To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Szpala85 i tym razem Galant

Krzyzak - 28-03-2011, 06:37

bo nie puka się przez palec - mogłeś użyć czegoś twardszego :P
szpala85 - 28-03-2011, 21:21

Krzyzak, palec był z boku :mrgreen: tylko coś z celnością u mnie nie tak :lol:
jacek11 - 28-03-2011, 21:57

Krzyzak napisał/a:
bo nie puka się przez palec - mogłeś użyć czegoś twardszego :P

łeeeee,dobre :mrgreen: :mrgreen:

Krzyzak - 29-03-2011, 07:06

szpala85 napisał/a:
tylko coś z celnością u mnie nie tak

następnym razem załóż okulary (albo otwórz oczy) - będzie łatwiej w... palec trafić :P :lol:

szpala85 - 29-03-2011, 22:17

Krzyzak napisał/a:
(albo otwórz oczy


ja zawsze jak tłukę młotkiem to zamykam oczy :mrgreen: tak już mam :mrgreen:

btw. w tym tygodniu może uda mi się załatwić zbieżność w Galu bo ściąga na prawo oraz po raz kolejny nabić klimę ( tylko tym razem dokładnie sprawdzimy szczelność bo uszczelki wymieniłem ale tak dla "na pewno ")

Hugo - 30-03-2011, 08:57

szpala85 napisał/a:
może uda mi się załatwić zbieżność w Galu bo ściąga na prawo
Sprawdź dokładnie luzy w układzie kierowniczym, tzn. drążki i końcówki.
Owczar - 30-03-2011, 13:40

Ściąganie nie jest raczej objawem zbieżności. Sprawdź wahacze proste. Najlepiej je odkręć i wybij sworznie.
szpala85 - 30-03-2011, 18:24

Hugo, Owczar, nie wpadłem na to :shock: .... juz zamówiłem nowe końcówki drążków kierowniczych bo rzeczywiście są zużyte ( gumy sparciałe i jakoś tak dziwnie leżą ) ,a wahacze proste są ok nie mają żadnych luzów ... i teraz tak jak będę wymieniał końcówki drążków to mam je wkręcić maxymalnie i potem tą śrubą kontrującą ( co jest na drążku kierowniczym ) zacisnąć ... tak ?

btw. zbieżność to jest jak opona się ściera za bardzo na bokach ... o to chodzi ?
czy to się nazywa ustawienie geometrii ?? żeby koła były idealnie na wprost ?

Owczar - 30-03-2011, 18:35

Zbieżność i geometria to jakby to samo.

Jeśli ścina to może być znieżność, ale też zużyte elementy zawieszenia. Nie wymieniaj samych końcówek. Lepiej wymienić komplet z drążkami bo jak one polecą to będziesz miał od nowa robotę i ustawianie zbieżności. Pamiętaj też, że zbieżność w galu tylko i wyłącznie na 4 łapki.

Przed ustawieniem geometrii sprawdź dobrze zawieszenie. Napraw wszystkie luzy, potem wymień końcówki z drążkami i geometria.

Hugo - 31-03-2011, 10:11

szpala85 napisał/a:
jak będę wymieniał końcówki drążków to mam je wkręcić maxymalnie i potem tą śrubą kontrującą ( co jest na drążku kierowniczym ) zacisnąć ... tak ?
Wkręcasz tyle samo obrotów co wykreciłeś starą i kontrujesz nakrętką. Obowiazkowo sprawdź luzy na drążkach kierowniczych jak wykręcisz końcówki.
Owczar - 31-03-2011, 10:38

Hugo napisał/a:
Obowiazkowo sprawdź luzy na drążkach kierowniczych jak wykręcisz końcówki.


Według mnie nie ma co sprawdzać tylko wymienić, bo koszt i nakład pracy jest niewspółmierny do kosztu zbieżności.

szpala85 - 01-04-2011, 17:56

Owczar, tak się właśnie zastanawiam czy jak rok temu mechanik wymieniał mi łożysko z przodu w prawym kole to mi nie skrzywił drążka kierowniczego :roll: bo właśnie od tamtej pory mi gala zaczęło ściągać na prawo delikatnie .... wymienię końcówki najpierw bo i tak je zamówiłem ,a co będzie dalej to zobaczymy :wink: jak będzie coś nie tak z całymi drążkami to też zamówię nowe ( koszt to 39 zł sztuka więc nie ma tragedii ) ...

btw. zamówiłem już letnie oponki na przód do gala Uniroyal RainSport1 225/45 R17 91W czyli dokładnie takie same jakie mam w tej chwili na alusach ( tylko że te obecne juz się do niczego nie nadają ) bardzo dobrze mi się na nich jeździło ( deszcz , piasek nawet śnieg ) nie zawiodły mnie więc czemu nie :mrgreen:

pozostało mi jeszcze zamówić na tył PIRELLI P ZERO ROSSO 225/45/17 ale jakoś mam problem ....... z dostępnością

i zamówiłem ( w końcu ) LCD w osłonie ( strona kierowca ) bo aktualny "moja samoróbka " LCD się troszkę ... że tak napiszę zepsuł :wink:

Owczar - 01-04-2011, 19:27

szpala85 napisał/a:
koszt to 39 zł sztuka więc nie ma tragedii


No właśnie, ale potem ustawiasz zbieżność od nowa w cenie 100-150zł. A na dodatek od nowa robocizna. A tak dokładasz tylko cenę drążków.

yaro1976 - 01-04-2011, 19:47

szpala85 napisał/a:


pozostało mi jeszcze zamówić na tył PIRELLI P ZERO ROSSO 225/45/17 ale jakoś mam problem ....... z dostępnością



ja mam nie do końca dobre doświadczenia z tymi oponami, tzn trzymała jak dzika w zakrętach, ale jej trwałość woła o pomstę do nieba, znikają w oczach, oby tobie dłużej posłużyły

szpala85 - 07-04-2011, 20:57

yaro1976, mi tam się na nich dobrze jeździło (o ścieraniu nic nie wiem bo kupiłem je z felgami i już były troszkę wytarte ) więc wczoraj (w końcu) zamówiłem 2 szt. na tył

wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i........... Gala już nie ściąga na prawo o dziwo jedzie prosto :lol: .... a tak na serio to stare drążki były już tak zajechane że szok .... ale to dobrze bo nie muszę jechać na zbieżność

i jak by tego było mało to zamontowałem LCD 12 cali w osłonie przeciwsłonecznej strona kierowca ... powiem wam że tak wielkiego LCD to jeszcze w Galu nie miałem :shock: .... robi wrażenie :wink:

przy okazji wywaliłem kamerę z gala ( bo i tak nie używam ) i :
stary LCD rozbebeszyłem i zamontowałem w firmowym LT-ku ( tam gdzie jest popielniczka ) + kamerę zamontuję na tyle ..... czyli zrobię kamerę cofania :wink:

teraz czekam na przesyłkę z moimi gumami na tył i zakładam w końcu aluFelunek :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group