To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

polaff - 16-10-2013, 10:37

Owczar, nie sądzę, warsztat, który mi robił wymianę tarcz i klocków twierdzi, że zrobił kompletną regenerację zacisków wszystkich 4rech kół. A jeśli masz rację to zmiana zacisków na jeden tłok w tej chwili to tylko kwestia formalna bo koszty już teraz będą znośne.

A może wiesz jak sprawdzić czy toki pracuję równo?

Owczar - 16-10-2013, 10:41

Nie wiem jakie są sposoby na pomiar tej siły... Ciężko powiedzieć co mu nie pasuje.
A może pomyśl nad grubszyi tarczami po 2 lifcie do Twoich dwóch tłoczków?

nerus - 16-10-2013, 10:45

polaff, sam jestem ciekaw :P
już bym zamontował,ale chciałem zaciski odnowić,no i nadal nie wiem na jakie tarcze się zdecydować na tył..mikody na przodzie wytrzymały 2 kmpl tarcz z tyłu TRW I ATE :shock:
ja na razie to plus zestawu z cari jest taki,że tarcze tańsze niż do gala :roll:
chociaż ja zostawiam tarcze i klocki z zestawu który kupiłem,bo sprzedający zapewniał przebieg 3kkm no i na taki wyglądają :wink:

polaff - 16-10-2013, 11:04

Owczar, mam założone 276/26
Fragu - 16-10-2013, 11:36

Marcino, tarcze w Golfie/A3 przed liftem 280mm - dokładnei takie miałem w swojej atrójce...w 2 lata pokrzywiłem 3 zestawy..dopiero Brembo Max dawały radę w miare. Owszem hamulec całkiem spoko, ale żadna rewelacja. :wink:

Dopiero po lifcie wrzucili tarcze 288mm i inne zwrotnice/zaciski - i przestało się grzać niby.

Ja jestem zdania, że chyba najlepiej uderzać w zestaw od Outka i tarcze 294mm. Czy z piastami, czy bez to już zależy kto ile kasy chce wydać.

nerus, koniecznie napisz jak zestaw z Cari bedzie sie sprawowal! :biggrin:

arturj123 - 16-10-2013, 11:44

Fragu napisał/a:

Ja jestem zdania, że chyba najlepiej uderzać w zestaw od Outka i tarcze 294mm.


Też bym myślał o takim rozwiązaniu, coś jak zrobił deejay - tyle, że u niego został klocek z Galanta no i temat piasty...

Hugo - 16-10-2013, 12:21

Co do oporności działania pedału hamulca w Galu to fakt. Działa "tępo". Jak wsiadłem do Hyundaia Tiburona (tarcze przód 280/26 mm) i dotknąłem pedału hamulca to o mało nie przywaliłem w kierownicę :D
Fragu - 16-10-2013, 12:24

Hugo napisał/a:
to o mało nie przywaliłem w kierownicę



true...a nei da się jakoś tego wyregulować żeby łapał od razu :?: :wink:

Owczar - 16-10-2013, 12:28

Niestety, takie jest serwo i podciśnienie. Jedyny sposób to zmiana na większe serwo- ale to już bardziej skomplikowane lub dodatkowa pompa vacuum ;)
nerus - 16-10-2013, 12:51

ciekawe czy z jakiegoś innego miśka by podeszło większe serwo :roll:
np.z Pajero :roll:
a swoją drogą w Cari którą mam w uk nie mam co narzekać na skuteczność hampli,
a autko jest raczej głównie użytkowane w "górskim" miasteczku

Marcino - 16-10-2013, 13:41

Jakie grube są tarcze od Carismy 281mm średnicy na 24 czy 26 mm?

Już widzę że to od carismy 281 mają grubośc 24mm, i są niemal identyczne jak do Galanta 276/24, z tym ze można jej bardziej zużyć az do 21.5mm a galant do 22.4, co może świadczyć że jest sztywniejsza, i ma o 0.7mm grubszą chyba piaste taczy.
Spójrzcie na te dwa rysunki z tarcz ATE:
Carisma 281/24:


Galant 276/24


Galant 276/26 ponoć pasują i do lancera kombi



sklepem sie nie sugerujcie... tylko obrazki pożyczyłem...

Ale skoro wichrują się tarcze do galanta grube na 26mm to już nie wiem, może to co Owczar pisał że 2 tloki nie dają równomiernego nacisku, podobno łatwiej sie zapiekają, ja mam od miesiąca 276/26mm, jeden tłok i jest luxus w porównaniu do 256... tarcze lekko uzywane kupione od kogoś z forum z rozbitka razem z zaciskami chyba jeszcze w 2009r..:)

Szafiq - 16-10-2013, 13:42

Owczar napisał/a:
Jedyny sposób to zmiana na większe serwo...


Wczoraj właśnie o tym myślałem, zastanawiam się czy to wogóle będzie działało jakby podłączyć od innego auta np. megane II . Wymienić serwo razem z pompą. Nie wiadomo czy podciśnienie będzie odpowiednie do innego serwa. W sumie to i tam malo zmieni bo tarcze nadal będą się gięły.
Przeczytałem ostatnio ponad 100str. wątku o tarczach i klockach ham. Nie znalazłem tam informacji jak się sprawują tarcze 276/26mm . Ma ktoś jakieś doświadczenia? Obecnie mam 276/24 i niestety się pogięły po ponad 22tys.km. Myślę o tych szerszych,ale czy jest sens?

[ Dodano: 16-10-2013, 13:45 ]
Marcino napisał/a:
Jakie grube są tarcze od Carismy 281mm średnicy na 24 czy 26 mm?


wychodzi na to, że 24mm
http://allegro.pl/tarcza-...3558807351.html

Marcino - 16-10-2013, 14:03

A jakie serwo ma vr4... bo tam kochajj chyba i 350mm miał założone..:P
Fragu - 16-10-2013, 14:07

Szafiq, ja mam 26mm tak jak przystało na 1 tłoczek i co..i po 2/3 heblowaniach z większej prędkości zacznają bić, fakt bardzo delikatnie, ale jednak. Zakładane wg faktur w czerwcu 2012, przejechały jakieś 25 tys może. :wink:

Zdaje się, że jest to zestaw TRW.

Także teraz jeszcze zime przepękam a na wiosne będe myslal :mrgreen:

[ Dodano: 16-10-2013, 14:10 ]
Marcino, a on nie miał seryjnego :wink:

Szafiq - 16-10-2013, 14:16

U mnie mikody GT sporo wytrzymały,ale przy delikatnej jeździe. Bicie zaczęło się po tym jak pożyczyłem ojcu samochód,żeby przewiózł sobie rzeczy na działkę-płytki,klej itd. Po kilku takich trasach wsiadam i przy prędkości powyżej 100km/h dotykając ham. cała buda się trzęsie. Wcześniej nic takiego nie występowało,myślę że to była wina całej masy samochodu bo jednak to trochę ważyło. Ręce opadają...
Może tym razem wezmę te od Carismy,muszę się zastanowić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group