Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC
areksz121 - 22-09-2012, 00:09
Dziurki...heh sa naprawde niegrozne, odskrobane, pukane milion razy Ale przy kolejnej okazji wyleca amory i gorne wahacze, wtedy mlotek min. 1 kilogram i probujemy Potem malujemy i konserwujemy. Nie ma zmiluj, przy takim sercu trzeba reszte dograc W sobote jeszcze zostaje wydech do wymiany, stary juz niezle ryczy Pasuje w koncu jutro fotki dodac
Marcino - 22-09-2012, 00:10
deejay napisał/a: | Marcino napisał/a: | Ze znaczy co,,,, ze do 2.5 V6 - 6A13 da sie to zrobić?... ciekawe jaki przyrost można by osiągnać..:) |
Same głowice do 6A13 z DOHC ok 30 KM |
Wszyc mowi co innego... hmmm
Idzie dostać czesci u nas w Polandi? Były już próby modyfikacji?
Wszyc - 22-09-2012, 07:08
Marcino napisał/a: | Wszyc mowi co innego... hmmm | same głowice DOHC przypuszczam ze chodziło Bartkowi o Legnumowskie głowice a nie z FTO
swinks_UK - 22-09-2012, 07:54
Wszyc napisał/a: | Marcino napisał/a: | Wszyc mowi co innego... hmmm | same głowice DOHC przypuszczam ze chodziło Bartkowi o Legnumowskie głowice a nie z FTO |
Legnumowskie i FTO są identyczne
rosomak1983 - 22-09-2012, 10:40
swinks_UK napisał/a: | Legnumowskie i FTO są identyczne |
W Legnum sa zmienne fazy ???
tomasek - 22-09-2012, 12:06
rosomak1983 napisał/a: |
W Legnum sa zmienne fazy ??? | A wszystkie FTO mają Miwec
rosomak1983 - 22-09-2012, 12:59
tomasek napisał/a: | A wszystkie FTO mają Miwec |
niewiem ale na pewno o takich jest rozmowa.
Zielu - 22-09-2012, 15:21
Ano właśnie nie wszystkie FTO mają Mivec
swinks_UK - 22-09-2012, 16:42
rosomak1983 napisał/a: |
niewiem ale na pewno o takich jest rozmowa. |
Mowa o 6a12 dohc.
Ros, a od kiedy valvetrain jest integralną częścią głowic 6A1x???
Weź chłopie sobie główki z 6A12 (dohc) obojętnie z MIVEC czy nie, i porównaj z 6A13 (dohc) tak na ocznie a nie teoretyzuj.
Owczar - 23-09-2012, 16:50
Panowie trochę już było o tym dyskusji, ale czy komuś udało sie zaadoptować czapki od 6A12 z mivec do 6A13?
MATTNATTS - 23-09-2012, 18:05
Marcin drążyłem już ten temat,jeszcze chyba nikt tego nie próbował.Ciężko z info na ten temat.Wnioskuję że jeżeli nikt tego nie robił to albo jest to nieopłacalne albo nikłe szanse na przyrosty...a szkoda bo fajnie byłoby mieć więcej mocy w 6a13 bez swapa.
areksz121 - 23-09-2012, 23:37
Z 6A13 to jak widać jest zagadka, sam na razie nie mam w planie kolejnego projektu
A tak oto Galowi przy pomocy już nowego serca wczoraj stuknęło równo 4 bańki
  
SWAP rozpoczął się od zapisania stanu licznika, potem już wszystko na zdjęciach; przy okazji luzu pod maską wymieniony filtr paliwa i 4szt filtrów LPG
       
      
    
Dziś byłem podrzucić kolegę w okolice Rotterdamu, i na autostradzie wywalał tylko gały, jak to idzie na 3 biegu Jeszcze chwilkę pojeździmy, badam na bieżąco czy nie ma wycieków Zabrałem też laptopa, podłączyłem do STAGA...ciśnienie zostało po starym sercu, tj 1,2bar i dysze 2mm. W obecnej konfiguracji obawiam się troszkę rozwiercać, bo bawiłem się korekcją na wolnych obrotach i jak dawałem mu mniej gazu na sterowniku, to ECU już nie korygowało na +... a raczej wiem co robię Na starym sercu czasy PB na wolnych były 3,2ms a tu jest 2,5ms... Jak rozwiercę, to boję się, że będzie przelewać gaz na wolnych obrotach i nie da się tego skorygować...może jutro spróbujemy. Ogólnie bez problemu zebrałem mapy i naprawdę niedługo bawiłem się mnożnikiem:
  
Lambdę jeszcze jutro podglądnę, ale jest ok, tylko powyżej chyba 7000rpm wtryski zapętla...a ogólnie...to nie dało rady obciążyć go na 100%...za szybko się rozpędza Max to było 75%
Pytanie do Owczara:
Czy spróbować jedynie ciśnienie podnieść na jakieś 1,4-1,5bar? To też troszkę obniży mnożnik i będzie zapętlać mniej/lub wcale.
Co do błędów ECU:
41- wtrysk przy pracy na LPG, jutro próba oszukania ECU niskim nakładem finansowym
71- Vacuum control solenoid valve (TCL) - zlikwidowany przez podpięcie elektrozaworu od EGR/lub oparów, w każdym razie te dwa znajdujące się na grodzi;
72- Ventilation control solenoid valve (TCL) - podłączony drugi z elektrozaworów j.w., trzeba zastosować chyba taki sam j.w. Weźmiemy ze Złomka.
W sumie dwa niegroźne błędy
Jak CE całkiem zgaśnie i na LPG MIVEC będzie śmigać bez kombinacji z przełączaniem to będę w pełni szczęśliwy
Silnik kultura, że brak słów... 700rpm i nie drgnie
350km za nami
Owczar - 23-09-2012, 23:42
areksz121 napisał/a: | Pytanie do Owczara:
Czy spróbować jedynie ciśnienie podnieść na jakieś 1,4-1,5bar? To też troszkę obniży mnożnik i będzie zapętlać mniej/lub wcale. |
Nagraj jakiś oscylogram z pracy na PB i LPG i się zastanowimy którą drogą pójść Aj zazdroszczę tego miveca
Ja mam tylko V6, a kumpel ma w type R V-teca. Oba brzmią ekstra, a połączenie tych obu technologii musi być poezją Na żywo nigdy nie słyszałem...
areksz121 - 24-09-2012, 00:27
Owczar napisał/a: | Nagraj jakiś oscylogram z pracy na PB i LPG i się zastanowimy którą drogą pójść |
Poszedł mail z dotychczasowym oscylem
Owczar napisał/a: | Aj zazdroszczę tego miveca |
Szkoda, że szybszy nie byłem, bo zamiast angola EA5 kupiłbyś rozbite FTO do SWAPA
Owczar - 24-09-2012, 00:30
areksz121 napisał/a: | Poszedł mail z dotychczasowym oscylem |
Jutro wieczorem zerknę
areksz121 napisał/a: | Szkoda, że szybszy nie byłem, bo zamiast angola EA5 kupiłbyś rozbite FTO do SWAPA |
Myślałem nawet o tym, ale byłoby sporo więcej zabawy, a bez auta jak bez ręki Interesowała mnie modyfikacja 6A13 plus czapki od 6A12 z mivec, ale tylko czytam że powinno pasować, a nikt nie sprawdził tego w praktyce
|
|
|