To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx

Krzyzak - 22-03-2009, 20:02

mar111cin, to powiedz mu, ze japonczycy jakies 30 lat temu juz robili silniki nie palace oleju
moze dotrze do niego, ze epoka poloneza czy 125p juz minela

mar111cin - 22-03-2009, 20:14

nie chodzi o to ; ) na hali mieliśmy mercedesa 15letniego np, albo nissana sunny i tam grzebaliśmy przy silnikach, wszystko co trzeba było sprawdzać. Dokładnie było wszystko opisane w których miejscach może brać olej i ciężko było by się z tym nie zgodzić. głównie chodziło o pierścienie, gładź cylindra i nieszczelność na pierścieniach, jak również przez prowadniczki zaworów. ogólnie jest dużo miejsc przez które może się przedostawać olej, a jakby się nie przedostawał to najprawdopodobniej by się pozacierały.
pawlos - 22-03-2009, 21:45

ja w dwóch Galach mam Valvoline MaxLife i nie słychać popychaczy
do skrzyni zalałem Motul 75w80

pozdrawiam

Marti - 22-03-2009, 22:40

bosster ma ten sam silnik co ja więc się udzielę - 100-200ml pomiędzy wymianami czyli 100-200ml na 10000km. Pozdro
morosophem - 23-03-2009, 12:46

To czy silnik "bierze" olej zależy od jego szczelności w pierwszej kolejności. Jak masz na 100% szczelny to teraz kwestia oleju. Jak lejesz olej niskiej i średniej klasy np Castrol, Mobil itp to olej ten w niewielkim stopniu się spala, pozostawiając osad i go ubywa bardziej, lub mniej w zależności od maxymalnych obciążeń silnika. Jak lejesz wysokiej klasy olej typu: w pełni syntetyczne MOTUL, MOBIL1, VALVOLINE, LIQUI MOLY, które w najcięższych nawet warunkach się nie spalają to ubytek oleju praktycznie nie występuje. Więcej info w PDF:
http://www.upload4free.co...32272-oleje.pdf
Jeśli chcesz uszczelnić silnik istnieją różne dodatki uszczelniające, jednak co do ich skuteczności nie mam doświadczenia. Niektóre oleje pomagają poprawić kondycję uszczelek poprzez zawarte w nich dodatki np VALVOLINE MAX LIFE do silników pow. 10 000 km. Ten konkretny pomaga również pozbyć się niektórych osadów poprzez ich rozpuszczenie co "odmładza" silnik i w niektórych przypadkach likwiduje "cykanie" popychaczy.

skull - 23-03-2009, 12:53

mi niestety bierze olej silnik 2,4GDI,wcześniej w starszym Nissanie z podobnym przebiegiem od wymiany do wymiany prawie nic nie dolewałem.W przypadku miśka jak wybieram się w dalszą podróż przykładowo ponad 1000km,muszę brać ze sobą olej bo będzie potrzeba dolania :| Olej mam 5W40 Elf.
morosophem - 23-03-2009, 13:00

Myślę, że komplet informacji na temat oleju silnikowego można uzyskać z tego PDF.
http://www.upload4free.co...32272-oleje.pdf
Ja osobiście typuję MOTUL 5W40 lub z tą samą rozpiętością temperatur VALVOLINE MAX LIFE, który zamierzam zalać. pzdr

j13mk - 23-03-2009, 16:10

Przydałaby się jeszcze cena np. za 1L
Ja niestety niedawno zrobiłem wymianę, może następnym razem ;)

Moomin - 23-03-2009, 17:57

Jeszcze się nie dowiadywałem w tym roku, ale w zeszłym było coś koło 45-50zł. Tani nie jest, to od razu mówię, ale podobno bardzo korzystny dla GDI.
tomekrvf - 23-03-2009, 23:09

Moomin napisał/a:
ale w zeszłym było coś koło 45-50zł. Tani nie jest, to od razu mówię, ale podobno bardzo korzystny dla GDI.

Powalcz o lepszy rabat. Jakiś czas temu udało mi się kupić 12 litrów za około 480PLN.

Marti - 24-03-2009, 08:38

skull napisał/a:
W przypadku miśka jak wybieram się w dalszą podróż przykładowo ponad 1000km,muszę brać ze sobą olej bo będzie potrzeba dolania


Miałem tak w Golfie III i wymiania uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę. Wyminiałem je tam przy przebiegu 240kkm. Jak jest w miśkach jeśli o to chodzi to nie wiem. Silniki spalinowe zawsze jedzą olej różne są tylko ilości - albo zauważalne albo nie. Tłok przy posuwie choćby sprężania zostawia pewną ilość oleju na cylindrze i jak pierścienie nie zbiorą wszystkiego to bewna mikroskopijna ilość dostaje się do komory spalania przez co niektóre auta dymią jak tego oleju jest za dużo + nieszczelne uszczelniacze zaworowe i dolewanko gotowe.......

mar111cin - 24-03-2009, 11:51

relacje pierścien-tłok też nie są idealnie szczelne.
przy zatartych pierścieniach natomiast relacja pierścień tuleja nie jest szczelna. Tak że oleju zawsze będzie brał, kwestia tylko czy nie za dużo.

Anonymous - 24-03-2009, 11:51

Przejechalem 10 tys. km i jeszcze nic nie dolalem :) Czy powinienem sie martwic :?:
Owczar - 24-03-2009, 12:06

Jest różnica między nie dolewanie a nie ubywaniem :P Niektórym ubywa a nie dolewają ;) Jeśli nie ubyło to jest lepiej niż dobrze :D
rick - 24-03-2009, 14:05

od razu po zakupie zmieniłem olej(mobil super s 10/40) zrobilem 7tys i nic nie ubyło, no chyba, że niezauważalnie. byłem przygotowany na dolewanie co jakis czas, a tu miła niespodzianka...hehe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group