To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia

komarsnk - 13-02-2012, 09:09

Marcino napisał/a:
Potwierdzam


Krzyzak napisał/a:
potwierdzam


OK OK przekonaliście mnie :mrgreen:

marcinzam - 13-02-2012, 14:49

Tutaj dokłądnie widać że jest ta sama nr oem:MB176047
komarsnk - 13-02-2012, 15:09

marcinzam napisał/a:
Tutaj dokłądnie widać że jest ta sama nr oem:MB176047

OK widać, że faktycznie ta sama gumka.
Przyznam, że nie miałem jeszcze przyjemności zmiany gumek na prostych a moje przekonanie o różnicy w średnicy gumki oparłem na niedawnym poście Kolegi Krzyzak
Krzyzak napisał/a:
ja też stosuję ściski + tulejka - inaczej się naprawdę nie da :)
no dobra - niech będzie - podam na tacy: tulejka 41.5 mm :) a do prostych 42.5 mm

jak rozmawialiśmy o "special tool" do zakładania gumek na wahacz. Stąd myślałem, że gumka na prosty jest większa :oops:

hilfiger - 13-02-2012, 20:56

Inną opcja, tańszą jest pozyskanie osłony sworznia ze sworznia od poloneza. Osłona jest elastyczna. Bardzo podobne osłony daje facet ze Szczecina od regeneracji wahaczy. Ponizęj kilka fotek z przymiarki do starego wahacza. Koszt sworznia w intercarsie około 6 zł.


Marcino - 13-02-2012, 22:54

hilfiger,
Dobra robota,
Mam tylko jedno ale... gumka od poldolota nie ma u góry taiego jakby uszczelniacza, czy to ma znaczenie wg Was?

Krzyzak - 14-02-2012, 07:23

komarsnk napisał/a:
jak rozmawialiśmy o "special tool" do zakładania gumek na wahacz. Stąd myślałem, że gumka na prosty jest większa

gumka nie, ale średnica końcówki samego sworznia jest wyższa - przez co nakładając mniejszym toolem można osłonę rozerwać
w sumie można użyć 42.5 do obu i też będzie git

Anonymous - 13-03-2012, 11:05

Ten wymiar 42,5 mm to ma mieć wewnątrz ta tulejka? I tą tulejką się dociska tą gume zeby weszła na sworzen czy metoda jest jakas inna? Bede zmienial wahacze wiec wole się przygotowac :p

edit: A drugie pytanie, to te gumy hundayowskie maja wejsc na zewnatrz tej "obudowy" sworznia czy moze mam je wcisnac w ten "rowek" wokół sworznia?

Krzyzak - 14-03-2012, 07:19

1. wewnętrz
2. na zewnątrz

tommyc1 - 14-03-2012, 08:30

I na mnie nadchodzi kolejny raz czas. W zeszłym roku (wiosną jakoś) wymieniłem niemal kompletnie przód, ale od kilku dni zaczęło mi popukiwać na drobnych nierównościach. Mechanik mówi, że to niemożliwe, żeby te wahacze ;) Tia...
Ale pojawiło mi się też coś nowego. Takie dziwne pukanie gdy samochód stoi i lekko kręcę kierownicą-niezależnie czy jest uruchomiony silnik czy też nie, dość głośne puknięcie, zwłaszcza przy skrecęcaniu kierownicą w prawo. Mechanik twierdzi, że to może być pompa wspomagania, bo słychać to jakby zaraz za scianą gordzi, za kolumną kierowniczą...

Marcino - 14-03-2012, 08:42

tommyc1 napisał/a:
Takie dziwne pukanie gdy samochód stoi i lekko kręcę kierownicą-niezależnie czy jest uruchomiony silnik czy też nie, dość głośne puknięcie, zwłaszcza przy skrecęcaniu kierownicą w prawo. Mechanik twierdzi, że to może być pompa wspomagania, bo słychać to jakby zaraz za scianą gordzi, za kolumną kierowniczą...

Jak moze pukać pompa wspomagania która jest z w innym miejscu , a do tego jak jest zgaszony silnik to przecież pompa sie nie obraca.:)
Sprawdz końcówki drążków lub same drążki, obracaj kierownica krótkimi ruchami prawo-lewo i trzeba sprawdzić co wtedy puka.

tommyc1 - 14-03-2012, 08:49

Marcino napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
Takie dziwne pukanie gdy samochód stoi i lekko kręcę kierownicą-niezależnie czy jest uruchomiony silnik czy też nie, dość głośne puknięcie, zwłaszcza przy skrecęcaniu kierownicą w prawo. Mechanik twierdzi, że to może być pompa wspomagania, bo słychać to jakby zaraz za scianą gordzi, za kolumną kierowniczą...

Jak moze pukać pompa wspomagania która jest z w innym miejscu , a do tego jak jest zgaszony silnik to przecież pompa sie nie obraca.:)
Sprawdz końcówki drążków lub same drążki, obracaj kierownica krótkimi ruchami prawo-lewo i trzeba sprawdzić co wtedy puka.


Też obstawiałem końcówki drązków (zwłaszcza, że dawno były wymieniane) a 'mechanik" sie upiera przy pompie... oj trudno dobrego znaleźć, a jeszcze trudniej dobrego, któremu sie chce...

Krzyzak - 14-03-2012, 10:09

tommyc1 napisał/a:
dziwne pukanie gdy samochód stoi i lekko kręcę kierownicą-niezależnie czy jest uruchomiony silnik czy też nie

prawy drążek kierowniczy albo maglownica

Hugo - 14-03-2012, 14:12

tommyc1 napisał/a:
Mechanik twierdzi, że to może być pompa wspomagania, bo słychać to jakby zaraz za scianą gordzi, za kolumną kierowniczą...
Ja nie mogę. Nie wierzę, ze ktokolwiek by tak pomyślał, moja matka wie, w którym miejscu jest pompa wspomagania i że przy grodzi jest przekładnia kierownicza (maglownica).
tommyc1 - 14-03-2012, 16:32

A zajmuje się też naprawami? :mrgreen:

Takie stukanie maglownicy (jeśli to ona) zwiastuje ruchłą jej śmierć? Można jeszcze z tym jeździc czy lepiej już odstawić autko? Tzn bedę chciał to jak najszybciej zrobić, ale na pewno nie umówię się na robotę z dnia na dzień a samochod potzrebny codziennie...

Hugo - 14-03-2012, 19:01

tommyc1 napisał/a:
Takie stukanie maglownicy (jeśli to ona) zwiastuje ruchłą jej śmierć?
Raczej nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group