łapi - 22-03-2009, 18:05
Dzięki, już się skontaktowałem, Złomek jeżdzi na ATRach, ale najwazniejsze, że mu rozmiarówka 235/85r16 pasuje bez zgrzytów
Ja mam w Bieszczady 460 km, to długa trasa najlepiej ją przebywać na szosowych, więc zanabędę przyczepkę do kompletu terenowego i gdzieś koło Leska będę sobie zmieniał kapcie z szosowych na Mteki. Szosowe mam od dilera japońskie Falken 265/70r16. Jak to szosowe, bez rewelacji, poza szosą śliskie.
ATRy są dobrym pomysłem, może najlepszym na kombinację na lekki teren i szosę, ale w Bieszczadach i Niskim już jakby lajtowe, mało dróg i dużo okazji do wklejki Zastanawiam się także nad zakupem ATRów na region warszawski i dalsze wycieczkowanie, w środę będę oglądał młode używki. Tutaj wybór podyktowały mi dyskusje na Mitsu-forum.
serdecznie pozdrawiam wszystkich!
namotore - 22-03-2009, 20:08
SJ6 dzis pogonilem 2H po deszczu 800km 90-120 i oprocz niewywazenia (tym razem ok 125kph) wszystko git, polecam
Anonymous - 22-03-2009, 21:34
265/75/16 to absolutny max. bez liftu. Uwierzcie, mam takie....
Występuje przy nich sporadyczne ocieranie (przy skręcie na większej prędkości ,gdy auto się przechyla) wewnętrznej krawędzi opony o wytłoczkę na gumowym chlapaczu. Po lekkim podtarciu (opony i chlaoacza) ocieranie występuje zdecydownie rzadziej. Przy 2-calowym lifcie, jest to najpopularniejszy rozmiar (przynajmniej w krainie OZ...) Na antypodach obecny rekord w elce to chyba 35''.
|
|
|