[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia
Jaro9206 - 05-01-2015, 23:08
Świruje to jest jedyny samochód który mi się podoba przymierzałem się do jakiegoś innego ale nie ma nic godnego uwagi. W środę albo w czwartek wymienie te amory i pokombinuje z tym zawieszeniem to dam znać jak wyszło
ratownik17 - 17-02-2015, 13:12
Witajcie!
Możecie mi powiedzieć gdzie ustawia się zbieżność na tyle w Galancie? To jest gdzieś na wahaczach czy na belce szukać?
Mam też lekkie stukanie przy ruszaniu kierownicą na przodzie, które czuć gdy się przyłoży rękę do prawego przedniego koła, ktoś coś miał podobnego?
Będę na dniach jechał do mechanika, ale chciałbym wiedzieć czy może ktoś miał coś podobnego, żeby coś wiedzieć w temacie.
Marcino - 17-02-2015, 13:48
Ttł robisz na śrubach mimośrodowych i katy na podkłądkach.
Z ptzodu pewnie stuka maglownica, albo któryś drązek.
ratownik17 - 17-02-2015, 15:21
Marcino napisał/a: | Ttł robisz na śrubach mimośrodowych i katy na podkłądkach.
Z ptzodu pewnie stuka maglownica, albo któryś drązek. |
No tak, ale gdzie szukać tych mimośrodów?
komarsnk - 17-02-2015, 15:39
ratownik17 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Ttł robisz na śrubach mimośrodowych i katy na podkłądkach.
Z ptzodu pewnie stuka maglownica, albo któryś drązek. |
No tak, ale gdzie szukać tych mimośrodów? |
No jak to gdzie :/ Na końcu wahacza Mechanik znajdzie
Ale raczej nie próbujcie ich odkręcać jeśli nie masz w zapasie nowych śrub i nakretek
Poza tym to zajrzyj do manuala - dział 34
ratownik17 - 17-02-2015, 15:42
komarsnk napisał/a: | ratownik17 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Ttł robisz na śrubach mimośrodowych i katy na podkłądkach.
Z ptzodu pewnie stuka maglownica, albo któryś drązek. |
No tak, ale gdzie szukać tych mimośrodów? |
No jak to gdzie :/ Na końcu wahacza Mechanik znajdzie
Ale raczej nie próbujcie ich odkręcać jeśli nie masz w zapasie nowych śrub i nakretek |
Na końcu wahacza bliżej koła co nie?
Nie no nie zamierzam, po prostu chcę trochę wiedzieć gdzie co jest w tym aucie i wiedzieć w jakim to stanie, śruby wiem że na 100% nowe trzeba, na allegro widziałem je po 25zł sztuka, jak myślicie są one w miarę dostępne czy lepiej je zamówić?
PS: Gdzie szukać tego działu? Jestem tu nowy i za bardzo nie ogarniam
KsiadzRobak - 17-02-2015, 16:12
nie - dalej od koła, na sankach
komarsnk - 17-02-2015, 16:15
ratownik17, łap http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
Shockwave - 17-02-2015, 16:21
http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=22
Tutaj masz manuale do samochodów MM. Pobierz sobie to co Cie interesuje.
Co do regulacji z tylu. Nie szukaj tego od strony kola tylko po drugiej stronie wahacza tam gdzie jest on przykręcony do sanek. Ja śruby kupowałem w lokalnym sklepie motoryzacyjnym po 19zl szt wiec są one dostępne
Up@
kolega wyżej uprzedził mnie z linkiem
ratownik17 - 17-02-2015, 16:41
Shockwave napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=22
Tutaj masz manuale do samochodów MM. Pobierz sobie to co Cie interesuje.
Co do regulacji z tylu. Nie szukaj tego od strony kola tylko po drugiej stronie wahacza tam gdzie jest on przykręcony do sanek. Ja śruby kupowałem w lokalnym sklepie motoryzacyjnym po 19zl szt wiec są one dostępne
Up@
kolega wyżej uprzedził mnie z linkiem |
Chodzi o te miejsce?
Jeśli tak to mam niezłą biede, bo tam robione było co nie miara, spawane nie spawane, cholera jasna.
komarsnk - 17-02-2015, 17:13
ratownik17 napisał/a: | Chodzi o te miejsce? |
Niestety tak
OcIeJ - 17-02-2015, 17:23
komarsnk, niestety nie ; ) Śruba do ustawiania geometri jest na koncu wahacza poprzecznego ze sworzniem. To ostatni wahacz poprzeczny, na rysunku jest poprzeczny "przedni". Ja gdy chciałem ustawić zbieżność to pierw wymieniłem tuleje i śruby mimośrodowe. Jak nie miałeś tych elementów długo wymienianych to można powiedzieć, że sie "zespawały" rdzą ; ) a gdy masz pogięty i pospawany wózek to jest duże prawdopodobieństwo że już na tym wózku zbieżności mieć nie bedziesz.
komarsnk - 17-02-2015, 18:42
OcIeJ, racja - źle sobie popatrzyłem
ale tam jest wszystko obok siebie wahacz ze sworzniem jest dobrym namiarem
[ Dodano: 17-02-2015, 18:43 ]
OcIeJ napisał/a: | Jak nie miałeś tych elementów długo wymienianych to można powiedzieć, że sie "zespawały" rdzą ; ) a gdy masz pogięty i pospawany wózek to jest duże prawdopodobieństwo że już na tym wózku zbieżności mieć nie bedziesz. |
To akurat dobrze wiem
KsiadzRobak - 18-02-2015, 08:23
Najszybsza metoda na wymianę to wycięcie wahacza od wewnątrz - tak, żeby uratować podkładkę mimośrodową i nakrętkę. Śrubę można dokupić na alledrogo.
Najłatwiej użyć specjalnej szlifierki pneumatycznej z wysięgnikiem, np.:
http://allegro.pl/szlifie...5042270015.html
tradycyjny flex się nie mieści
i9i - 18-02-2015, 19:06
komarsnk napisał/a: | Ale raczej nie próbujcie ich odkręcać jeśli nie masz w zapasie nowych śrub i nakretek | Nie straszymy. Odkręcenie to pół biedy. Trzeba jeszcze mimośrodem w tulei obrócić, tak tu nie pójdzie to trzeba się zaopatrzyć w śrubę i tuleję. KsiadzRobak napisał/a: | Najłatwiej użyć specjalnej szlifierki pneumatycznej z wysięgnikiem | Z tańszych rozwiązań brzeszczot lub piła posuwna tzw. lisi ogon.
|
|
|