To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Remik - 04-06-2010, 12:52

Koledzy a czy nie jest tak, że w silnikach 2.5V6 zaworek jest w pompie oleju? Jeśli tak to jaki jest sens stosować dodatkowo filtr oleju z zaworkiem? Żeby się syfon tworzył w układzie? Mnie się wydaje, że co za dużo to niezdrowo. Niech mnie ktoś tę kwestię wyłoży jeśli się bardzo mylę :)
arturj123 - o płukankach było już też sporo. W sumie do naszych silników jedni zalecają a drudzy odradzają. Osobista sprawa. Ja zaryzykowałem i z efektu jestem zadowolony. Pozdrawiam.

Krzyzak - 05-06-2010, 22:39

ja kupuję Knechta - filtr o symbolu OC230 (pasuje do 90% benzyniaków Mitsu)
zaworek w pompie? a niby jak to by miało wyglądać? przecież pompa to z reguły 2 zębatki są...

plecho1 - 05-06-2010, 23:24

W każdej pompie jest zaworek ale nie zwrotny a regulujący maksymalne ciśnienie, kiedy pompa przekroczy wartość max to zaworek się otwiera i nadmiar wypuszcza do miski. W układzie smarowania jest jeszcze jeden zaworek przy filtrze oleju, jak filtr się zapch to zaworek otwiera kanał omojający filtr. A zaworek zwrotny w filtrze to dobra sprawa bo zapobiega spływaniu oleju z układu szczegulnie jak auto nie jest dłużej odpalane.
Krzyzak - 06-06-2010, 07:32

zawór nadmiarowy jest w każdym układzie zaopatrującym silnik w olej...
tyle, że też nie w pompie - najczęściej kawałek dalej

Krzysek - 18-06-2010, 15:37

Cześć!
Mam pytanie do szanownych klubowiczy ile plnów dawaliście za popychacze?

W japparts'ie po zniżce 26zł sztuka - jakieś japońskie, firmy nie pamiętam.
W Intercars'ie jeszcze nie byłem.

Pozdrawiam Krzysiek!

[ Dodano: 01-07-2010, 21:57 ]
Popychaczy jednak nie wymieniałem. Zrobiłem czyszczenie ich,klawiatury oraz płukanko silnika, nastepnie zalałem ten zestaw Shellem 5W40 (wcześniej miałem Valvoline 10W40). No i jest upragniona cisza :mrgreen: Trochę jest przy tym zabawy, ale opłacało się :biggrin: Teraz ciekaw jestem co będzie w zime :wink:

Robiłem zdjęcia podczas tej całej operacji, w chwili wolnej opisze je i udostepnie je na forum :)

Pozdrawiam!

pablodc - 10-07-2010, 20:59

Dziś robiłem czyszczenie kanalików i popychaczy (EA5A). Rozebranie i złożenie do kupy poszło gładko, za to po odpaleniu rozklekotał się na amen. Teraz na wolnych obrotach równiutkie klep, klep, klep, aż wstyd tym na drogę wyjechać. Czy odpowietrzanie ich w nafcie, a nie w ON ma różnicę? Jak zidentyfikować walnięty popychacz, bo wydaja mi się że to jakaś konkretna sztuka. Ktoś kupował w ostatnim czasie popychacze i zna ich aktualną cenę?
Dzięki za odpowiedzi.
Załamany i wkurzony pozdrawiam!

robertdg - 10-07-2010, 21:13

pablodc, nie pozamieniałes ich przypadkiem miejscami :?: Koszt jednego popychacza około 21zł
pablodc - 10-07-2010, 21:28

Możliwe że jeden lub dwa się mogły zamienić...
Krzysek - 10-07-2010, 21:53

Ja pozamieniałem ( mój pies mi w tym pomógł :P ) i nie klepie.

Robiłeś płukanie silnika, wymianę oleju?

"Procedurę odpowietrzania" 15sekund wolne obroty następnie 15sekund na 3000 i gwałtowne puszczenie gazu --> 4-5razy robiłeś? :wink:

Mi bynajmniej to pomogło :)

Ps zidentyfikowanie zużytego popychacza jest raczej nierealne. Chyba, że ewidentnie widać na nim ślady zużycia lub też nie można go odpowietrzyć.

pablodc - 10-07-2010, 22:00

Płukanie było wcześniej, pomogło na chwilę. Olej też był wymieniany. Popychacze trzeba potem jeszcze dodatkowo odpowietrzać jeżeli się je odpowietrzyło wcześniej przy czyszczeniu?
sampler - 10-07-2010, 22:20

widocznie zle odpowietrzyles albo z popychacza uszla nafta. Jesli tak to wlasnie to on moze byc zuzyty. Nafta ma lepsze wlasciwosci penetrujaco-smarujace od ON
pablodc - 10-07-2010, 22:29

Odpowietrzałem bardzo dokładnie, w poniedziałek powtórzę procedurę w ON.
Krzyzak - 10-07-2010, 23:28

Krzysek napisał/a:
Ps zidentyfikowanie zużytego popychacza jest raczej nierealne.

nie zgodzę się - czasem widać to gołym okiem (np. rak czyli wżery na główce czy też odpadnie zacisk komory ciśnieniowej) a czasem wychodzi po odpowietrzeniu w ON - jak nie trzyma ciśnienia, to nie jest twardy
padnięte popychacze rozpoznaję bez żadnych problemów

Krzysek - 11-07-2010, 22:21

Krzyzak przeczytaj do końca mojego posta :wink:

Pozdro!

pablodc - 12-07-2010, 13:31

Problem rozwiązany :) przy składaniu założyłem 2 popychacze odwrotnie :oops: Odpowietrzyłem je jeszcze raz w ON kilka razy bardzo dokładnie, złożyłem do kupy i nastała błoga cisza :lol: .
Dzięki za odpowiedzi koledzy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group