To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi

Navynov - 21-10-2009, 10:24

mkrawcz1 napisał/a:
W tej cenie to raczej nie opłaci się tych felg od Mazdy "dopasowywać" :-)


Decyzja podjęta - mazda odpada - nie będę kombinował. Poszukam coś z właściwym ET (46-42mm).

Dzięki za pomoc

megas1 - 21-10-2009, 14:41

No i od wczoraj na zimowych Uniroyalach MS plus 66. Jak w poprzednim aucie :) .
Pierre - 21-10-2009, 16:18

Podłączam się do tego wątku.
Wymieniłem właśnie opony na zimówki (opony całkowicie nowe) i po tej zmianie wystąpił problem ze ściąganiem auta na prawo przy jeździe na wprost. Na oponach letnich takiego problemu nie było. Zimówki założone na tych samych felgach co letnie (oryginalne alufelgi 18'). Zakładam, że są dobrze wyważone (chociaż wyważenie raczej nie wpływa na ściąganie auta?) i mają dobre ciśnienie. Jaka może być przyczyna?

Pawcho - 21-10-2009, 16:26

sprawdź ciśnenie ewent.dokręcenie śrub/ale chyba to nie to/no może profil opony i czy dobrze założone /bieżnik/nic innego na gorąco nie przychodzi mi do głowy.
mkrawcz1 - 21-10-2009, 16:34

Ciśnienie i czy dobrze założyli (kierunkowe/asymetryczne)
Anonymous - 21-10-2009, 20:05

Pierre napisał/a:
Podłączam się do tego wątku.
Wymieniłem właśnie opony na zimówki (opony całkowicie nowe) i po tej zmianie wystąpił problem ze ściąganiem auta na prawo przy jeździe na wprost. Na oponach letnich takiego problemu nie było. Zimówki założone na tych samych felgach co letnie (oryginalne alufelgi 18'). Zakładam, że są dobrze wyważone (chociaż wyważenie raczej nie wpływa na ściąganie auta?) i mają dobre ciśnienie. Jaka może być przyczyna?

Jedno pytanie.
Czy to są Fulda ?

Pierre - 21-10-2009, 21:12

kaeres napisał/a:
Pierre napisał/a:
Podłączam się do tego wątku.
Wymieniłem właśnie opony na zimówki (opony całkowicie nowe) i po tej zmianie wystąpił problem ze ściąganiem auta na prawo przy jeździe na wprost. Na oponach letnich takiego problemu nie było. Zimówki założone na tych samych felgach co letnie (oryginalne alufelgi 18'). Zakładam, że są dobrze wyważone (chociaż wyważenie raczej nie wpływa na ściąganie auta?) i mają dobre ciśnienie. Jaka może być przyczyna?

Jedno pytanie.
Czy to są Fulda ?


Pirelli.
Właśnie wróciłem z serwisu: ciśnienie ok, opony założone prawidłowo. Zamienili mi koła (przód z tyłem) żeby przetestować. Teraz mniej ściąga w prawo, właściwie minimalnie problem z tym że te felgi z tyłu są gorsze i boje się, że przy większych prędkościach będą jakieś drgania na kierownicy. Chyba jednak sprawdze zbieżność.

roobku - 21-10-2009, 22:21

Pierre napisał/a:
Podłączam się do tego wątku.
Wymieniłem właśnie opony na zimówki (opony całkowicie nowe) i po tej zmianie wystąpił problem ze ściąganiem auta na prawo przy jeździe na wprost. Na oponach letnich takiego problemu nie było. Zimówki założone na tych samych felgach co letnie (oryginalne alufelgi 18'). Zakładam, że są dobrze wyważone (chociaż wyważenie raczej nie wpływa na ściąganie auta?) i mają dobre ciśnienie. Jaka może być przyczyna?


kupiłeś Pirelli SottoZero? jeśli można wiedzieć to gdzie i za ile? sam jestem takimi zainteresowany

Heczok - 22-10-2009, 14:29

Ja miałem podobny problem ze ściąganiem na Dunlopach, które fabrycznie są w Lancerze. Zbieżność wyszła u mnie ok, problem zniknął jak przełożyli mi opony z przodu na tył ale zrobili to po przekątnej, tzn. lewy przód na prawy tył i prawy przód na lewy tył. Opony nie miały widocznych wad, a problem tłumaczyli fabryczną wadą jednej z opon. Nie mogłem też reklamować tej wady gwarancyjnie, bo Mitsu nie daje gwarancji na opony (tzn. na ukryte wady) i trzeba by było do przedstawiciela producenta się fatygować. W zimówkach Sottozero 2 u mnie jest wsio ok i nic nie ściąga.
Anonymous - 22-10-2009, 14:41

U mnie nie ma żadnego ściągania ani na fabrycznych dunlopach ani na zimowych sava s3, tym bardziej, że stalówki były wyważane . Mam te same opony na tych samych kołach co zeszłej zimy i jest cacy.
jacek63 - 22-10-2009, 21:29

A ja u siebie mam Pirelli Sottozero 205/60 na felgach Enzo H 16 ET45 6.5. Założyłem tydzień temu i narazie jestem zadowolony. Jedynie spalanie podskoczyło o ok. 0,5l ale to w większości związane z gorszą pogodą i dostosowanym do niej stylem jazdy.
Pierre - 23-10-2009, 11:50

roobku napisał/a:
Pierre napisał/a:
Podłączam się do tego wątku.
Wymieniłem właśnie opony na zimówki (opony całkowicie nowe) i po tej zmianie wystąpił problem ze ściąganiem auta na prawo przy jeździe na wprost. Na oponach letnich takiego problemu nie było. Zimówki założone na tych samych felgach co letnie (oryginalne alufelgi 18'). Zakładam, że są dobrze wyważone (chociaż wyważenie raczej nie wpływa na ściąganie auta?) i mają dobre ciśnienie. Jaka może być przyczyna?


kupiłeś Pirelli SottoZero? jeśli można wiedzieć to gdzie i za ile? sam jestem takimi zainteresowany


Tak, kupiłem je w salonie w lutym przy zakupie auta ale dotrwałem do końca sezonu na letnich. Nie pamiętam dokładnie ile za nie płaciłem ale chyba ~900 zł.

tommy - 23-10-2009, 20:05

Zmieniam oponki i w serwisie zaproponowali mi za alufelgi niemieckie na zimę i za opony FULDA 205/60R16 po 700PLn od kompletu. Czy to warto? Grozi mi także wymiana śrub pomimo,że wymieniam też na alufelgi. W zimie eksploatacja w mieście, na narty w góry z łańcuchami, więc chyba nie muszę zmieniać rozmiaru opony i felgi zgodnie z Waszymi wypowiedziami wcześniejszymi. Będę wdzięczny za porady.
Kiewar - 23-10-2009, 21:27

Witam!

To i ja się podłączę do tematu: opony zimowe i felgi.
Na zimę zamontowałem Goodyeary UltraGrip 7+ wraz z nowymi felgami ATT. Pierwsze wrażenia po jeździe na tych zimówkach: ciche, trochę sztywniejsze/twardsze niż letnie (pewnie jeszcze jest ciut za ciepło na to, żeby guma zaczęła odpowiednio pracować no i pewnie opony jeszcze muszą się ułożyć), auto dobrze trzyma się drogi.
Dlaczego UG7+? Bo przekonały mnie opinie użytkowników, testy no i ten bieżnik... - w sam raz do Lancera ;-)

Pozdrawiam,

Lestat - 24-10-2009, 12:27

Mam pytanko czy ktos widzial moze do kupienia felgi stalowe ale takie stylizowane do Lancera? Kurcze niedosc ze jest problem z felgami stalowymi do Lancera z powodu otworu centrujacego 67mm to jeszcze na dodatek generalnie sa same czarne na ktore wypada zalozyc kolpak. Zona ma Toyotce RAV4 seryjne stalowe felgi stylizowane na alu i wyglada to na prawde extra! Szukam czegos podobnego do Miska ale niestety ani widu ani slychu, a nie chce kupowac felg ktore jeszcze bede musial przetaczac z powodu otworu, poza tym nie jestem pewien czy wszystkie felgi sie da no i czy to jest w 100% bezpieczne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group