To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki

PFF - 23-03-2009, 13:11

Bartman napisał/a:
265/75/16 to absolutny max. bez liftu. Uwierzcie, mam takie....
Występuje przy nich sporadyczne ocieranie (przy skręcie na większej prędkości ,gdy auto się przechyla) wewnętrznej krawędzi opony o wytłoczkę na gumowym chlapaczu. Po lekkim podtarciu (opony i chlaoacza) ocieranie występuje zdecydownie rzadziej. Przy 2-calowym lifcie, jest to najpopularniejszy rozmiar (przynajmniej w krainie OZ...) Na antypodach obecny rekord w elce to chyba 35''.


Z tego co już zdążyłem się podowiadywać to faktycznie 265/75/16 przy standardzie to max.
Na jakiej feldze to masz, a dokładniej z jakim ET ?
Bo w tym kierunku chyba bedze zmierzał.

Anonymous - 23-03-2009, 13:56

Stalówka - DOTZ Pharao + dystans Hoffmann 30mm - niestety centrowanie na śrubach bo felga ma otwór 110 mm. Opona wystaje minimalnie poza obrys auta i rzuca błotem po samochodzie. Przerabiałem też dystans aluminiowy 25mm z centrowaniem, ale to był kiepski pomysł - nakrętki od dystansu są za krótkie - gwinty nie wytrzymują. Generalnie to teraz , po doświadczeniach, wpakowałbym opony na fabryczne siedemnastki, tzn. 265/70/17...Bo w zasadzie po zmianie jeżdże tylko na at-kach, a fabryczne duelery leza w garazu. Wrażenia z jazdy po czarnym - nieźle, ale kiepsko na dziurawym asfalcie - koło jest ciężkie i bardzo je podbija, poza tym problemy z wyważeniem. Odczuwalny spadek mocy i Vmax. Spalanie +1,5-2 l/100 km. Wygląda fajnie - zdjęcia są w poście o dozbrajaniu L200.
Jack - 23-03-2009, 16:58

Łapi napisał/a:
zanabędę przyczepkę
:finga:

nie wiem czy zauważyłeś ze masz za kabiną całkiem sporą pakę :ANAL:

Łapi - 24-03-2009, 17:07

dziś zakładam wychuchany dekiel na pakę więc miejsca się zrobi mniej :)

Ale z przyczepką chodzi o co innego, żeby błota w takim wychuchanej pace nie wozić i brudne kapcie zostawiac za progiem :mrgreen:

Moze jak uruchomię myjnie ciśnieniową w Bieszczadach to przyczepka do czego innego posłuży :) Na na razie holowanie brudnych MTkow na przyczepce za autem ma dla mnie sens. AQgresywne MTeki na asfalcie nie mają sensu, na dystansie prawie 1000 km w obie strony bym je tylko szlifował. Zakladanie opon 50/50 ma dla mnie z kolei mały sens w kontekście Bieszczadów.

A drobiazgowe mycie wewnętrzne auta przerasta moją odpornośc psychiczną :oops:

A propo przyczepki na agresywne oponki. Holowanie drobnej przyczepki towarowej to pikuś, można nie zwracać uwagi. Mamy Knausa 500, przyczepę 2,40 szeroką , długą na jakieś 8,5 m z dyszlem,holowanie tego monstra podnosi adreanlinę do max :evil: Zainstalowałem na niej cztery kamery i podgląd pod monitor w kabinie, zrobiło się jakby bezpieczniej...

Także dobry hak przyjacielem człowieka jest ...
paka, paką, a hak, hakiem

To, że jestem nowicjuszem na Mitsuforum, nie znaczy, że w ogole nic nie wiem :finga:

Jack - 24-03-2009, 18:49

Łapi spoko.... :D
Choć ja wolę zainwestować w 4 worki z grubej folii niż w przyczepę - zwłaszcza że potem jest jak kotwica (albo kobita w domu...szanowne panie wybaczą :D ) - zawsze musisz do niej wrócić :badgrin:

Co 2 kompletów masz pełną słuszność - ja chyba pójdę w tym samym kierunku

namotore - 24-03-2009, 18:57

przyczepa to udreka, jesli mozna cos wiezc na pace, lepiej zrezygnowac z tasiemca. Pomijajac porecznosc na drodze i przy parkowaniu, takze w nocy (kamery na podczerwien?) limit predkosci, spalanie, problemy przy wyprzedzaniu no i zachechlana skrzynia biegow (na forum UK pisali ze przy L200 z automatem lepiej zapomniec o sprawnej i bezawaryjnej jezdzie z przyczepka). Do odwaznych swiat nalezy :D
Łapi - 24-03-2009, 23:15

parę lat temu moi koledzy wracając z Bieszczad mieli dachowanie Jeepem pod Domaradzem. Wymiotło ich z drogi przy ok. 50 km/h, przecież nie wiele. Żyją tylko dlatego, że auto usiadło dokładnie kolami do góry na stalowych oparciach siedzeń. Ale przygniotło im karki, chodzili później z dużymi sinymi plamami na szyjach. Jak dobrze pamiętam jechali na MTkach, padało, ale nie lało. Jak widać MTeki są fajne, ale nie na szose.

No to macie moją motywację do popylania z przyczepką :) MTki, nawet ATRy dostaną trochę deszczu i tańczą...

Nie ukrywam, że pomysł z workami na opony już wypróbowałem i to jest dobre rozwiązanie, pod warunkiem, że paka nie zajęta jest stoma tysiącami rzeczy jakie wozi się, bo dziecko przecież musi miec zabezpieczenie na różne okazje, zabawki etc. a kobieta holuje ze sobą cały salon piękności :biggrin:

a tak przy okazji w Warszawie śnieżyca już kilka godzin a ja jutro w gory... :evil:

może trzeba będzie jaką myjkę ciśnieniową zakupić na te wstępne czyszczenie mteków? wtedy duże worki to byłby dobry pomysł. Tak woziłem w Terrano II.

a propo holowania z kamerami, to sztuka tylko na dzień, nawet jeśli kamery są na podczerwień, to w nocy zasięg jest mizerny. Ale komfort jazdy z kamerami jest wart wysiłku instalacji. Mam podgląd na odleglośc od środka, odleglość od pobocza bliski tył, daleki tył (kamery są wysoko).

Na Elce też sobie zrobię kamerkę na tył, bo po zalożeniu budy prawie nic nie widać, tylko boczne :(


A tak powaznie to mam jeszcze chwilowo passata 4x4 - 197 koni, pełnokrwisty rasowy plaskacz, a dużo lepiej sie holuje jak elką:)

namotore - 15-04-2009, 22:03

Szanowni koledzy czy ktos instalowal swojej Elzbiecie szersze i wyzsze kapcie z tylu niz z przodu? np 245/75r16 od nosa a tyl 305/70r16 - z tylu raczej nie bedzie sie podcierala :D :?:
Anonymous - 16-04-2009, 15:27

Łapi napisał/a:
No to macie moją motywację do popylania z przyczepką MTki, nawet ATRy dostaną trochę deszczu i tańczą...

Nie zgodzę się z opinnią o ATRach
Sam mam Pirelli i uważam że są znakomitym komromisem pomiędzy terenem a szosą
namotore napisał/a:
Szanowni koledzy czy ktos instalowal swojej Elzbiecie szersze i wyzsze kapcie z tylu niz z przodu? np 245/75r16 od nosa a tyl 305/70r16 - z tylu raczej nie bedzie sie podcierala

A na cholere do elki taki zestaw, tożto nie x5 lub q7 ?

No chyba że dla lansu, \:D/ ostatnio czytałem opinnie że L200 to lanserski samochód :lol:

Anonymous - 16-04-2009, 20:16

Jeżeli nie zachowasz takiego samego obwodu koła z przodu i z tyłu, szybko zarżniesz napęd.
namotore - 16-04-2009, 20:41

chyba ze bede jezdzil na czarnym na 2H tylko, tak? ASTC nie ma.
Anonymous - 16-04-2009, 21:01

Jeżeli przód będzie odłączony to nic nie powinno się stać bo nie będzie stawiał oporu :)
Anonymous - 17-04-2009, 16:06

Namotore - ale jak założysz z jednej strony wyższą oponę, to może wreszczie prosto stanie ? :mrgreen:
namotore - 18-04-2009, 10:33

o tym juz zesmy debatowali rok temu, chodzi mi o wyzszy tyl, bedzie lepiej zamiatal
Anonymous - 07-05-2009, 22:11

zakładał ktoś takie oponki 265/70/R18 cooper discoverer ATR lub general graber at2 na lato do eleczki ?? zmieszczą sie ??

czy moze lepiej zmniejszyć na 65 lub nawet 60??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group