Carisma - Techniczne - rozmiary felg do Carismy
wojtekpl - 20-10-2010, 07:18
kurde szkoda. bo w tamtym roku kupiłem do fiata nowe 14. i teraz mam pytanie . czy kupowac 15 + opony czy kupic cos na alu 16 ktore mam?
kris80 - 20-10-2010, 14:26
Moim zdaniem szkoda kasy żeby 2 razy do roku zdejmować opony i wyważać. Lepiej kupić drugie felgi bo na przełomie kilku sezonów wyjdzie to taniej.
SHARK1979 - 21-10-2010, 17:50
kris80, i tu racja ja mam 2 zestawy , jest to spora wygoda i oczywiście taniej z resztą lato 17" słabo przyjmuje opone zima 14" pozdro
tadek55 - 25-10-2010, 19:02
Mam pytanko,mam carisme 97r 1,8 GLX na 14-stalówkach opony 185/65/R14 chce założyc alufelgi-14 szerokosc 6 rozstaw srub4/114,3 czy jest możliwa taka opcja.Pozd.
hermeth - 25-10-2010, 19:53
Ja mam zimówki nawet w rozmiarze 195/65/14 i wlazło bez problemu nawet na glebie. Ale nie wiem czy to przez zagięte ranty, czy normalnie tez by weszło.
Enforcer - 31-10-2010, 23:21
Zastanawiam się czy wsadzę do tyłu (-35), 7 calowe 17-stki z ET46. Opona byłaby do tego z profilem 40. Warto zaryzykować?
kris80 - 01-11-2010, 07:20
Zależy jeszcze jaka szerokośc opony. 205/40/17 weszło by spokojnie gdyby nie obniżenie. Mam 205/50/16 przy ET 46 i nic nie trze, tylko że ja nie mam obnizonego zawiasu. Z drugiej strony obniżenie nie powinno wiele zmienic bo te sprężyny są twardsze i przy obciążaniu auto nie będzie tak siadać jak na ori sprężynach.
Enforcer - 02-11-2010, 00:46
kris80 napisał/a: | 205/40/17 |
Właśnie takie byłyby opony. Konkretnie to mam na oku 17" Mitsubishi które montowane były m. in. w Colcie od 2004 r.
kris80 - 02-11-2010, 08:02
A może cos takiego jak w linku. Gdyby nie moje 16 to ja bym je wziął. ET 46 czyli wejda na 100% z oponą 205/40/17 lub moze nawet 205/45/17.
http://moto.allegro.pl/mi...1300197655.html
Saqu - 02-11-2010, 23:47
Warto pamiętać jeszcze, że ograniczeniem w wyborze jest rozstaw śrub
Enforcer - 07-11-2010, 19:40
kris80, dokładnie te.
Saqu, naturalnie. Nie wyobrażam sobie żeby szukać felg nie znając tej wartości w swoim aucie.
Trochę obawiam się profilu 40, zaryzykuje jednak z 45, bo nasze drogi pewnie szybko "zweryfikowałyby" 40...
Całe koło będzie wtedy wyższe o ok. 20 mm, więc nie powinna to być aż tak istotna róznica, szczególnie przy takim ET.
kris80 - 08-11-2010, 08:22
Oj nie wiem czy wejdzie ci 205/45/17 przy obniżonym zawieszeniu. Przy seryjnym było by napewno ok bo widziałem taki zestaw w jednej Carismie, ale jak obniżesz o pare cm to może byc różnie. A tak na marginesie to jakie sprężyny bedziesz zakładał?
SHARK1979 - 08-11-2010, 10:22
kris80 napisał/a: | Oj nie wiem czy wejdzie ci 205/45/17 przy obniżonym zawieszeniu. |
Ja posiadam podobne koła, przy ET38 szer 7,5" oraz -40 i loto
kris80 - 08-11-2010, 22:19
Tak, tylko ze ty masz wyciete ranty w błotnikach o ile sie nie mylę. Bez ingerencji w błotniki nie ma szans tego włozyć.
SHARK1979 - 09-11-2010, 09:44
kris80 napisał/a: | tylko ze ty masz wyciete ranty w błotnikach o ile sie nie mylę |
Raczej zaklepane jak kilku posiadaczy przy 17" co jest do wykonania samemu i jest ok pisze to po to by pokazać że jest szansa takie coś wykonać i wiem że wsadzają większe kapcie pozdr
|
|
|