[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
Dread87 - 23-10-2014, 19:03
Sprawdzałem, z oporem kulka wchodzila w śrubę... Ciezko bylo ja wcisnąć. Jutro zrobie fotkę
robertdg - 23-10-2014, 19:16
Obok są jeszcze 2 takie same śruby, zamień miejscami i sprawdź czy inna para biegów będzie się zachowywac tak samo
milo - 23-10-2014, 19:23
Dread87 napisał/a: | Po dokręceniu śruby do oporu w ogóle nie dało sie wrzucić wstecznego ani 5, drążek zmiany biegów zablokował sie... |
Podkładki masz pod śruby za głęboko wchodzi zatrzask i blokuje zmianę biegów lub kulka z sprężyną się zacina wewnątrz zatrzasku
Dread87 - 23-10-2014, 19:37
Nie ma podkladki pod sruba... Ale probowalem luzowac srube i sprawdzalem jak bedzie sie zachowywal ten piaty bieg - w miare luzowania sruby piatka chetniej wspolpracowala ale za chiny ludowe nie chce wejsc
milo - 23-10-2014, 19:38
Dread87 napisał/a: | Nie ma podkladki pod sruba... |
Powinna być
Dread87 - 25-10-2014, 15:32
Przekładałem śruby zamiennie, bez znaczenia jak były wkręcone 5tka nie wchodzi a wsteczny wyskakuje... Podkładka "wprasowala" sie w srube i jest zniszczona...
Danteo0206 - 06-11-2014, 10:22
Koledzy, nie chce zakładać juz nowego tematu Mam pytanko z racji ze olej texaco jest u mnie praktycznie niedostępny, to znalazłem olej przrkladniowy motula 75W80. Lał go ktoś do skrzyni w Misku 2.5 V6 ? Mam do wybory jeszcze elfa i castrola chyba o ile dobrze pamiętam. Oleju potrzebuje właściwie na juz, wiec zamawianie skądś texaco odpada. Każda opinia mile widziana
sampler - 06-11-2014, 11:33
Motul 75w80 jest za rzadki to olej do francuzów. Lej Motula Gear 75W90 pełen syntetyk ester
Marcino - 06-11-2014, 12:02
sampler napisał/a: | Motul 75w80 jest za rzadki to olej do francuzów. Lej Motula Gear 75W90 pełen syntetyk ester |
Ktoś jeżdzi na ATF i jest dobrze. Trzeba by sprawdzi,c parametry lepkościowe motula i texaco MTF jak to się ma do siebie.
sampler - 06-11-2014, 14:41
Marcino napisał/a: |
Ktoś jeżdzi na ATF i jest dobrze. T |
zobaczymy jak długo
lepkość kinematyczna ATF w 100 stC jest na poziomie 7,5
Texaco MTF 94: 10,5
Motyl Gear 75W80: 10,1
Motul Gear 300 75w90: 14,2
milo - 06-11-2014, 14:58
Marcino napisał/a: | Ktoś jeżdzi na ATF i jest dobrze. |
Tak... jeżdzę i jest dobrze
sampler napisał/a: | zobaczymy jak długo |
Skrzynie automatyczne zalane atf i też mają łożyska koła zębate i nie ma problemu z smarowaniem , na forum 3000 gt manualne skrzynie są zalane atf nie wszystkie ale są
Danteo0206 - 06-11-2014, 16:24
Czyli co bym nie wziął z pośród tych 3 to będzie dobre. Motul 75W80 nie specjalnie odbiega lepkoscia od texaco. Co to motula 300 to pewnie będzie kosztować majątek. ..
sampler - 06-11-2014, 20:43
milo napisał/a: |
Skrzynie automatyczne zalane atf i też mają łożyska koła zębate i nie ma problemu z smarowaniem , na forum 3000 gt manualne skrzynie są zalane atf nie wszystkie ale są |
ja wiem jaka była różnica w pracy skrzyni manualnej miedzy motylem 75w80 a gear 300 75w90 w letnie upalne dni po dłuższej trasie słychać różnice gołym "uchem" a to tylko drobna różnica w lepkości kinematycznej
A tak szczerze to co daje zalanie MT olejem typu ATF bo nie bardzo rozumiem tej idei? W zimie nie haczy?.
Cena Gear 300 jest akurat normalna
KsiadzRobak - 06-11-2014, 21:34
łożyska i tryby wytrzymają - olej w skrzyni dobiera się głównie pod synchronizatory
Marcino z racji zawodu pewnie więcej by na ten temat napisał, jednak jak wiemy - skrzynie można zalać różnymi olejami i będzie pracowała
automat jest specyficzny, bo tam jest dodatkowo płyta sterująca z mnóstwem kanalików, elektrozaworami i ten olej musi tamtędy płynąć - zimna czy ciepła, są pasy hamujące i wiele innych ustrojstw
ale np. Honda zalewa skrzynie olejem... silnikowym 10W40 (w każdym razie te starsze skrzynie)
Danteo0206 - 07-11-2014, 08:50
Panowie potrzebuje pomocy... wyciągam właśnie skrzynię biegów i utknął na dokręcania tylnej lapy. Ma ktoś jakiś patent na to? I kolejne czy potrzebuje ściągać wydech czy obejdzie się bez tego?
|
|
|