Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC
areksz121 - 14-09-2012, 09:47
FTOrek, na poprzedniej stronie cała relacja, a nieco niżej 3 linki do filmików z dźwiękiem Jeszcze tym nie jechałem, a mnie przewiało
Kleju:
Pożyczyć- no problem, poślemy listem
A co do tłoczków, to ściągasz pokrywkę i patrzysz na te masywniejsze dźwigienki, czyli MIVEC. W nich są otwory ok. 8-10mm i tam siedzą takie bączki z gwintowanymi otworkami. W momencie otwarcia zaworu ciśnienie oleju przesuwa je do góry i rygluje/blokuje obie dźwigienki (MIVEC razem ze zwykłą). Wtedy duża krzywka jest odpowiedzialna za otwarcie zaworów, a mała krzywka nie dostaje do dźwigienki. Tak jest bynajmniej w V6
Wracając do tych bączków...regulujemy zawory dla trybu zwykłego, szczelinomierz podginamy i trzeba włożyć między rolkę małej dźwigienki a krzywkę. Po regulacji danej pary zaworów bierzemy ten urwany śrubokręt ze śrubką M3, wkręcamy się w dany bączek dla tej pary kilka obrotów i ciągniemy do końca w górę. Tłoczek/bączek ma się lekko przesuwać bez oporu.
Luzy dla 6A12 MIVEC znikome, wg manuala wygląda mi, że na zimnym silniku:
Ssanie 0,1mm
Wydech 0,13mm...szczelinomierz z krokiem 0,05, więc ciasno na 0,15 ustawiłem.
rosomak1983:
Gaz? Montujemy, Galant nadal pozostaje jedynym środkiem transportu, będę wciąż dojeżdżać nim do pracy
Tylko jest 3 opcje:
1)Max obroty na LPG = 5000rpm, czyli zanim załączy się MIVEC, wskakujemy bezpiecznie na PB;
2)Próba rozwiercenia dysz, zaniżony mnożnik tak, aby nie zalewało na wolnych obrotach, a żeby na wysokich obrotach nie brakowało gazu i za bardzo nie zapętlać...powiedzmy wykonalne, bo MJ jeszcze nie mają dużego przebiegu, a reduktory wydalają i mieszanka zawsze na bogato.
3)Nie wiem jak to działa, ale w STAG300+/ISA2 jest opcja TURBO...
Z resztą, jak przy 397tys i w tym 60tys na LPG zwykłe 6A12 jest w stanie wypluć 152KM i 165Nm, to na pewno i teraz lipy nie będzie. Zejdziemy z wymianą oleju do 7-8tys max, oczywiście bez pałowania na zimnym i będzie dobrze Za zaoszczędzone pieniążki w 2-3 lata na spokojnie składamy kopię i dalej lecimy
harpagan - 14-09-2012, 10:10
Niesamowity projekt, muszę to kiedyś pomacać
Dzięki za opis Mivecowych regulacji, u mnie też się na pewno przyda.
Pytanie tylko czy procedura jest bliźniacza do 4G92
bo jak tak to
areksz121 napisał/a: | Pożyczyć- no problem, poślemy listem |
ustawiam się następny w kolejce
Owczar - 14-09-2012, 12:03
areksz121 napisał/a: | 1)Max obroty na LPG = 5000rpm, czyli zanim załączy się MIVEC, wskakujemy bezpiecznie na PB; |
Nie ma sensu, do oporu powinno śmigać. VTEC w hondzie śmiga na LPG bez problemu. W STAG-u masz tyle możliwości ustawienia mapy, że bez problemu to można wystroić
Kleju - 14-09-2012, 12:19
Dzięki areksz121 za wyjaśnienie Póki co, nie zaglądam tam. Silnik chodzi dobrze, mivec się załącza, jest ok A poza tym szkoda mi uszczelki pod pokrywą. Tą co kupiłem, to była na magazynie w Holandii (u Was tam chyba jest główny magazyn?), jedna z 2 sztuk i tak mnie kosztowała chyba 250zł za kawałek gumy
areksz121 napisał/a: | Zejdziemy z wymianą oleju do 7-8tys max |
W mivec to norma, nawet się spotkałem z opisem, żeby wymieniać co 5tyś km. A jaki planujesz olej wlać? O jakich parametrach?
rosomak1983 - 14-09-2012, 12:55
aareksz121, to ja bym sie nie cieszył z recznej regulacji zamiast popychaczy jak bedzie LPG. Bedzie trzeba czesciej kontrolowac luzy zaworowowe do tego 24 i w v6
Owczar - 14-09-2012, 13:17
rosomak1983 napisał/a: | Bedzie trzeba czesciej kontrolowac luzy zaworowowe do tego 24 i w v6 |
Częstsza kontrola była wymagana przy starej generacji LPG, bo nie było kontroli nad składem mieszanki i gdy było ubogo to się zawory zapadały. Przy dobrze wyregulowanej sekwencji nie powinno być to problemem.
areksz121 - 14-09-2012, 14:14
Na pierwszy rozruch poszedl Valvo 5W40, a zdobyczny na wymiane po dotarciu (nie kradziony, a od szefa) Mobil 1 ESP Formula 5W-30...ogolnie w cenie jest i chyba cos jest wart...
Owczar, skoro tak mowisz, to dotrzemy troszke, bo pierscienie nowe, a potem nocna regulacja na autostradzie
Jak wroce do domu, to zobaczycie klucz, a przy dobrych checiach sami sobie zrobicie
Cos mi sie wydaje, ze niezle szumu narobilem
szpala85 - 14-09-2012, 18:31
o proszę . proszę co tutaj sie u kolegi wyprawia
ps. miałem cichą nadzieje że ten twój projekt to będzie 6a12TT hehe ,a tu mivec
areksz121 - 15-09-2012, 05:31
szpala85 napisał/a: | o proszę . proszę co tutaj sie u kolegi wyprawia
ps. miałem cichą nadzieje że ten twój projekt to będzie 6a12TT hehe ,a tu mivec |
Nie mów hop....
Na zlocie rozkminialiśmy z Jackiem, jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo
sveno - 15-09-2012, 15:44
teraz dopiero trafiłem na temat bo zaciekawił mnie nowy tytuł Jak rozumiem będzie 200KM? Czyli lepiej niż E88A no i do tego ośka, także na prostych powinno latać Gratuluję projektu i wykonania a także zazdroszczę
areksz121 napisał/a: | jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo | na ośkę to rzeczywiście szaleństwo
PS. znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum?
areksz121 - 16-09-2012, 00:20
A oto i zdjęcia przyrządów

A tak wygląda to w oryginale:
Głównie chodzi o to, że klucz musi być wyżłobiony, bo nie da się inaczej wyregulować zaworów znajdujących się pod krzywkami MIVEC...
sveno napisał/a: | teraz dopiero trafiłem na temat bo zaciekawił mnie nowy tytuł Jak rozumiem będzie 200KM? Czyli lepiej niż E88A no i do tego ośka, także na prostych powinno latać Gratuluję projektu i wykonania a także zazdroszczę
areksz121 napisał/a: | jakby do 6A12TT założyć właśnie głowice MIVEC...szaleństwo | na ośkę to rzeczywiście szaleństwo
PS. znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum? |
200KM książkowo, może kiedyś znów odwiedzimy hamownię, to się okaże A co do 6A12TT MIVEC to była mowa o 4x4, bo znów TT występowało tylko w takiej wersji...
Kolega z blachami WLIxxxxx to nie wiem, ale Wszyc pewnie będzie wiedział, jeżeli jest na forum
W sobotę (wczoraj) byłem na wyjeździe w Belgii, wymieniony rozrząd w EA6W na glebie z pomocą dwóch ori podnośników Mitsu
I zapowiada się pracowita niedziela...w tygodniu nie ma na tyle czasu i miejsca w garażu, więc wypada na niedzielę SWAP... Od rana z młodszym braciszkiem klucze w łapy i łooogień Trzeba dokończyć customowe mocowanie alternatora i podpory kolektora ssącego, a tak poza tym, to będzie przy okazji prawie nówka wydech od katalizatora w tył...oczywiście ze srebrnego Złomka Gal musi jutro koniecznie wyjechać przed wieczorem o siłach MIVECa
Soner - 16-09-2012, 06:17
sveno napisał/a: | znasz kolegę z zielonego E5xx na blachach WLIxxxxx? Jest na forum? | znasz, jest na forum, jego nick = Motofreak.
Kleju - 16-09-2012, 12:33
areksz121 napisał/a: | ...A oto i zdjęcia przyrządów... |
Hehe faktycznie szybciej i lepiej będzie jak sobie takie coś też wyspawam Chyba że Harp będzie szybszy, to jeden komplet na nas dwóch wystarczy
sveno napisał/a: | no i do tego ośka, także na prostych powinno latać |
Jak kierowca będzie dobry, to i na zakrętach da radę A 200KM na ośkę to wcale nie jest tak dużo, żeby nie opanować na zakrętach.
areksz121 czy jakąś szpere planujecie zamontować?
m6riano - 16-09-2012, 19:44
areksz121, zacny projekt..;-)
ps. łyknąłem cie już z przebiegiem...czy nie?;-)
areksz121 - 17-09-2012, 00:32
Stare poczciwe serducho wyskoczyło przy przebiegu dokładnie 399744km...nowe serducho już wisi na łapach, półośki, wahacze, olej w skrzyni, paski, dolot + gotowe nawiertki do LPG...to tak na dziś (niedziela). Rano kontynuujemy, wiązka i reszta pierdół. Najlepsze jaja, że wiązki z dwóch galantów różnią się kilkoma kabelkami, jutro się okaże, czy wszystko zagada Do tego w '93 i '94 były inne pompy klimy...trzeba było podmieniać podstawy na szybkości z dotychczasowego serca. Trzymajcie kciuki, po południu chcę tym wyjechać, a na wieczór do pracy
Foty w swoim czasie
|
|
|