[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
milo - 22-03-2017, 15:23
ma_ko napisał/a: | przymierzam się do zakupu tych tarcz ale tak sobie pomyślałem że może przesiąść się na te dwutłoczkowe zaciski |
Miałem tarcze 256 ,zakupiłem zaciski od carismy tarcze klocki ale u mnie jest rozstaw 160 wiec nie pasuje decyzja zaciski dwutłoczkowe tarcze od carismy 281 i nie żałuje w końcu lepsze hamulce
ma_ko napisał/a: | Autko po drugim lifcie czyli musiałbym kupić tarcze 281mm od carismy i klocki do tego i zaciski też od carismy? |
Od carismy zaciski rozstaw 130 u Ciebie jest 160
abdul - 23-03-2017, 14:42
Przy okazji zmiany kol na letnie chcialem przeczyscic i nasmarowac prowadnice zaciskow. Jakiego smaru najlepiej uzyc? Grafitowego, miedzianego czy zwyklego?
Bizi78 - 23-03-2017, 14:50
abdul - 23-03-2017, 17:22
Bizi78, dzieki!
ADI3006 - 24-03-2017, 14:14
ma_ko , skoro masz gala po 2 lifcie to masz 276/26 na 1 tłoczku oraz rozstaw jarzma 160, więc zestaw od carismy odpada, bo ona ma 130
Moim zdaniem jedyne sensowne przejście z tarcz 276/281 to 294 i zmiana piast na 5x114,3.
Krzyzak - 24-03-2017, 14:15
ADI3006 napisał/a: | jedyne sensowne przejście z tarcz 276/281 to 294 i zmiana piast na 5x114,3 | a zaciski wtedy od czego?
vrangsinn - 24-03-2017, 15:12
Krzyzak napisał/a: | ADI3006 napisał/a: | jedyne sensowne przejście z tarcz 276/281 to 294 i zmiana piast na 5x114,3 | a zaciski wtedy od czego? |
nie ma co sie szczypac zaciski brembo i tarcze 350mm....dla mnie to jest jedyny sensowny up zacisków w galu po II lifcie i przejsciu na 5x114.3...
Krzyzak - 24-03-2017, 21:10
vrangsinn napisał/a: | zaciski brembo i tarcze 350mm | i felgi pewnie min. 18" w tym przypadku... nie każde pasują - wręcz większość nie pasuje...
no i nowe opony itp. its.
Hugo - 25-03-2017, 11:24
Cytat: | nie ma co sie szczypac zaciski brembo i tarcze 350mm....dla mnie to jest jedyny sensowny up zacisków w galu po II lifcie | A dla mnie to trochę głupota. To auto nie ma 400 KM, a koszt zakupu i montażu hamulców Brembo to wartość auta. Wystarczą mu "normalne" hamulce. Ja jeżdżę na hamulcach przednich z Outka i tylnych z VR-4 i wreszcie auto hamuje bardzo dobrze, a pedał bierze jak brzytwa. Czas pokaże czy przednie tarcze nie będą się wichrować, ale Gal jest trochę lżejszy od Outka I, więc myślę, że przy "normalnej" jeździe będzie OK.
vrangsinn - 25-03-2017, 15:05
Hugo napisał/a: | Cytat: | nie ma co sie szczypac zaciski brembo i tarcze 350mm....dla mnie to jest jedyny sensowny up zacisków w galu po II lifcie | A dla mnie to trochę głupota. To auto nie ma 400 KM, a koszt zakupu i montażu hamulców Brembo to wartość auta. Wystarczą mu "normalne" hamulce. Ja jeżdżę na hamulcach przednich z Outka i tylnych z VR-4 i wreszcie auto hamuje bardzo dobrze, a pedał bierze jak brzytwa. Czas pokaże czy przednie tarcze nie będą się wichrować, ale Gal jest trochę lżejszy od Outka I, więc myślę, że przy "normalnej" jeździe będzie OK. |
Hugo to było pół żartem pół serio...a z drugiej strony jak komuś nie szkoda kasy to czemu nie...osobiście gdyby nie to że jeszcze dokańczam/wykańczam dom i pieniądze nie leza mi na podwórku luzem to dla mnie tylko mrzonka (choc zaciski brembo leża i sie kurzą w garazu), ale gdybym był kawalerem..nie zastanawiał bym sie ani sekundy...tylko bym montował....(nie dla hamulców...bo mi wystarczają ori, jak jest układ dbany dają rade) ale dla samego wyglądu...i nie było by mi szkoda ani złotówki...a dlaczego?? bo to jest samochód którym chce po prostu jeździć a nie go wymienić przy nagłym przypływie gotówki...
Hugo - 25-03-2017, 17:17
vrangsinn napisał/a: | a z drugiej strony jak komuś nie szkoda kasy to czemu nie... | Też racja. vrangsinn napisał/a: | gdybym był kawalerem..nie zastanawiał bym sie ani sekundy... | Ja pewnie też vrangsinn napisał/a: | dla samego wyglądu... | To ich niewątpliwy atut
Krzyzak - 26-03-2017, 21:23
Hugo wyrzucałem dziś stare tarcze (próbne) na 276 i 294 - i założyłem jedne w drugie i jestem zaskoczony - wygląda, jakby tarcze 294 były jakiś cm większe od 276... nie wiem jak oni mierzą
ja też zrobiłem już kilkaset km na zestawie przód Textar 294/24 i tył Kashiyama 282/20 (wentylowane) i przyznam, że auto hamuje błyskawicznie
problemem pozostał miękki pedał a skuteczność hamowania jest większa niż na 276/26
a zestaw się jeszcze dotrze
Hugo - 26-03-2017, 21:49
Krzyzak napisał/a: | Hugo wyrzucałem dziś stare tarcze (próbne) na 276 i 294 - i założyłem jedne w drugie i jestem zaskoczony - wygląda, jakby tarcze 294 były jakiś cm większe od 276... nie wiem jak oni mierzą | Nie wiem, ja nie przymierzałem. Krzyzak napisał/a: | problemem pozostał miękki pedał a skuteczność hamowania jest większa niż na 276/26
a zestaw się jeszcze dotrze | Płyn hamulcowy masz świeży? Nie wiem już co może być powodem tego miękkiego pedału hamulca... U mnie to nie występuje.
milo - 26-03-2017, 22:26
Krzyzak napisał/a: | wygląda, jakby tarcze 294 były jakiś cm większe od 276... nie wiem jak oni mierzą |
Różnica na średnicy tylko 18 mmm czyli z każdej strony 9 mm wszystko sie zgadza
Powodem miekkiego pedału może być serwo - pojemność układu i podciśnienie
vrangsinn - 26-03-2017, 22:56
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Hugo wyrzucałem dziś stare tarcze (próbne) na 276 i 294 - i założyłem jedne w drugie i jestem zaskoczony - wygląda, jakby tarcze 294 były jakiś cm większe od 276... nie wiem jak oni mierzą | Nie wiem, ja nie przymierzałem. Krzyzak napisał/a: | problemem pozostał miękki pedał a skuteczność hamowania jest większa niż na 276/26
a zestaw się jeszcze dotrze | Płyn hamulcowy masz świeży? Nie wiem już co może być powodem tego miękkiego pedału hamulca... U mnie to nie występuje. |
odpowietrzanie układu...odpowietrzałem 3 dni temu bo mi pedal "miekko chodził", teraz brzytwa....tylko że...pol roku temu miałem odpowietrzany...wycieków brak, płyn nowy...wszystko szczelne...zaczyna mnie ten fakt ciekawić bo to pierwsze auto w którym sie spotkałem z taką przypadłością...tak jakby sam się zapowietrzał...^^
|
|
|