To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Hugo - 21-11-2013, 13:24

Fragu, też chciałem założyć spryskiwacze szyby jako spryskiwacze lamp, ale jednak koledzy tutaj mnie przekonali, że to nie ma sensu. I faktycznie, założyłem spryskiwacze reflektorów od Range Rovera i oryginalny zbiorniczek z wysokociśnieniową pompką z Gala i teraz po naciśnięciu przycisku spryskiwaczy na postoju płyn w postaci piany odbija się od klosza na wysokość nawet do 1 m do góry. Podczas jazdy muszę włączyć wycieraczki, bo leci na przednią szybę.
Fragu - 21-11-2013, 13:44

Hugo, super, dzięki wam za info, to już wiem o co chodzi :D
WreX - 21-11-2013, 13:50

Fragu, Hugo, tak swoją drogą, te spryskiwacze spełniają dobrze swoją funkcje? bo ja mam czasem problem (tzn dość mocno trzeba trzeć) reflektor ściereczką z płynem domyć jak brud przylgnie albo jakiś robak się roztrzaśnie na szkle... a nie wiem czy ciśnienie i sam płyn dadzą sobie rade z zanieczyszczeniami?
Hugo - 21-11-2013, 13:57

tomek84 napisał/a:
ale zawsze możesz pokombinować
Nie ma sensu, skoro dość łatwo dostępny jest oryginalny zbiorniczek
Przykładowo: http://allegro.pl/mitsubi...3727356549.html Ja akurat od tego sprzedawcy kupiłem, bardzo dobrze zapakowany i stan OK. To ta pompka na samym dole taka odstająca w bok nieco. Dodatkowo jest jeszcze inny bajer w takim zbiorniczku, otóż w każdym zbiorniczku z pompką spryskiwaczy reflektorów z Gala, z jakim się spotkałem jest czujnik poziomu płynu. Wystarczy, że podłączysz ori wtyczkję, która wisi w instalacji obok zbiorniczka (w Twoim Avance jest na 150%, w moim też jest, w Avance kombi 2000 r. też jest) i jak masz pusty zbiorniczek to na liczniku w prawym dolnym rogu zapali się żółta kontrolka niskiego stanu płynu w zbiorniczku. Nie trzeba żadnych przeróbek, tylko podłączenie wtyczki :mrgreen:

Fragu - 21-11-2013, 13:59

Hugo, przekonałeś mnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tomek - 21-11-2013, 14:00

Hugo napisał/a:
Dodatkowo jest jeszcze inny bajer w takim zbiorniczku, otóż w każdym zbiorniczku z pompką spryskiwaczy reflektorów z Gala, z jakim się spotkałem jest czujnik poziomu płynu. Wystarczy, ze podłączysz ori wtyczkję, która wisi w instalacji obok zbiorniczka (w Twoim Avance jest na 150%, w moim też jest, w Avance kombi 2000 r. też jest) i jak masz pusty zbiorniczek to na liczniku w prawym dolnym rogu zapali się żółta kontrolka niskiego stanu płynu w zbiorniczku. Nie tzreba żadnych pzreróbek, tylko podłączenie wtyczki :mrgreen:


to fakt, czujnik poziomu właśnie ze względu na te spryski lamp
miły dodatek przy okazji

Hugo - 23-11-2013, 22:56

Dzisiaj był wyjątkowo udany dzień :mrgreen:
Z samego rana, mimo, że nie mialem się gdzie "schować" Galem a leciała mżawka postanowiłem raz na zawsze rozprawić się z tym cholernym brzdękaniem z przodu z lewej strony. No albo chociaż znaleźć przyczynę... Podniosłem cały przód auta, odkreciłem oba łączniki stabilizatora, przekręciłem stabilizator w dół, założyłem koła, opuściłem auto i... dalej brzdęka :evil: więc stabilizator i łączniki odpadają. Znów podniosłem cały przód, zdjąłem koła i wymieniłem lewy oryginalny amortyzator Kayaba w komplecie ze standardową sprężyną, który miałem z Galanta kombi Avance, którego rozbieram na części. Opuścilem lewą stroną i mówię sobie co jest? Chyba coś zostawiłem pod autem. Sterczy jak koza :mrgreen: Ale zaraz, zaraz, idzie zima, niech stoi wyżej przynajmniej zderzaka nie polamię tak szybko... No i długo się nie namyślając wrzuciłem z kombiaka prawy amorek ze sprężyną. Amorki i spreżyny z kombi są w świetnym stanie, zero wycieków i korozji. Tym samym w 50% zrobiłem mu zimowy setup :wink: W przyszłym tygodniu dostanie zimowe kółka i będzie gotowy do zimy.
Przyszła pora postawić auto na kołach :shock: O mamma mia. Galant offroad :mrgreen: Ale sterczy, śmieję się za kazdym razem jak na niego spojrzę. Brat jak go zobaczył to od razu spytał: A Ty co? Silnik wyjąłeś? :lol: No nic, koniec nabijania się z terenówki, pora sprawdzić czy dalej "brzdęka". Ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiisza. Trafiony zatopiony. Obejrzałem lewy amortyzator ze sprężyną wyjęty z auta i wszystko jest jak nowe. Wychodzi na to, że uszkodzony jest amorek wewnątrz i tłoczysko stuka. Zatem na wiosnę szykuje się wymiana przednich amortyzatorów. Ale jestem podwójnie szczęśliwy, raz że wyeliminowałem te "brzdękanie", a dwa, że to nie padnięta przekładnia kierownicza :wink:
Podczas jazdy próbnej aż się przeraziłem... Ludzie jak wy możecie jeździć Galami na standardowych sprężynach? Przecież to buja się jak stara łajba na morzu :roll: Nie jedzie tylko płynie. Pierwszy raz jechałem Galantem EA nie obniżonym i nie zamienię NIGDY obniżajacych sprężyn na standardowe! Żadnej przyjemności z jazdy. No ale po mieście bajka, progi zwalniające, krawężniki itp. przeszkody, a niech sobie są. Nigdzie nie przytarłem. To jedyny plus braku "gleby".
Z tyłu mam nadal sprężyny H&R -30 mm i musiałem opuścić światła maksymalnie w dół, bo świeciły w niebo. Pytanko, bo w kombiaku mam tylne Nivomaty również z tego co widzę w świetnym stanie: czy będą pasowały P&P do sedana, tzn. wykręcam komplet Nivo+sprężyna+górne mocowanie z kombi i zakładam do sedana? Założyłbym do mojego i miałbym fajny zimowy zestawik :wink:
Ponadto przypomniało mi się, że kiedyś kupiłem 10 ml jakiejś drogiej pasty do polerowania reflektorów, więc postanowiłem "przelecieć" nią reflektory w Galu. Na seryjnych reflektorach tego za bardzo nie widać (albo wcale), ale na soczewce, która "rzuca" przez klosz skupione światło o okręgu średnicy ok. 6 cm widać na kloszu mnóstwo malutkich odprysków. Spolerowałem je jak się dało. Na lewym pozostało ich bardzo niewiele, a na prawym trochę więcej. Może jeszcze kiedyś poprawię.

50% letniego setupu już odpoczywa do wiosny:



I to by było na razie na tyle :D

WreX - 23-11-2013, 23:06

Hugo, pewnie XX stron temu napisałeś, ale zapytam to jakie masz sprężyny z przodu i i jakie amortyzatory przód i tył? i - ile mm jest ?
robertdg - 23-11-2013, 23:09

Pokaż na fotce ten wóż drabiniasty ;-)
Hugo - 23-11-2013, 23:23

WreX, sprężyny H&R 29519 VA, prawdopodobnie -30 mm, ale w rzeczywistości wygląda na więcej i amortyzatory Kayaba Excel-G 341141 po jakiejś przeróbce GTS Performance.
robertdg napisał/a:
Pokaż na fotce ten wóż drabiniasty
Mowy nie ma. Wstyd :mrgreen:
Aha, zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, jestem potrójnie szcześliwy. Po montażu standardowych amorków i sprężyn całkowicie zniknęły wibracje podczas przyśpieszania. Mimo zamiany przegubów wewnętrznych stronami wciąż czuć było (najbardziej na 2 biegu) lekkie wibracje. Czasami byly, czasami nie. Teraz pedał gazu w podłogę i tylko ryk spod maski i przyśpieszenie, żadnych efektów ubocznych :wink: Coś te EA 2,5 nie lubią obniżania zawieszenia, prawda Juiceman? Rozwiązałeś już swój problem?

WreX - 23-11-2013, 23:26

Hugo, te sprężyny są kosmicznie drogie ;/

Sam myślę nad glebą, ale nie wiem jak to z głową zrobić i jeszcze tak jak wspominasz te cyrki z wibracjami/stukami ehh

komarsnk - 23-11-2013, 23:37

Hugo, możesz ładować nivo bez problemu ale jak to będzie stało to za to nie odpowiadam :D
Ja też miałem sterczący przód, że wstyd było jak cholera ale ja "poradziłem" sobie z tym fantem... Wsadziłem... sprężyny z amorkami z kombiaka bo tam nówki wsadzałem praktycznie :D Teraz to jest dopiero offroad :p ale na zimę jest jak znalazł. Wiosną wsadzam Eibachy (też z kombiaka) i będzie wreszcie jak należy :)
Dawaj foty - ponabijamy się trochę :mrgreen:

Hugo - 23-11-2013, 23:44

WreX napisał/a:
Hugo, te sprężyny są kosmicznie drogie ;/
Na szczęście były już na aucie jak go kupiłem. Zawsze grzebiąc przy zawieszeniu zapomniałem sprawdzić co to za jedne i dzisiaj sprawdziłem. Widzę, że z 1000 zł/kpl. trzeba położyć :?
komarsnk napisał/a:
Dawaj foty - ponabijamy się trochę
Żeby było jeszcze śmieszniej zrobię foty już na 15 calowych zimówkach :mrgreen:
komarsnk - 24-11-2013, 00:06

Hugo napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Dawaj foty - ponabijamy się trochę
Żeby było jeszcze śmieszniej zrobię foty już na 15 calowych zimówkach :mrgreen:

Jak Ty wrzucisz te foty to ja się może wreszcie zbiorę do napisania tematu o naszym czarnuchu... :roll: :oops:
I też na wstępie szastnę fotami offroad na zmasakrowanych felgach 15' :badgrin:

Jogurt - 24-11-2013, 08:48

Hugo napisał/a:
Coś te EA 2,5 nie lubią obniżania zawieszenia
mam ten sam zestaw co Ty (KYB GTS + H&R) i u mnie nic nie wibruje. Ciekawe że po zamianie na serię przestało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group