Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
i9i - 20-05-2012, 21:26
W języku PL nie występuje
kozuch2 - 21-05-2012, 21:52
witam
Zamówiłem sobie kabelek.Szukam na forum jak stworzyć ten parametr fuel press. Napiszcie proszę jak to zrobić,ja chyba jestem ślepy i nie widze odpowiedzi . Proszę również o jakies wskazówki co jeszcze pozmieniać w evoscanie.
przemekx303 - 22-05-2012, 23:17
kozuch2, strona 13
lalamido76 - 24-05-2012, 21:52 Temat postu: Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu Witam wszystkich i pozdrawiam !!!
Mam pytanie do znawców tematu. Od dawna przymula mi moja Cari. Czasem idzie jak burza.
Czy cofnięcia kąta wyprzedzenia zapłonu (ignition advance) takie jak w poniższych logach (wartości do -8 st) uznać moge za normalne?
Jeżeli nie to proszę o sugestie co może być uszkodzone? Komp wtrysku? A może coś innego.
Z góry dziekuję.
Oto link do pobrania logów Evoscan'a:
http://www.sendspace.pl/f...c671f482691c630
djdaros10 - 29-05-2012, 12:53
Witam wszystkich i mam ogromną prośbę o analizę moich logów z Cari 1.8 GDI. Najbardziej interesowałyby mnie wskazania sondy lambda (nie wiem czy są dwie) od której prawdopodobnie są odcięte kable... oraz wskazania ciśnienia pompy WC z tego tematu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
ale także za jakiekolwiek inne wskazówki będę bardzo wdzięczny
LOGI: http://www1.zippyshare.com/v/43366941/file.html
volve - 30-05-2012, 18:58
djdaros10 napisał/a: | Najbardziej interesowałyby mnie wskazania sondy lambda (nie wiem czy są dwie) od której prawdopodobnie są odcięte kable |
Nie masz wskazań, u Ciebie pokazuje cały czas 0.2 V.
djdaros10 napisał/a: | wskazania ciśnienia pompy WC |
Dziwnie, wygląda jakby u Ciebie coś nie dzilił EvoScan przez 10, bo zamiast np. 5,0 MPa masz 50 MPa. Na tych logach ciśnienie nie wygląda źle, ale...
Zrób logi według instrukcji zamieszczonej w poście arena tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc
Masz tam też plik z konfiguracją, najlepiej użyj go.
djdaros10 napisał/a: | ale także za jakiekolwiek inne wskazówki będę bardzo wdzięczny |
Niski parametr Octan level, być może masz słabej jakości paliwo.
marian20 - 30-05-2012, 19:26
Witam. Zakupiłem na allegro kabelek VAG-KKL, po podlaczeniu do zlacza diagnostycznego powinien mrygac CE i ABS z tego co sie orientuje a u mnie świeci się tylko zielona dioda na kabelku. Ma ktoś jakieś pomysły?
ig_or - 30-05-2012, 19:32
Tak samo z siebie nie będzie "mrygać". Żeby tak było trzeba zewrzeć piny 1 i 4 na złączu. Ja zrobiłem taki mostek wewnątrz wtyczki to faktycznie "mryga"
volve - 30-05-2012, 19:55
W przed liftowych GDI aby odczytać cokolwiek musisz mieć zwarte piny 1-4. Wtedy będzie Ci też "mrygać" CE i ABS.
korwet - 30-05-2012, 21:18
W autach ze skrzynią AT w momencie gdy skrzynia jest na P mryga też N - podejrzewam że można z tego odczytać błędy skrzyni biegów - nie mam błędów i mryga tak jak ABS
[ Dodano: 31-05-2012, 08:05 ]
Padło też na mnie...cari zaczęła szarpać w trakcie przyspieszania...
Opisywałem temat tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73079
Chciałbym Was prosić Mitsumaniaki o analizę moich logów bo z autkiem na które do tej pory nie narzekałem zaczęły się dziać brzydkie rzeczy
LOGI:http://www.sendspace.pl/f...c4579b0bb683055
Z góry dziękuję za pomoc
wichura1 - 31-05-2012, 10:54
Sprawdzałeś błędy? Na logu o dynamicznej jeździe widać, jak w pewnym momencie (linia 700) przy 5718 rpm ciśnienie paliwa zaczyna gwałtownie opadać, w pewnym momencie jest 1bar. Wcześniej nawet przy 6000rpm ciśnienie trzyma się 5-4,5bar. Wygląda to na pompę WC, wymrugaj błędy. Powinieneś znaleźć prawdopodobnie błąd 56. W Cari do 99 EvoScan nie zczyta błędów, trzeba połączyć pin 1 i 4 no i oglądać kontrolkę CE.
korwet - 31-05-2012, 13:05
wichura1 napisał/a: | Sprawdzałeś błędy?
Powinieneś znaleźć prawdopodobnie błąd 56
trzeba połączyć pin 1 i 4 |
Dokładnie tak jak piszesz...początkowo spinaczem a teraz już we wtyku OBD mam zwarte piny 1-4 i wychodzi właśnie błąd 56...
Rozruszałem już regulator zgodnie z zapisami w temacie o pompie WC
http://forum.mitsumaniaki...t=45213&start=0
Mam już kupione filterki do pompy WC -> nie wiem czy je przekładać...kiedyś napewno bo po to kupione, ale czy one są problemem ?
wichura1 napisał/a: | przy 5718 rpm ciśnienie paliwa zaczyna gwałtownie opadać, w pewnym momencie jest 1bar. Wcześniej nawet przy 6000rpm ciśnienie trzyma się 5-4,5bar |
Dziwne to właśnie że 6000rpm i więcej - pompa daje radę a np. 5718rpm taki gwałtowny spadek ciśnienia...po prostu cari szarpnie 2-3 razy, mrugnie CE i dalej ciągnie jakby nigdy nic...
Po czyszczeniu przepustnicy, rozruszaniu regulatora odpinałem aku, uczyłem obrotów i miałem nadzieję że zapomnę o błędzie 56...a tu znowu się zapisał :/
Mi to pachnie jakimś brakiem styku...nie wiem, kostka, przekaźnik pompy WC (gdzieś natknąłem się na takie przyczyny opisane na tym forum) ale nie chcę kopać bez celu bo to daleko idąca idea a z mechaniką ogólnie niewiele mam wspólnego - przy tym problem pojawia się dopiero w górnym zakresie obrotów - dlatego chciałbym poznać Wasze opinie
wichura1 - 31-05-2012, 13:27
Z tego wniosek, że trzeba ją zregenerować lub wymienić. Jakby był brak styku działoby się to również przy niskich obrotach. Na wykresie widać, że zdarza się to co jakiś czas przy wysokich obrotach. Nie wiem jak ona jest łożyskowana, ale w mojej branży (elektronarzędzia) podcierające się łożyska, lub luzy na panewkach często objawiają się chwilowymi spadkami obrotów silników.
przemekx303 - 31-05-2012, 21:25
Pompa wc jest napędzana mechanicznie także elektryka ma tu mało wspólnego , ale za to pompa w baku jest elektryczna i przekażnik może się przyciąć , było już parę przypadków na forum. Spróbuj najpierw zalać inne paliwo bo octan level masz strasznie nisko , i wymień te filterki wraz z głównym filtrem paliwa . Jak nie pomoże to zabawa z regulatorem czyli szlif tego trzpienia , a i spróbuj sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa niskiego ciśnienia
korwet - 01-06-2012, 08:58
przemekx303 napisał/a: | i wymień te filterki |
czy powinienem mieć jakieś uszczelki pod króćce które są przykręcane do pompy czy mogę tylko odkręcić, wymienić filterki i przykręcić z powrotem ?
przemekx303 napisał/a: | a i spróbuj sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa niskiego ciśnienia |
Coś mi mówi że tu w grę wchodzi tylko manometr...żadne jakieś odczyty z Evo i voltomierze nie zdadzą się na nic
A może ma ktoś dane albo potrafi obliczyć ile pompka z baku zasilana na krótko 12V powinna napompować do butelki w określonym czasie ?
[ Dodano: 01-06-2012, 20:36 ]
Sytuacja drastycznie się zmieniła - pogorszyła
Jechałem "tam" było bez zmian,
pospawałem wydech (spawanie migomatem - zabezpieczenie na aku było założone),
w międzyczasie przedmuchałem filtr powietrza sprężarką,
a kiedy chciałem wrócić okazało się że:
Max prędkość to ok. 90 km/h, max osiągnięte obroty to jakieś 3000rpm
Cari straciła moc, CE zapala sie przy jakiejkolwiek próbie przyspieszenia i świeci się do momentu puszczenia gazu do stopnia utrzymywania stałej prędkości...można jedynie delikatnie przyspieszyć tak delikatnie że maluch ma lepsze odejście...
Przy ruszaniu z miejsca można w miarę przyspieszyć, ale o dynamicznym przyspieszeniu np. z 60km/h można zapomnieć - jedynie zaczyna dymić przy czym nie zauważyłem anomalii ubywania bądź przybywania płynów ani osadów na bagnecie czy korku wlewowym oleju.
Poza błędem 56 pojawił się też błąd 41
Czy fakt że zaczęło się od 56 a później pojawił się 41 można powiązać ?
Czy np. problem z wtryskiem mógł początkowo okazywać się niestabilnym ciśnieniem na pompie WC ?
Podaję loga z dzisiejszej jazdy...za dużo powiedziane - toczenia się przez miasto...
http://www.sendspace.pl/f...19eb32f53b151f8
Proszę Was o pomoc bo problem zaczął być na tyle poważny że spędza mi sen z powiek...
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc...
|
|
|