To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer [C66A] 1.6 16V - przemiana w GTi.

Mithrill - 06-03-2012, 13:46

Czarne felgi też będą... ale 16".
Mithrill - 02-04-2012, 11:57

Dziś Misiunio poszedł do mechanika na przeróbki i ostateczne naprawy.
Pewnie po Świętach odbiorę gotowy wózek.
Będą nowe sprężyny, lotka, chłodnica, przeguby itd. Zrobią też regulacje tam, gdzie trzeba (obroty, zapłon). Zrobiłbym to sam, ale nie mam czasu. Codziennie praca, a przed Wielkanocą dochodzi ostra wariacja. Auto potrzebne cały czas, więc pożyczam Audi od brata. Trochę sieknie po kieszeni, bo silnik bardzo lubi wypić :roll: .
Do tego trzeba ponownie zlikwidować wyciek oleju w Lancerze. Tym razem w jeszcze innym miejscu. Ręce opadają.

Jakby tego było mało, to niestety, wczoraj wracając późnym wieczorem do domu nie zauważyłem głębokiej wyrwy w asfalcie (mała dziureczka, ale dość głęboka) i wpadłem w nią przednim lewym kołem.
Efekt? Wygięta felga. Trzeba oddać do prostowania. Dobrze, że nie poszło więcej sprzętu.
A wystarczyło jechać trochę wolniej... :doubt:

Po odebraniu Lanca będzie wrzucona fotka.
Sam wymienię sobie tylko płyny ( :p ). Na taką zabawę chwila się znajdzie.
Valvoline Max Life już czeka.

Mithrill - 12-04-2012, 16:06

Hoho, okazało się, że cieknie lewy przedni amorek. Czyli wsadzamy nowe!
Po tylu latach nadal miały 70% sprawności i gdyby nie ten wyciek, to zostawiłbym je jeszcze na jakiś czas (do lata).
No ale skoro zmieniamy sprężyny, to trzeba za jednym zamachem wszystko zrobić.
Auto będzie gotowe gdzieś po weekendzie. Kurczę, nie mogę się doczekać.

PS. Felga jest już wyprostowana. Teraz szukam nowych opon i daję kółka do renowacji.
Jest tylko problem z gumą. Nie wiem czy brać to samo, co mam teraz (205/40), czy może założyć 215/40? Żeby tak można było sobie przymierzyć i sprawdzić... :mrgreen:

Zielu - 12-04-2012, 17:10

OEM amortyzatory były po prostu fenomenalne.. :wink: u mnie to samo, z tym że prawa strona ciekła ale sprawność obu w granicach 70%-80%.

Sugeruję kapcie nie większe niż 205, profil co najmniej 45, spokojnie wejdzie w nadkole. Zyskasz troszkę na komforcie, koło nie będzie wyglądać jak w wozie drabiniastym. Lancer jest chyba za małym autem do opon 215, podejrzewam że osiągi spadną, spalanie wzrośnie..

Mithrill - 18-04-2012, 13:41

No dobra, uporaliśmy się z Lancerem!
Auto prezentuje się tak:


Uploaded with ImageShack.us


Poszedł 3,5cm w dół. Wrażenia z jazdy niesamowite! Świetnie się trzyma drogi, jest sztywny w zakrętach - sam miód i radocha, nie buja jak szalony.
Fakt, jest twardo, ale springi są progresywne i kiedy trzeba dostarczają zadowalającego komfortu (np. na koleinach jest tak samo, jak na starych sprężynach).
Czyli krótko pisząc, totalnego betonu nie ma i polecam taką zabawkę posiadaczom Lanców i Coltów.
Oczywiście większe wyboje i dzury czuć zdecydowanie bardziej.
Na płaskiej, choć nierównej drodze sprężynki przyjemnie i delikatnie kołyszą.

- Nie mam opinii co do oleju Valvoline - na razie poprawa jest minimalna (troszkę ciszej pod maską). Zobaczymy jak się spisze na dłuższą metę.

- Nowe przeguby - wreszcie cisza przy skręcaniu.

- Nowe amorki na przodzie (Monroe), lotka, filtr powietrza i zestaw kabli zapłonowych (stare szlag trafił). Wywaliłem też hak holowniczy i jest jakieś 20kg mniej. :lol:

Co następne? Lista nadal jest spora. Kończy ją pomysł na ponowne pomalowanie całości.
Na pewno chciałbym popracować nad wnętrzem. Może flok, jakaś hydrografika... pomyślę.
Chciałbym w końcu lekko przyciemnić szyby, muszę zakonserwować nadkola, zabawić się z car audio.
W lipcu felgi idą do renowacji, a ja powoli rozglądam się za oponami.

PS. Jutro (lub w weekend) postaram się wrzucić więcej fotek.

Tomek - 18-04-2012, 13:44

Mithrill napisał/a:

No dobra, uporaliśmy się z Lancerem!
Auto prezentuje się tak:


ojjj, przezacnie się prezentuje
mam nadzieje, że na żywo równie pięknie, albo lepiej niż na fotkach

Zielu - 18-04-2012, 15:52

:notworthy:
k@rol - 18-04-2012, 15:56

cudny :shock: gratulacje
rosomak1983 - 18-04-2012, 16:47

mega !!!


jednak chrom na klmace i te paski bym zlikwidował... :wink:
No i koniecznie lotka GTi.

Anonymous - 18-04-2012, 18:32

MEGA!! duże koło i gleba to podstawa przy poprawianiu wyglądu auta.

Edit: mój 3 tysięczny post 8) :mrgreen:

Hugo - 18-04-2012, 19:33

Prześliczny!
londolut - 19-04-2012, 09:24

Teraz Mouseman ma konkurenta na zlocie :D
xluki - 19-04-2012, 09:39

Świetnie prezentuje się Lancerek. :mrgreen:
Mithrill - 19-04-2012, 11:05

Derpin napisał/a:
mój 3 tysięczny post 8) :mrgreen:

Gratulacje!

Dzięki wszystkim za miłe słowo.
Ja sam jestem zaskoczony tym, jak ten dziadek się prezentuje.
Ale o konkurencji dla Mousemana nie może być mowy. Jego Lanc jest 'wycyckany' od A do Z.
Z moim nie jest już tak kolorowo (ale może kiedyś będzie).
Pisałem już jakiś czas temu, że lakier jest w opłakanym stanie. Na zdjęciach tego nie widać, ale wystarczy popatrzeć na wóz z bliska i wtedy jak na dłoni ujrzeć można upływ czasu. Polerka nieco poprawiła sytuację, ale trzeba jeszcze poprawić drobniejszą pastą. Głębokich rys, wgniotek, parchli i odprysków nie da się niestety zlikwidować polerowaniem. :lol:
Dlatego myślę nad malowaniem całości. Ale to raczej dalsza przyszłość (jak uporam się z resztą i zdecyduję w końcu na swapa).

Rosomak - lotka jest zamontowana. Patrz na zdjęcie, które dałem wyżej... pozostałe są już nieaktualne. Też mnie korci żeby zlikwidować "chromy", ale może poczekam z tym do swapa i malowania. :P

Zapomniałem dopisać do listy hamulce od GTi. Muszę jeszcze machnąć siatex na czarno i zrobić wreszcie porządek z otworami na kierunkowskazy w zderzaku.
Niebawem dołożę lotkę do przedniego zderzaka, ale jak będzie nieciekawie wyglądała, to wyleci na zbitą twarz.

Wiecie może jaką średnicę powinny mieć spinki/kołki rozporowe do mocowania tapicerki i innych elementów np. w bagażniku? Mam chyba 5 takich spinek, reszta odnalazła wolność zanim Lancek trafił w moje łapska.
Hehe... ale banał. Może te będą pasowały?

Kołki rozporowe

Muszę się zabrać za dokręcanie i mocowanie wszystkich elementów, ponieważ po utwardzeniu wszytko się telepie, podskakuje i hałasuje. :badgrin:

Zielu - 19-04-2012, 14:55

Mithrill, zmotywowałeś mnie do zakupu Vogtlandów :) Czekam na paczkę, myślę że to dobra decyzja i nie ma sensu dopłacać do Eibachów, H&R(beton i 4cm), przecież to to samo...Prędzej już jakiś gwint, jakby ktoś chciał sportowo po torze jeździć :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group