To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Bawarczyk

Bzyk_R1 - 13-12-2020, 17:55

Hugo, ledy nie działają w soczewkach. Wygląd jest, barwa jest, światła nie ma.
jacek11 - 13-12-2020, 21:02

Niby dlaczego nie miały by działać ? skoro dają więcej światła niż zwykły żarnik, i to światło jest wysłane tak, jak to robi zwykła żarówka, to powinno być dobrze. Chyba, że ledy słabej jakości.
Krzyzak - 14-12-2020, 08:38

Mam nadzieję, że poprawili te Osramy, bo kiedyś jak miałem Colta to pierwsza spaliła się po 2 miesiacach a druga po 4. Założyłem philips Blue Vision i działały ponad rok.
Olivia - 14-12-2020, 09:46

Dlaczego zmienia się parami ? Przecież jest duże prawdopodobieństwo że żarówki spalą się jednocześnie.
Hugo - 14-12-2020, 11:36

Bzyk_R1, skąd tyś to wziął?
deejay - 14-12-2020, 13:24

Olivia napisał/a:
Dlaczego zmienia się parami ? Przecież jest duże prawdopodobieństwo że żarówki spalą się jednocześnie.


Bo żarówka zbliżając się do kresu swojej eksploatacji świeci słabiej dając ok 70% światła swojej nominalnej mocy, dlatego zaleca się wymieniać parami dla jednolitej barwy i mocy światła.

Bzyk_R1 - 14-12-2020, 19:46

jacek11, Hugo,

Żeby led świecił w soczewce to musi spełnić warunki takie jak żarówki tzn emitować światło w kierunku 360 stopni. My testowaliśmy różne ledy w wersji h1 i niestety led świeci punktowo i przesłania go płytka. Geometria i odcięcia super, dioda jest idealnie w tym miejscu gdzie żarnik. Światło jest ale tylko w jednym punkcie, soczewka skupia tylko część promieni, na drodze są duże ciemne nieoświetlone plamy. Miałem gdzieś grafikę o tym później poszukam.

Co innego w reflektory odbłyśnikowe. Tam całość światła led zostaje złapana i rozproszona. Niestety widać na drogach często kto na tym jeździ i bardzo szybko jest "odławiany" w ruchu drogowym.

Są jeszcze ledy które mają diody dookoła i "sieją" w każdym kierunku. Kupiłem nawet takie od majfrendów w wersji h1. Niestety są tak duże że nie mieszczą się w otworze w lampie. Trzeba by wiercić i zrobić test na maszynie ile i gdzie jest z nich światło.

Jeżeli nie wierzycie możecie przetestować sami, mogę Wam podesłać ledy które testowaliśmy, w zasadzie to zapytajcie kogokolwiek z Outlanderowców, na pewno ma w garażu gdzieś rzucone to wspaniałe źródło oświetlenia :wink:

jacek11 - 14-12-2020, 20:46

Bzyk_R1, sprawdzaliście na innych soczewkach, niż te w outku ? Może budowa soczewki ma znaczenie.
Bzyk_R1 - 14-12-2020, 21:05



Sprawdzaliśmy tylko outki, turbo i wolnossaki.

Olivia - 14-12-2020, 21:28

deejay napisał/a:

Bo żarówka zbliżając się do kresu swojej eksploatacji świeci słabiej dając ok 70% światła swojej nominalnej mocy, dlatego zaleca się wymieniać parami dla jednolitej barwy i mocy światła.


Zawsze wymieniałam pojedynczo. Jak mi się w trasie spalą dwie w jednym czasie to w niektórych autach wymiana zwykłej H7 opiera się na rozkręcaniu kilku detali wokół. Wolę dojechać do celu z jednym światłem niżeli stanąć w nocy bo w obu reflektorach spaliły się jednocześnie żarówki. Spróbuj w nocy na trasie wymienić żarówkę w E90 czy choćby w Trafiku. Ile stracisz czasu i nerwów to tylko wymieniający będzie wiedział. Ale to jest moje zdanie.

Co do wkładania LEDów do zwykłych lamp reflektorowych. U mnie w E91 poprzedni właściciel musiał tak zrobić. Ponieważ w dekielkach są zrobione niechlujne dziury nożem :evil:

sla - 15-12-2020, 17:51

Olivia napisał/a:
Zawsze wymieniałam pojedynczo
Ale koledze chyba nie chodziło o wymianę dorywczą w trasie, tylko na spokojnie, w warunkach warsztatowych po dotarciu do celu. Ja też wtedy wymieniam od razu dwie.
Hugo - 15-12-2020, 21:44

Bzyk_R1, a w reflektorach bez soczewki LED nie musi świecić 360 stopni czyli dookoła? Jak to? No przecież żarówka w zwykłym odbłyśniku i w soczewce jest zamontowana pośrodku, więc i tu i tu powinna świecić dookoła, to tak na chłopski rozum.
Bzyk_R1 - 15-12-2020, 22:45

Hugo, przytoczę tutaj przykład jupitera do oświetlania czegoś (np taki sceniczny) i lupy do czytania czy tam skupiania promieni słonecznych i wypalania dziurek w słoneczny dzień. Zupełnie inny rodzaj przyrządów optycznych. Soczewki mają wymagania dla idealnych parametrów świecenia ( 360st, ogniskowa, klarowne zwierciadło...itd) a jakie wymagania ma odbłyśnik? Ma być tylko czysty. Przypomnij sobie pierwsze światła, lampa naftowa z lusterkiem.

Reflektor odbłyśnikowy odbije i rozproszy wszystko, stąd częste oślepianie jak ktoś da za mocne źródło w takim typie lamp. Soczewki dadzą idealne odcięcie i brak oślepiania (no chyba że za wysoko ustawione) z racji swojej konstrukcji. Niestety jak mówiłem led musi dawać w kierunku 360 stopni. Założysz to zobaczysz, wygląd będzie, barwa będzie, światło tylko w tym obszarze gdzie soczewka zbiera promienie z diody. Reszta ciemne plamy.

Swoją drogą był o tym obszerny test w Auto Świat Poradnik, mieli porządną aparaturę do mierzenia luminacji w poszczególnych punktach przed autem. Led wypada fajnie ale tylko w oświetlonym obszarze.

Hugo - 16-12-2020, 08:38

OK, będę testował w sobotę.
deejay - 27-02-2021, 17:38

Auto od jakiegoś czasu mało użytkuje, powodem jest oczywiście pojazd zastępczy, ale na olej zawsze znajdzie się czas.
Obecny przebieg 175 tkm i nadal nie grzeszy stanem technicznym😉




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group