To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

malina_drizzt - 16-01-2012, 13:47

Od jakiegoś czasu przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgłą słychać stukanie i czuć szarpnięcie.
Podobnie stuka i szarpie kiedy puszczę gaz przy jednostajnej jeździe, bez dotykania sprzęgła, nawet na 5 biegu.
Wahacze w porządku, poduszki dolne silnika i skrzyni wymienione, półosie bez luzu, śruby i gumy trzymające całe zawieszenie z przod też bez luzu.
Mechaniory mówią, że może mechanizm różnicowy.

Czy winne mogą być wyrobione sprężynki tarczy sprzęgła??

robertdg - 16-01-2012, 17:52

A koła dokręcone :?:
malina_drizzt - 16-01-2012, 18:15

robertdg napisał/a:
A koła dokręcone :?:

Stuka i szarpie juz pół roku.
Przez ten czas koła ściągałem i zakładałem wielokrotnie, obecnie dokręcone kluczem dynamometrycznym.
Co najdziwniejsze nawet na 5 biegu puszczam i wciskam gaz naprzemiennie i da się odczuć, że jest gdzieś luz w układzie napędowym.

2pac - 16-01-2012, 18:17

mnie szarpie niezależnie od biegu przy obrotach ok. 1.000/min - nie zależnie czy utrzymuje prędkość, dodaje gazu, czy zwalniam
robertdg - 16-01-2012, 18:18

A zawieszenie było sprawdzane przez rozpinanie :?:
Jeżeli chodzi o poduchy skrzyni to trzeba sie dobrac do tych umieszczonych na belce wzdłużnej

malina_drizzt - 16-01-2012, 18:34

robertdg napisał/a:
A zawieszenie było sprawdzane przez rozpinanie :?:
Jeżeli chodzi o poduchy skrzyni to trzeba sie dobrac do tych umieszczonych na belce wzdłużnej

Jeśli chodzi o zawieszenie to niedawno wymieniane dolne proste.
Banany były sprawdzane i jest ok z resztą stukanie i luz czuć bardzo wyraźnie ale tylko przy operowaniu gazem i sprzęgłem, na nierównościach nic nie stuka nawet słabo.
Poduszki o których mówisz wymienione niedawno na nowe. Jedna od strony chłodnicy druga od strony ściany grodziowej.

2pac
Jeśli chodzi oszarpanie w twoim przypadku to coś z układem zapłonowym, ewentualnie przepustnica, przepływka.
U mnie jest to ewidentnie sprawa mechaniczna.
Mam wrażenie jakby sprężynki tarczy sprzęgła tłumiące drgania skrętne albo się sprasowały albo wypadły bo oprócz szarpania i stukania sprzęgło jest strasznie ostre coś jak tryb sportowy w M5 :D
Trzeba bardzo delikatnie puszczać żeby nie szarpnęło.

robertdg - 16-01-2012, 18:54

W takim razie trzeba sciagnąc skrzynie i ocenić stan tłumików na tarczy sprzęgłowej, przygotowac się na wymianę
2pac - 27-01-2012, 08:32

jestem przyzwyczajony do sprzęgła na lince, to zawsze było twarde i szybko odbijało

teraz przy normalnej jeździe na nic nie mogę narzekać, ale już jak ciągnę do 7.000obr/min i trza wbić szybko kolejny bieg, to tak jaka by z lekkim opóźnieniem odbijał pedał - na chwilę znika mi z pod nogi (szybciej zdejmuję nogę niż on odbija, a jak wspominałem przy sprzęgle na lince nigdy tak nie było) - docisk nowy, pompka na nowych uszczelnieniach, siłownik nowy - to normalne, czy coś mi nie tak działa?

eggforever - 03-02-2012, 13:34

Dziś odebrałem samochód po naprawie skrzyni i wymianie sprzęgła. Niestety nacieszyłem się zaledwie kilka chwil. Sprzęgło jest miękkie, bierze na samym dole, odpowietrzane ponoć 4 razy ale na dystansie 10km miałem 3 razy problem wrzuceniem jakiegokolwiek biegu . Po zgaszeniu silnika biegi wchodziły normalnie, próba odpalenia na biegu z wciśniętym sprzęgłem wyglądała jakbym odpalał samochód bez wciśniętego pedału. W serwisie twierdzą, że wysprzęglik do wymiany więc zamówiłem reperaturkę wysprzęglika, która o godz. 16 im zawiozę. Serwisant twierdzi, że może to nic nie dać, że konieczna będzie wymiana. Czy te objawy wskazują na wysprzęglik?
milo - 03-02-2012, 15:01

eggforever napisał/a:
Po zgaszeniu silnika biegi wchodziły normalnie, próba odpalenia na biegu z wciśniętym sprzęgłem wyglądała jakbym odpalał samochód bez wciśniętego pedału

Niech Ci dobrze odpowietrzą i zmienią płyn , dobrze jest przy odpowietrzaniu samemu wcisnąć łapę do końca w wysprzęgliku

eggforever - 03-02-2012, 15:10

Zapomniałem dodać, że przed naprawą było dokładnie to samo. Myślałem, że to już koniec sprzęgła ale przyczyna jednak leży gdzieś indziej. Odpowietrzali niby 4 razy. Zaraz jadę im zawieść tą reperaturkę. Mam nadzieję, że to nic wielkiego bo ta naprawa pociągnęła po kieszeni a widać, że to nie koniec.
fj_mike - 03-02-2012, 15:40

Obejrzyj wysprzęglik pod kątem wycieków.
Zamiast reperaturki mogłeś kupić cały nowy ABE, koszt niewielki.

eggforever - 03-02-2012, 15:50

Niestety nie pomyślałem ale czy objawy opisane wskazują na wysprzęglik? W ostateczności kupie cały nowy. Reperaturka to tylko 25zł...
fj_mike - 03-02-2012, 15:59

Wysprzęlik to tylko 30 parę zł.
Winny może być wysprzęglik lub źle odpowietrzony układ.
Pompka sprzęgła zregenerowana?

eggforever - 03-02-2012, 16:54

Pompy sprzęgła nie ruszałem. Kupiłem wysprzęglik ABE ale nie za 30 tylko 80zł. Tak to jest jak się nie ma zniżek w lokalnych sklepach. Jutro albo w poniedziałek się okaże czy pomogło. Regeneracja pompy to kosztowna sprawa ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group