To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

milo - 21-10-2014, 19:31

Dread87 napisał/a:
Ktore śruby masz na mysli? Prosze o fotke pogladowa;)


Niebieska strzałka to od wstecznego
Zielona od 3-4 bieg
Zielona 1-2 bieg

Dread87 napisał/a:
Po wykręceniu śruby jesli wejdzie 5ty bieg to co to będzie oznaczało?

Własnie ta śruba tzn zatrzask biegu
Dread87 napisał/a:
No i co jesli nie wejdzie?

Możesz nawet naciskając na przesuwkę próbować przesunąć wrzucić bieg jak odkręciłeś dolny dekiel to jest dostęp
Dread87 napisał/a:
Na przesuwce widoczny jest kawałek jakiegoś brudu, który niechcący naniosłem tam palcem

Wystarczy wytrzeć aby nie metal :D

KsiadzRobak - 21-10-2014, 21:38

Na końcu tej śruby jest kulka, która blokuje wodzik po wbiciu biegu - koledzy sugerują, że może coś się tam zatarło, uszkodziło itp. i dlatego blokuje przesuwanie. Ogólnie przy próbie wbijania widać co się rusza?
milo napisał/a:
Możesz nawet naciskając na przesuwkę próbować przesunąć wrzucić bieg
dokładnie - ja tak blokuję skrzynie podczas rozkręcania - na wybieraku wbijam wsteczny a potem po zdjęciu pokrywy 5 biegu przesuwką wbijam 5-kę i skrzynia jest zblokowana - można odkręcać śruby na wałkach
milo - 21-10-2014, 21:52

KsiadzRobak napisał/a:
ja tak blokuję skrzynie podczas rozkręcania - na wybieraku wbijam wsteczny a potem po zdjęciu pokrywy 5 biegu przesuwką wbijam 5-kę i skrzynia jest zblokowana - można odkręcać śruby na wałkach

W galancie nie ma potrzeby blokowania nie ma żadnych śrub na wałkach , bardzo prosta skrzynia biegów :D

Marcino - 21-10-2014, 22:23

KsiadzRobak napisał/a:
pewnie coś mechanicznie blokuje - może sam synchronizator

Może być, te dwa pierscienie z "zółtego" materiału to pierscienie synchrinizatora,
One wyrównują predkość, Przsuwka czyli sprzęgło przesuwne synchronizatora w piewszej fazie łapie swoimi ząbkami tylko za pierścieień sycnchronizatora, jak się prędkości wyrównają, to przesuwna się dalej po ząbkach . Widać te ząbki na kołach.
Tyle w teorii.... do odpowiedniego przesunięcia sprzęgła potrzebny jest mechanizm..... czyli widełki z kamieniem czyli elementem kótóry przesuwna sprzęgło. PIerścienie te zółte powinny mieć szczelinę na stożku, czyli nie mogą leżec płąsko na stożku ciernym bez luzu pomiedzy pieścieniem a kołem,(na zdjeciu po prawej stronie widać szczelnikę miedzy zółtym piersiceniem a kołem) i wtedy nie ma synchronizacji, ale powinno się dać wrzucić bieg.
Sprawdz czy np wkrętakiem lub jakaś dzwignią możesz wrzuciś ręcznie bieg za przesuwkę bezpośrednio, np przy odpietych linkach albo odblokowanch wodzikach. Trzeba wykluczyc blokowanie się sycnronizatora samgo w soebie bo np wyrobił się piwrścień albo ząbki i nie chcą sie zazębiać, lub może kamień w pzesuwce się wyytarł i nie przesuwa dalej, albo coś z wodzikami które przesuwają widełkę, albo z mechanizmem, linkami.... itp

Dread87 - 22-10-2014, 05:51

KsiadzRobak, milo, Marcino, dziekuje za rady i szczegolowy opis problemu:) Niestety probowałem juz wrzucac bieg z odpietymi wodzikami, nie dało sie zrobic nic, piaty bieg blokuje sie na rowni z synchronizatorem, nawet na niego nie wchodzi... Sprobuje dzis wykrecic ta srube o ktorej pisal milo, , moze to cos zmieni;)
Gdzie moge kupic przesuwke? Tak sie to fachowo nazywa, tak?

robertdg - 22-10-2014, 08:30

Takie częsci jako nowe to jedynie serwis, no chyba ze używka, nówka orientacyjnie może kosztowac rzędu 400zł, najpierw jednak wypoadałoby sie upewnic co do śrub blokujących, następnie wydłubać, rozpołowić skrzynie i po kolei sprawdzać wodziki, przesuwke, zębatke koncentrujaca, synchronizatory ze spręzynami, etc
KsiadzRobak - 22-10-2014, 08:47

milo napisał/a:
W galancie nie ma potrzeby blokowania nie ma żadnych śrub na wałkach
nie każdym Galancie :)
milo - 22-10-2014, 14:53

KsiadzRobak napisał/a:
nie każdym Galancie

Tu jest mowa o EA :!:
Dread87 napisał/a:
Niestety probowałem juz wrzucac bieg z odpietymi wodzikami, nie dało sie zrobic nic, piaty bieg blokuje sie na rowni z synchronizatorem,

Musisz jeszcze wałkiem pokręcić będzie lżej wrzucić , zobacz czy przypadkiem synchronizator nie obraca się swobodnie czy jest opór
Dread87 napisał/a:
Gdzie moge kupic przesuwke?

Jak dojdzie do demontażu skrzyni po oględzinach będziesz wiedział co jest uszkodzone kupować w ciemno nie ma sensu
robertdg napisał/a:
po kolei sprawdzać wodziki, przesuwke, zębatke koncentrujaca, synchronizatory ze spręzynami, etc

Własnie :D synchronizatory nie maja sprężyn ( były w starszej wersji na pewno nie w EA ) jest tylko pierscień blokujący przesuwke

KsiadzRobak - 22-10-2014, 15:12


masz zdjęcie zdjętych wałków wraz z wodzikami i przesuwkami - widać tam wyżłobienia, w które wchodzą kulki z tych 3 śrub wcześniej opisywanych
jak się dobrze przyjrzysz, to z przesuwek wystają takie sprężyste wałeczki (ja do ich wybijania używam wiertła i młotka) - jak one wypadną, to wodzik nie ruszy przesuwki

Dread87 - 22-10-2014, 15:44

Kurcze, chlopaki a co jak zdemontuje ta skrzynie i nie bede potrafil zlozyc jej spowrotem? :X :D dziekuje za rady, sprawdze wszystko jak tylko bede mial mozliwosc, niestety nie mam kanalu i wszystko pod chmurka musze robic, ale jakos dam rade... chyba;)
milo - 22-10-2014, 18:54

Dread87 napisał/a:
Kurcze, chlopaki a co jak zdemontuje ta skrzynie i nie bede potrafil zlozyc jej spowrotem?

To nic trudnego,prosta skrzynia w razie czego jest forum MM

Dread87 - 23-10-2014, 12:32

Wykrecilem ta srube i nie wchodzi 5ty bieg. Wsteczny wchodzi tak jak powinien ale podczas puszczania sprzegla wybija wsteczny, tak jakby blokada ktora go utrzymuje sie zepsula...
milo - 23-10-2014, 14:36

Dread87 napisał/a:
Wsteczny wchodzi tak jak powinien ale podczas puszczania sprzegla wybija wsteczny, tak jakby blokada ktora go utrzymuje sie zepsula...

Śruba z kulka co wykręciłeś zapobiega wypadania biegu

[ Dodano: 23-10-2014, 14:39 ]
Dread87 napisał/a:
Wykrecilem ta srube i nie wchodzi 5ty bieg

Wrzuć wsteczny odsłoni się więcej i obejrzyj dokładnie synchronizator wypustki i tryb co przesuwka na nim siedzi - powierzchnie

Dread87 - 23-10-2014, 18:41

Jak wykręciłem śrubę, sytuacja wyglądała tak, ze wsteczny wchodził płynniej ale wyrzucało go podczas puszczania sprzęgła. Piaty bieg tez jakby się ruszył, zakres ruchów drążka zmiany biegów sie zwiększył ale piątka wejść nie chciala. Po dokręceniu śruby do oporu w ogóle nie dało sie wrzucić wstecznego ani 5, drążek zmiany biegów zablokował sie...
robertdg - 23-10-2014, 18:50

Wykręc ta srube zrób jej zdjęcie (podziel sie nim), sprawdź czy da sie wcisnąc kulke na jej spodzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group