To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 14-09-2012, 09:47

FTOrek, na poprzedniej stronie cała relacja, a nieco niżej 3 linki do filmików z dźwiękiem :wink: Jeszcze tym nie jechałem, a mnie przewiało :mrgreen: :mrgreen:

Kleju:
Pożyczyć- no problem, poślemy listem :wink:
A co do tłoczków, to ściągasz pokrywkę i patrzysz na te masywniejsze dźwigienki, czyli MIVEC. W nich są otwory ok. 8-10mm i tam siedzą takie bączki z gwintowanymi otworkami. W momencie otwarcia zaworu ciśnienie oleju przesuwa je do góry i rygluje/blokuje obie dźwigienki (MIVEC razem ze zwykłą). Wtedy duża krzywka jest odpowiedzialna za otwarcie zaworów, a mała krzywka nie dostaje do dźwigienki. Tak jest bynajmniej w V6 :wink:
Wracając do tych bączków...regulujemy zawory dla trybu zwykłego, szczelinomierz podginamy i trzeba włożyć między rolkę małej dźwigienki a krzywkę. Po regulacji danej pary zaworów bierzemy ten urwany śrubokręt ze śrubką M3, wkręcamy się w dany bączek dla tej pary kilka obrotów i ciągniemy do końca w górę. Tłoczek/bączek ma się lekko przesuwać bez oporu.

Luzy dla 6A12 MIVEC znikome, wg manuala wygląda mi, że na zimnym silniku:
Ssanie 0,1mm
Wydech 0,13mm...szczelinomierz z krokiem 0,05, więc ciasno na 0,15 ustawiłem.

rosomak1983:
Gaz? Montujemy, Galant nadal pozostaje jedynym środkiem transportu, będę wciąż dojeżdżać nim do pracy :wink:
Tylko jest 3 opcje:
1)Max obroty na LPG = 5000rpm, czyli zanim załączy się MIVEC, wskakujemy bezpiecznie na PB;
2)Próba rozwiercenia dysz, zaniżony mnożnik tak, aby nie zalewało na wolnych obrotach, a żeby na wysokich obrotach nie brakowało gazu i za bardzo nie zapętlać...powiedzmy wykonalne, bo MJ jeszcze nie mają dużego przebiegu, a reduktory wydalają i mieszanka zawsze na bogato.
3)Nie wiem jak to działa, ale w STAG300+/ISA2 jest opcja TURBO...

Z resztą, jak przy 397tys i w tym 60tys na LPG zwykłe 6A12 jest w stanie wypluć 152KM i 165Nm, to na pewno i teraz lipy nie będzie. Zejdziemy z wymianą oleju do 7-8tys max, oczywiście bez pałowania na zimnym i będzie dobrze :wink: Za zaoszczędzone pieniążki w 2-3 lata na spokojnie składamy kopię i dalej lecimy :wink:

harpagan - 14-09-2012, 10:10

Niesamowity projekt, muszę to kiedyś pomacać :)
Dzięki za opis Mivecowych regulacji, u mnie też się na pewno przyda.
Pytanie tylko czy procedura jest bliźniacza do 4G92
bo jak tak to
areksz121 napisał/a:
Pożyczyć- no problem, poślemy listem :wink:

ustawiam się następny w kolejce ;)

Owczar - 14-09-2012, 12:03

areksz121 napisał/a:
1)Max obroty na LPG = 5000rpm, czyli zanim załączy się MIVEC, wskakujemy bezpiecznie na PB;


Nie ma sensu, do oporu powinno śmigać. VTEC w hondzie śmiga na LPG bez problemu. W STAG-u masz tyle możliwości ustawienia mapy, że bez problemu to można wystroić :)

Kleju - 14-09-2012, 12:19

Dzięki areksz121 za wyjaśnienie :) Póki co, nie zaglądam tam. Silnik chodzi dobrze, mivec się załącza, jest ok :wink: A poza tym szkoda mi uszczelki pod pokrywą. Tą co kupiłem, to była na magazynie w Holandii (u Was tam chyba jest główny magazyn?), jedna z 2 sztuk i tak mnie kosztowała chyba 250zł za kawałek gumy :lol:

areksz121 napisał/a:
Zejdziemy z wymianą oleju do 7-8tys max


W mivec to norma, nawet się spotkałem z opisem, żeby wymieniać co 5tyś km. A jaki planujesz olej wlać? O jakich parametrach?

rosomak1983 - 14-09-2012, 12:55

aareksz121, to ja bym sie nie cieszył z recznej regulacji zamiast popychaczy jak bedzie LPG. Bedzie trzeba czesciej kontrolowac luzy zaworowowe do tego 24 i w v6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Owczar - 14-09-2012, 13:17

rosomak1983 napisał/a:
Bedzie trzeba czesciej kontrolowac luzy zaworowowe do tego 24 i w v6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Częstsza kontrola była wymagana przy starej generacji LPG, bo nie było kontroli nad składem mieszanki i gdy było ubogo to się zawory zapadały. Przy dobrze wyregulowanej sekwencji nie powinno być to problemem.

areksz121 - 14-09-2012, 14:14

Na pierwszy rozruch poszedl Valvo 5W40, a zdobyczny na wymiane po dotarciu (nie kradziony, a od szefa) Mobil 1 ESP Formula 5W-30...ogolnie w cenie jest i chyba cos jest wart... :)

Owczar, skoro tak mowisz, to dotrzemy troszke, bo pierscienie nowe, a potem nocna regulacja na autostradzie :twisted:

Jak wroce do domu, to zobaczycie klucz, a przy dobrych checiach sami sobie zrobicie :wink:

Cos mi sie wydaje, ze niezle szumu narobilem :mrgreen:

szpala85 - 14-09-2012, 18:31

o proszę . proszę co tutaj sie u kolegi wyprawia :mrgreen:

ps. miałem cichą nadzieje że ten twój projekt to będzie 6a12TT hehe :wink: ,a tu mivec :wink:

areksz121 - 15-09-2012, 05:31

szpala85 napisał/a:
o proszę . proszę co tutaj sie u kolegi wyprawia :mrgreen:

ps. miałem cichą nadzieje że ten twój projekt to będzie 6a12TT hehe :wink: ,a tu mivec :wink:


Nie mów hop.... :mrgreen:

Na zlocie rozkminialiśmy z Jackiem, jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo :mrgreen: :mrgreen:

sveno - 15-09-2012, 15:44

teraz dopiero trafiłem na temat bo zaciekawił mnie nowy tytuł :) Jak rozumiem będzie 200KM? Czyli lepiej niż E88A no i do tego ośka, także na prostych powinno latać :) Gratuluję projektu i wykonania a także zazdroszczę :)
areksz121 napisał/a:
jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo :mrgreen: :mrgreen:
na ośkę to rzeczywiście szaleństwo :)

PS. znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum?

areksz121 - 16-09-2012, 00:20

A oto i zdjęcia przyrządów :mrgreen:


A tak wygląda to w oryginale:


Głównie chodzi o to, że klucz musi być wyżłobiony, bo nie da się inaczej wyregulować zaworów znajdujących się pod krzywkami MIVEC...


sveno napisał/a:
teraz dopiero trafiłem na temat bo zaciekawił mnie nowy tytuł :) Jak rozumiem będzie 200KM? Czyli lepiej niż E88A no i do tego ośka, także na prostych powinno latać :) Gratuluję projektu i wykonania a także zazdroszczę :)
areksz121 napisał/a:
jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo :mrgreen: :mrgreen:
na ośkę to rzeczywiście szaleństwo :)

PS. znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum?


200KM książkowo, może kiedyś znów odwiedzimy hamownię, to się okaże :wink: A co do 6A12TT MIVEC to była mowa o 4x4, bo znów TT występowało tylko w takiej wersji...

Kolega z blachami WLIxxxxx to nie wiem, ale Wszyc pewnie będzie wiedział, jeżeli jest na forum :)

W sobotę (wczoraj) byłem na wyjeździe w Belgii, wymieniony rozrząd w EA6W na glebie z pomocą dwóch ori podnośników Mitsu :P

I zapowiada się pracowita niedziela...w tygodniu nie ma na tyle czasu i miejsca w garażu, więc wypada na niedzielę SWAP... Od rana z młodszym braciszkiem klucze w łapy i łooogień :twisted: Trzeba dokończyć customowe mocowanie alternatora i podpory kolektora ssącego, a tak poza tym, to będzie przy okazji prawie nówka wydech od katalizatora w tył...oczywiście ze srebrnego Złomka :) Gal musi jutro koniecznie wyjechać przed wieczorem o siłach MIVECa :twisted: :twisted: :twisted:

Soner - 16-09-2012, 06:17

sveno napisał/a:
znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum?
znasz, jest na forum, jego nick = Motofreak.
Kleju - 16-09-2012, 12:33

areksz121 napisał/a:
...A oto i zdjęcia przyrządów...


Hehe faktycznie szybciej i lepiej będzie jak sobie takie coś też wyspawam :mrgreen: Chyba że Harp będzie szybszy, to jeden komplet na nas dwóch wystarczy ;)

sveno napisał/a:
no i do tego ośka, także na prostych powinno latać


Jak kierowca będzie dobry, to i na zakrętach da radę ;) A 200KM na ośkę to wcale nie jest tak dużo, żeby nie opanować na zakrętach.

areksz121 czy jakąś szpere planujecie zamontować?

m6riano - 16-09-2012, 19:44

areksz121, zacny projekt..;-)
ps. łyknąłem cie już z przebiegiem...czy nie?;-)

areksz121 - 17-09-2012, 00:32

Stare poczciwe serducho wyskoczyło przy przebiegu dokładnie 399744km...nowe serducho już wisi na łapach, półośki, wahacze, olej w skrzyni, paski, dolot + gotowe nawiertki do LPG...to tak na dziś (niedziela). Rano kontynuujemy, wiązka i reszta pierdół. Najlepsze jaja, że wiązki z dwóch galantów różnią się kilkoma kabelkami, jutro się okaże, czy wszystko zagada :wink: Do tego w '93 i '94 były inne pompy klimy...trzeba było podmieniać podstawy na szybkości z dotychczasowego serca. Trzymajcie kciuki, po południu chcę tym wyjechać, a na wieczór do pracy :wink:
Foty w swoim czasie 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group