[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Matejko - 07-04-2009, 09:41
a do hydraulicznego tak jeszcze podejrzewam ze w tej cenie jest tylko sama rolka...
tak samo jak przy s/v40 turbo, ja na szczescie lub nie mam nowszy silnik i mialem zwykly
Marti - 07-04-2009, 17:50
Jaką Ci cenę zaproponowali jesli można wiedzieć (tak jak pisałeś w 1 poście)? ja ostatnio go kupiłem w cenie ok 300zł.
frykas - 07-04-2009, 18:44
powiedzieli przez tel. że 155zł tylko że muszę przyjechać i go zamówić osobiście bo trzeba go sprowadzić, jak ktoś z was jest zainteresowany zakupem takiego napinacza to dajcie znać , podam dane do przelewu i zamówię kilka...
KaWu - 08-04-2009, 08:03
Może najpierw zajedź i jeszcze niech raz zerkną w katalog bo naprawdę kosztuje połowę tego co powinien. Jeżeli będzie ok - to ja mogę się pisac na niego.
swinks_UK - 12-04-2009, 17:27 Temat postu: [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx Tutaj znajdziecie info odnośnie rozrządu w Galantach EAxx, i info odnośnie serwisowania i wymian.
pablo diablo - 26-10-2009, 16:48
Witam
Szykuje sie sie do wymiany rozrządu i oczywiście chciałbym to zrobić w sposób jak najlepszy.
w grę wchodzi nawet serwis Mitsubishi bo wiem ze niewielki błąd przy wymianie grozi poważnymi konsekwencjami.Lecz narazie szukam sprawdzam i porównuje
Mieszkam w nagli i chciałbym sie rozglądnąć za częściami porównać ceny serwisowe a te ze sklepów internetowych mniej więcej znam angielskie nazwy ale chciałbym upewnić sie co do konkretnych nazw i tu proszę o pomoc zwłaszcza kolegów z angli którzy przerabiali juz temat
moje pytania to :
1. możne ktoś pomoże mi z przetłumaczeniem tych nazw :
-pasek rozrządu
-pasek balansowy
-napinacz hydrauliczny
-Rolki prowadzące
-uszczelniacze
2. co to takiego te uszczelniacze jak wygladaja( czy to jakieś gumy?) i do czego służą?
po telefonie do lokalnego serwisu
wymiana 2 pasków i rolek bez napinacza i pompy koszt 470 f
czyli pewno odpada ale pewno zakupy części wchodzą w grę wiec czekam na odpowiedz
3 wymienię również pompę wody czy te pompy linki ponizej nadają sie do mojego galanta 20i gls
http://www.japarts.co.uk/...&cat=2306_15004
http://cgi.ebay.co.uk/MIT...3848464ffafb01a
_________________
robertdg - 26-10-2009, 21:06
I
1. timing belt
2. balance belt (balance bar)
3. hydraulic tensioner
4. pulleys
5. sealants
II
Uszczelniacze to zimeringi, umieszczane na krecacych sie walkach celem uszczelnienia, aby olej sie nie przedostawal do rozrzadu
III
Pompa wody
pablo diablo - 26-10-2009, 23:01
super dziękuje bardzo za podpowiedz zaczynam wiec szukać
jeszcze tylko jedno czy te pompy wody które podałem w linkach będą pasować?
a zwłaszcza ta z ebay-a bo to jest wielka róznica cenowa względem nich
robertdg - 26-10-2009, 23:11
Pompy wygladaja identycznie jak ta ktora zamiescilem na zdjeciu, zreszta nie spotkalem sie z tym zeby byl inny model pompy, cena najwidoczniej uzalezniona jest od producenta
Cezar2 - 28-10-2009, 22:04 Temat postu: Rozrząd w galancie 2.5 V6 rolka napinacza-ustawienie Mam następujące pytanie dzisiaj wymieniłem rozrząd kompletny i ciałem zrobić to zgodnie z manualem i tu powstał problem.Mianowicie rolka która jest zamontowana na napinaczu ma dwa piny. Powinny być one ustawione w stronę przodu samochodu delikatnie po skosie,ale gdy je tak ustawiam pasek jest naciągnięty jak struna i nie ma w ogóle luzu.Więc ustawiłem ją w pozycji pionowej(dwa piny) na dole tak aby pasek miał o drobinę luzu.Rysunek 3, 11B28 strona w manualu Czy zrobiłem błąd?Proszę o konkretne odpowiedzi.
tomekrvf - 28-10-2009, 22:17
Rolka ma tak napinać pasek że możesz bez problemu wkładać i wyciągać drut blokujący trzpień napinacza hydraulicznego.
Kontrolę naciągu sprawdzasz po wykonaniu kilku obotów wałem, ustawieniu na znaki i odczekaniu kilku minut.
Krzyzak - 29-10-2009, 07:50
tomekrvf napisał/a: | Rolka ma tak napinać pasek że możesz bez problemu wkładać i wyciągać drut blokujący trzpień napinacza hydraulicznego. |
niestety nieprawda - po wyjeciu drutu trzpien napinacza ma sie wysunac i juz druta nie wsadzisz
wysuniecie ma wynosic miedzy 3.7 a 4.5 mm - mierzone po 2 obrotach walem i 15 minutach czekania
wszystko jest dokladnie opisane w manualu i na ta odleglosc wlasnie masz patrzec a nie na polozenie rolki
dziurki w rolce sluza jedynie do montazu special toola do ustawiania tej rolki
Cezar2 - 29-10-2009, 09:17
czyli napinacz nie może być do końca wyciągnięnty musi wyisć 3/4 czpienia.zanim wyjmę zabezpieczenie ustawiam rolke czy dopiero po wyjęciu zabezpieczenia?
Krzyzak - 29-10-2009, 09:23
Cezar2 napisał/a: | musi wyisć 3/4 czpienia |
nie rozumiem... nie mozesz pisac po polsku?
masz procedure dokladnie opisana w manualu, na ktory sie powolywales w 1 poscie - po prostu sie do niej stosuj i bedzie OK
jak nie masz tego narzedzia do przestawiania rolki na mimosrodzie, to lepiej napnij pasek dosyc mocno - tak, ze po zamontowaniu napinacza hydraulicznego drucik w nim bedzie mozna wyjac bez oporu
wtedy napinacz sie wysunie i jego wysuniecie ma byc takie, jak opisalem
jak jest zle, to ustawiasz od nowa i znow 2 obroty walem i 15 minut czekania
tomekrvf - 29-10-2009, 10:28
Krzyzak napisał/a: | niestety nieprawda - po wyjeciu drutu trzpien napinacza ma sie wysunac i juz druta nie wsadzisz |
Prawda.
Krzyzak napisał/a: | wysuniecie ma wynosic miedzy 3.7 a 4.5 mm |
Dokładnie tak. Przy takim wysunięciu trzpienia możesz swobodnie włożyć drut zabezpieczający trzpień napinacza. Sprawdź to przy następnej wymianie rozrządu w 6A13
Wymiar który podałeś to tylko wartość referencyjna. Manual bardziej skupia się na zawleczce.
|
|
|