[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA
fargo - 08-07-2013, 14:58
Bardzo ładne ale czeka cię mycie szczoteczką do zębów
RalfPi - 08-07-2013, 15:01
fargo napisał/a: | Bardzo ładne ale czeka cię mycie szczoteczką do zębów |
Spoko - Żona wymienia szczoteczki z "częstością światła" także jakaś zużyta się znajdzie
W sumie dość ładne i nie drogie - pytanie, czy się nie pogną...
Luk - 08-07-2013, 15:04
Rial Milano?
RalfPi - 08-07-2013, 15:11
Luk napisał/a: | Rial Milano? | Też na nie patrzyłem - "żebra" są grubsze, ale troszkę mniej fajny (jak dla mnie) wygląd.
Lucas123w - 08-07-2013, 15:28
Na lato czy na zimę potrzebujesz felg ?
RalfPi - 08-07-2013, 15:38
Lucas123w napisał/a: | Na lato czy na zimę potrzebujesz felg ? |
sam nie wiem
Chyba na lato... Te klasyczne (jasne, z gruboramienną gwiazdą zostawię na zimę).
Lucas123w - 08-07-2013, 18:04
Na lato możesz przebierać wybierać Na zimę trzeba spojrzeć czy alu się nadaje. ET na felgi.pl jak byś się pomylił to sami doradzą jakie dobrać. Kupowałem u nich alu na zimę i mi zmienili ET 40 na 45.
RalfPi napisał/a: | Chyba na lato... Te klasyczne (jasne, z gruboramienną gwiazdą zostawię na zimę). |
To jest najlepszy pomysł, zimą lepiej bardziej prostą felgę zakładać, prościej ją utrzymać w jakimś stanie czystości. (o ile to możliwe zimą )
Ps. Mam podobne Enzo H po dwóch sezonach są w super stanie I zawsze wosk na nich siedzi
RalfPi - 08-07-2013, 22:20
Lucas123w - a wosk to jakiś specjalny jest ?
Czy taki jak do lakieru też jest ok?
visnia69 - 09-07-2013, 09:17
Felga na zimę powinna być z jak najmniejszą ilością trudno dostępnych miejsc by się syf nie zbierał i nie niszczyła się powłoka lakiernicza. Są także dostępne felgi "dedykowane" na zimę, gdzie powłoka lakiernicza jest trochę inna no i ich wygląd umożliwia łatwiejsze utrzymanie w czystości.
Lucas123w - 09-07-2013, 11:14
RalfPi napisał/a: | Lucas123w - a wosk to jakiś specjalny jest ?
Czy taki jak do lakieru też jest ok? |
Taki sam jak do lakieru ale taki Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax nadaje się najlepiej, odporny na wysokie temperatury.
Takim testerem można komplet zrobić bez problemu.
grzesiopol - 09-07-2013, 15:52
RalfPi napisał/a: | Ktoś może używa? albo coś polecicie? | trzymaj się MAKa wloski ale za to ciekawy design, bardzo fajne są DTM-One Silver, Iguan Silver, Invidia, Rapid Silver, Raiden.
Ciekawy design mają felgi od aluteca ale niestety ET 35 i 47, 35 się nie mieszczą no może przy oponach 205, a 47 - po co ładować felgi które się schowają.
Pod koniec tygodnia będę testował MAKa ET40 z oponami 215/50 R17 i mam nadzieję, że całość się zmieści biorąc pod uwagę, że te Mitsusiowe felgi 19" z oponami 225 są tylko o 1 mm bliżej osi pojazdu.
risc - 16-07-2013, 16:53
Witam,
Dwóch użytkowników już pytało w tym temacie, ale bez odpowiedzi więc zapytam i ja może od tamtej pory coś się zmieniło.
Pytanie brzmi - czy ktoś zamontował do Lancera Sportback, lub sedna felgi w rozmiarze 18"x8" przykładowo z ET45 i może potwierdzić że się mieszczą?
Pozdrawiam,
risc
grzesiopol - 16-07-2013, 22:26
risc
Standardowe felgi do Lancera 18" mają et46 i zalecane opony 215/45, przy felgach 19" zalecane sa opony 225/35 więc z wyliczeń wynika, że odległość brzegu opony od piasty wynosi przy feldze 18" - 61,5 mm a przy feldze 19" - 66,5 mm, dla felg (7") odległość ta wynosi 43,6 mm, przy założeniu, że twoja felga ma szerokości 8" odległość ranta felgi od piasty wynosi 57,4 mm czyli więcej o 13,8 mm (0,5"). Biorąc pod uwagę, że zakładałbyś opony 225 to masz odległość opony od piasty 67,5 mm czyli o 1mm więcej od oryginalnych 225 na felgach 19". Oczywiście wyliczenia te dotyczą odległości od piasty w strone błotnika, czyli w tą stronę felgi z oponami 225 powinny ci sie zmieścić.
W drugą stronę dla opon 225 odległość opony od piasty do osi pojazdu wynosi 158,5 mm a dla felg 7" calowych 135,6 mm, dla twoich felg odległość opony 225 wyniesie 157,5 mm a dla felgi 147,4 mm. Czyli jeżeli opona 225 dla felgi 7" mieści sie to i twoja opona 225 powinna sie zmieścić z zapasem 1 mm.
Pytanie tylko czy te 11,8 mm przesuniecia w stronę osi dla twojej felgi będzie miało znaczenie ale chyba nie bo skoro opona sie mieści to i felga nie powinna ocierać o elementy zawieszenia.
Najlepiej pojedź i przymierz felgę i zobacz czy nie bedzie ocierać.
Rozważam tutaj felgę o et założonym przez ciebie czyli et45 a że nie podałeś rozmiaru opony to ja przyjałem 225.
Z tego co czytałem na forum to chyba ktoś zakładał felgi 18x8 musisz tylko poszukać w tym temacie lub drugim o zamianie felg 16 na 18. Miłej lektury.
risc - 16-07-2013, 23:56
Hej
grzesiopol, wielkie dzięki za te szczegółowe wyliczenia bardzo dobrze założyłeś rozmiar opony - dokładnie taką bym zakładał bo 215 przy szerokości felgi 8" wygląda na lekko strechowaną IMHO. Znalazłem już też kogoś kto zakładał felgi 18" x 8" z tym że z oponami właśnie chyba 215 - pisałem do niego PW żeby się odezwał jak z użytkowaniem, czy nic nie obciera, nie wystaje oraz jak z lakierem na drzwiach. Osobiście po założeniu felg o tej szerokości założyłbym od razu chlapacze na przód - zawsze to tańsze niż nakładki progów... jakieś x10 tańsze Jeżeli chodzi o przymiarkę to tutaj pojawia się spory problem - ponieważ jeżeli zdecyduje się na zakup, będzie to zakup przez internet więc słabo z przymiarką mogę sobie przymierzyć na zdjęciu jak to mniej więcej wygląda, ale to i tak nic nie daje bo w rzeczywistości każda felga będzie wyglądać inaczej więc wszelkie tego typu 'przymiarki' są bez sensu. Bardzo się cieszę, że uzyskałem taką odpowiedź, a nie coś w stylu "(...) kup felgę o szerokości 7.5" a najlepiej 7" (...)" niestety te felgi które mi się podobają przy rozmiarze 18" średnicy występują tylko w szerokości 8", jeżeli zdecyduję się na zakup nie omieszkam zdać relację jak się sprawują oraz pokazać co wybrałem
Pozdrawiam,
risc
bart210 - 17-07-2013, 10:14
Ja mam obecnie założone felgi 18'' x 8'', ET40 z oponami 225/45R18 i nic nie ociera. Wersja Invite więc zawieszenie jest trochę wyżej niż Intense.
|
|
|