To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY2A 1.5] Ile Wam spalają Lancerki z silnikiem 1,5?

gzesiolek - 09-06-2012, 13:42

bastek napisał/a:
100 km po mieście, ale takim z korkami

bastek napisał/a:
średnia 7,9 l/100km

Taka srednia to mam w Krakowie jak jest w miare pusto ;)
Jak sa prawdziwe korki (w stylu srednia ponizej 20km/h) to 9-10l/100km nie jest niczym wyjatkowym...

bastek - 09-06-2012, 19:14

średnia mi wyszła 23 km/godz.

[ Dodano: 09-06-2012, 19:15 ]
ale dziś lublin-krasnystaw 4,9 powrót trochę się spieszyłem - 5,9 l/100 km

gzesiolek - 10-06-2012, 07:48

bastek napisał/a:
średnia mi wyszła 23 km/godz.

To ja sie wracam do zkoly uczyc ponownie fizyki, albo to jednak nie trafiles na korek gdzie co kilkanascie metrow zatrzymujesz samochod by po chwili ponownie ruszac... albo nie zabral Ci taki wiecej niz 10minut... bo w takich korkach spalanie powinno drastycznie rosnac...
ok u mnie w zaleznosci od ukladu swiatel przy pustym Kraku i jezdzie stricte do/po Centrum mam spalanie na poziomie 6,5-7,5l/100km, ale juz w normalny dzien gdy trafiam na dodatkowe drobne korki z laczna srednia ok 20-30km/h to spalanie jest ok 7,5-8,5l/100km... jak jest pech i np. remont, zapchanie, wypadek i robi sie prawdziwy korek to spalanie rosnie bardzo szybko w trone dwucyfrowki... choc z drugiej strony te 100km zrobiles w odcinkach po 5 czy po 20km/h i wszytkie po miescie w centrum czy troche poza bo to robi znaczna roznice...

bastek - 10-06-2012, 09:21

kwestia stylu jazdy chyba...i pomyslunku, jak jechac i gdzie zaparkować, i jaka kolejność spraw, i znajomości miasta (opłotków). poza miasto nie wyjeżdżałem,
myślę, że jakbym jechał po najkrótszej drodze - byłoby więcej litrów, mniej kilometrów.
kilka spraw w centrum - podjechałem tak, że trzeba dojśc 15 minut pieszku. nie musze podjeźdżać pod sam wydział komunikacji, żeby odebrac dowód osobisty (i dodtakowo 3 zł, czyli litr LPG zapłacić).
w Lublinie tez są korki, że się podjżdża po 30 m i stop. tylko po co tam jechać? pieszku szybciej...
nie licząc autostrady z rowerem na dachu (prawie 9 l), i przeparkowania samochodu spod bloku do garazu (15-30 l :) ), to najwyższa spalanie jakie miałem

gzesiolek - 13-06-2012, 23:05

bastek napisał/a:
tez są korki, że się podjżdża po 30 m i stop. tylko po co tam jechać

Jak masz mozliwosc uniknac to popieram... w Kraku tez sa drogi gdzie korkow zazwyczaj nie uwiadczysz... niestety czasem nie masz wyboru i tutaj niestety pomyslunek nie wytarczy gdy masz ograniczenia w liczbie mostow na Wisle... choc sam nie raz nie dwa dokladalem 2x wiecej km, zeby najwieksze korki omijac... teraz i tak jest znacznie lepiej i te 8-8,5l/100km w jezdzie miejskiej spokojnie idzie utrzymywac bez kombinowania... dobrze, ze Lancerek i tak rzadko sie meczy korkami, tylko zwykle zona nim te 100km/h obwodnica pomyka...

ale wracajac do meritum... miasto z korkami, ale sam te korki w wiekszosci ominales... czy tak mam rozumiec Twoja odpowiedz? wtedy te 7.9 jest wiecej niz zrozumiale...

bastek - 14-06-2012, 15:44

gzesiolek napisał/a:
miasto z korkami, ale sam te korki w wiekszosci ominales... czy tak mam rozumiec Twoja odpowiedz?

w zasadzei tak... te korki co miałem dla mnie duże.. ale jak ok. 100 km przejechałem w ciągu 4 czy 5 godz to dla mnie duże były

gzesiolek - 13-11-2012, 18:20

Dzis wyjatkowo apropo jazdy z predkosciami autostradowymi...

wlasnie zrobilem trase Kraków-Poznań
i później z powrotem... ok 5h jazdy w jedna strone przez Wrocław...

w tamtą stronę spalanie 7.3l/100km i średnia prędkość 98km/h
z powrotem średnia 7.1l/100km i średnia prędkość 94km/h
wg kompa...
Na autotradzie wiekszosc trasy taka przyjemniejsza dla 1.5 w glosnosci predkoscia, czyli ok. 145-155 km/h wg licznika czyli ok 140-150km/h wg GPS... (wyglada na to ze u mnie, że licznik zawyża ok 3-4km/h przy 140km/h)
Poza autostrada to staralem sie jechac 110-115km/h, ale tutaj oczywiscie byly spowalniacze i wyprzedzanki...

wg mnie jak na średnią prędkość i warunki jazdy to dobry wynik...

wg tankowan to zobacze jeszcze po dzisiejszym tankowaniu ale wyglada na to ze wyjdzie nieco mniej niz na kompie...


Aha nie sadzilem ze doczekam chwili gdy po Polsce uda mi sie przejechac w srodku dnia 460km w ok 5h ;)
Ale moze mialem szczescie...

bastek - 14-11-2012, 14:09

a mi się komp przestawił
jak załozyłem instalację, to komp. wskazywał ok. 7 l, a wg dystrybutora ok. 8 l.
teraz komp 7,5-8 lo, dystrybutor 7,8-8,0 l.
komp mi pokazuje tyle, ile pójdzie gazu
jak jeździłem ok. 1000 km (1 bak) na Pb, to wskazywał 5,6 l, i tyle też poszło
nie mogę tego pojąć....

zagubiek - 14-11-2012, 15:15

gzesiolek z tym zawyżaniem to chyba norma u mnie pokazuje jakies 7-8 km wiecej niz jest na gps, co do spalania to srednio po miescie bez duzych korkow okolo 7,5 jak sa korki to okolo 10 litrów PB95.
andru - 14-11-2012, 17:30

Cytat:
komp mi pokazuje tyle, ile pójdzie gazu

to do gazownika na regulację,
jak się bardziej przestawi to możesz mieć problemy z uruchamianiem i z jazdą na benzynie chwilę po uruchomieniu,
nie wiem czy ten silnik zgłasza błędy od wysokich korekcji, więc lepiej tego pilnować

tomekrvf - 25-11-2012, 20:09

andru napisał/a:
jak się bardziej przestawi to możesz mieć problemy z uruchamianiem i z jazdą na benzynie chwilę po uruchomieniu,

To nie jest fiat.
andru napisał/a:
nie wiem czy ten silnik zgłasza błędy od wysokich korekcji, więc lepiej tego pilnować

System OBD-II natychmiast wyświetli problem jeśli adaptacja lambda wyjedzie poza zakres.

andru - 25-11-2012, 21:41

Cytat:
To nie jest fiat.

Nie wiem co to ma do rzeczy.
Jazda na nieprawidłowo skalibrowanej instalacji -> naciągnięta LTFT -> (niepotrzebna) korekta dawki benzyny przy uruchamianiu i pracy silnika do czasu zamknięcia pętli.
Objawia się to różnie, np. niestabilnością wolnych obrotów, utratą mocy etc. oczywiście do czasu zamknięcia pętli czyli kilkanaście/dziesiąt sekund od uruchomienia.

Cytat:
System OBD-II natychmiast wyświetli problem jeśli adaptacja lambda wyjedzie poza zakres.

W teorii tak jest, tylko słowo "zakres" jest tu kluczowe.
Przykład na moim 4B10: nie udało mi się zapalić CE mimo szczerych chęci i korekt podchodzących w okolice 20%.

SOŁTYS - 25-11-2012, 22:44

Kurczę jak czytam Wasze ostatnie posty to chyba macie perpetum mobile :shock:
tomekrvf - 25-11-2012, 23:40

andru napisał/a:
Cytat:
To nie jest fiat.

Nie wiem co to ma do rzeczy.

Fiaty, szczególnie 1.2(MM IAW), mają problemy jak mapa gazu nie jest OK.

andru napisał/a:
W teorii tak jest, tylko słowo "zakres" jest tu kluczowe.
Przykład na moim 4B10: nie udało mi się zapalić CE mimo szczerych chęci i korekt podchodzących w okolice 20%.

Jak doszłoby do 25% to miałbyś MIL.
Co do LTFT, to rzadko które auto reaguje przy zimnym rozruchu na złą adaptację z powodu gazu.

bastek - 26-11-2012, 05:47

a świstak siedzi i pakuje w te pazłotka.....
no dobra, a teraz po ludzku proszę
obroty ok, przebieg na 1 baku bez zmian, czas pzrełączania bez zmian

komp. wylicza średnią na chyba podstawie wciśnięcia pedała, bo nie na podstawie przepływającej benzyny - w lpg nie ma takowej....
czyli wg mojej logiki, mocniej pedał gazu wciskam na lpg??? i pokazuje więcej teoretycznego zużycia Pb???
regulacja powinna być już, ale bedzie za 1-2 tys km z powodów czasowych

[ Dodano: 26-11-2012, 05:48 ]
i olej, filtry zgram w jeden czas z przeglądem ael 2 różne miejsca - najpierw olej, filtry, czy regulacja?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group