To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 22-09-2012, 00:09

Dziurki...heh sa naprawde niegrozne, odskrobane, pukane milion razy :wink: Ale przy kolejnej okazji wyleca amory i gorne wahacze, wtedy mlotek min. 1 kilogram i probujemy :P Potem malujemy i konserwujemy. Nie ma zmiluj, przy takim sercu trzeba reszte dograc :) W sobote jeszcze zostaje wydech do wymiany, stary juz niezle ryczy :twisted: Pasuje w koncu jutro fotki dodac :roll: :twisted:
Marcino - 22-09-2012, 00:10

deejay napisał/a:
Marcino napisał/a:
Ze znaczy co,,,, ze do 2.5 V6 - 6A13 da sie to zrobić?... ciekawe jaki przyrost można by osiągnać..:)


Same głowice do 6A13 z DOHC ok 30 KM :)




Wszyc mowi co innego... hmmm

Idzie dostać czesci u nas w Polandi? Były już próby modyfikacji?

Wszyc - 22-09-2012, 07:08

Marcino napisał/a:
Wszyc mowi co innego... hmmm
same głowice DOHC przypuszczam ze chodziło Bartkowi o Legnumowskie głowice a nie z FTO
swinks_UK - 22-09-2012, 07:54

Wszyc napisał/a:
Marcino napisał/a:
Wszyc mowi co innego... hmmm
same głowice DOHC przypuszczam ze chodziło Bartkowi o Legnumowskie głowice a nie z FTO

Legnumowskie i FTO są identyczne :wink:

rosomak1983 - 22-09-2012, 10:40

swinks_UK napisał/a:
Legnumowskie i FTO są identyczne :wink:

W Legnum sa zmienne fazy ??? :P :wink:

tomasek - 22-09-2012, 12:06

rosomak1983 napisał/a:

W Legnum sa zmienne fazy ??? :P :wink:
A wszystkie FTO mają Miwec :?: :P :mrgreen:
rosomak1983 - 22-09-2012, 12:59

tomasek napisał/a:
A wszystkie FTO mają Miwec :?: :P :mrgreen:

niewiem ale na pewno o takich jest rozmowa.

Zielu - 22-09-2012, 15:21

Ano właśnie nie wszystkie FTO mają Mivec :P
swinks_UK - 22-09-2012, 16:42

rosomak1983 napisał/a:

niewiem ale na pewno o takich jest rozmowa.

Mowa o 6a12 dohc.

Ros, a od kiedy valvetrain jest integralną częścią głowic 6A1x???

Weź chłopie sobie główki z 6A12 (dohc) obojętnie z MIVEC czy nie, i porównaj z 6A13 (dohc) tak na ocznie a nie teoretyzuj.

Owczar - 23-09-2012, 16:50

Panowie trochę już było o tym dyskusji, ale czy komuś udało sie zaadoptować czapki od 6A12 z mivec do 6A13?
MATTNATTS - 23-09-2012, 18:05

Marcin drążyłem już ten temat,jeszcze chyba nikt tego nie próbował.Ciężko z info na ten temat.Wnioskuję że jeżeli nikt tego nie robił to albo jest to nieopłacalne albo nikłe szanse na przyrosty...a szkoda bo fajnie byłoby mieć więcej mocy w 6a13 bez swapa.
areksz121 - 23-09-2012, 23:37

Z 6A13 to jak widać jest zagadka, sam na razie nie mam w planie kolejnego projektu :wink:

A tak oto Galowi przy pomocy już nowego serca wczoraj stuknęło równo 4 bańki :wink:


SWAP rozpoczął się od zapisania stanu licznika, potem już wszystko na zdjęciach; przy okazji luzu pod maską wymieniony filtr paliwa i 4szt filtrów LPG :wink:





Dziś byłem podrzucić kolegę w okolice Rotterdamu, i na autostradzie wywalał tylko gały, jak to idzie na 3 biegu :twisted: :shock: Jeszcze chwilkę pojeździmy, badam na bieżąco czy nie ma wycieków :wink: Zabrałem też laptopa, podłączyłem do STAGA...ciśnienie zostało po starym sercu, tj 1,2bar i dysze 2mm. W obecnej konfiguracji obawiam się troszkę rozwiercać, bo bawiłem się korekcją na wolnych obrotach i jak dawałem mu mniej gazu na sterowniku, to ECU już nie korygowało na +... a raczej wiem co robię :roll: Na starym sercu czasy PB na wolnych były 3,2ms a tu jest 2,5ms... Jak rozwiercę, to boję się, że będzie przelewać gaz na wolnych obrotach i nie da się tego skorygować...może jutro spróbujemy. Ogólnie bez problemu zebrałem mapy i naprawdę niedługo bawiłem się mnożnikiem:



Lambdę jeszcze jutro podglądnę, ale jest ok, tylko powyżej chyba 7000rpm wtryski zapętla...a ogólnie...to nie dało rady obciążyć go na 100%...za szybko się rozpędza :twisted: :mrgreen: :mrgreen: Max to było 75%

Pytanie do Owczara:
Czy spróbować jedynie ciśnienie podnieść na jakieś 1,4-1,5bar? To też troszkę obniży mnożnik i będzie zapętlać mniej/lub wcale.

Co do błędów ECU:
41- wtrysk przy pracy na LPG, jutro próba oszukania ECU niskim nakładem finansowym
71- Vacuum control solenoid valve (TCL) - zlikwidowany przez podpięcie elektrozaworu od EGR/lub oparów, w każdym razie te dwa znajdujące się na grodzi;
72- Ventilation control solenoid valve (TCL) - podłączony drugi z elektrozaworów j.w., trzeba zastosować chyba taki sam j.w. Weźmiemy ze Złomka.
W sumie dwa niegroźne błędy :wink:

Jak CE całkiem zgaśnie i na LPG MIVEC będzie śmigać bez kombinacji z przełączaniem to będę w pełni szczęśliwy :wink:
Silnik kultura, że brak słów... 700rpm i nie drgnie :)

350km za nami :wink:

Owczar - 23-09-2012, 23:42

areksz121 napisał/a:
Pytanie do Owczara:
Czy spróbować jedynie ciśnienie podnieść na jakieś 1,4-1,5bar? To też troszkę obniży mnożnik i będzie zapętlać mniej/lub wcale.


Nagraj jakiś oscylogram z pracy na PB i LPG i się zastanowimy którą drogą pójść :) Aj zazdroszczę tego miveca :)

Ja mam tylko V6, a kumpel ma w type R V-teca. Oba brzmią ekstra, a połączenie tych obu technologii musi być poezją :) Na żywo nigdy nie słyszałem...

areksz121 - 24-09-2012, 00:27

Owczar napisał/a:
Nagraj jakiś oscylogram z pracy na PB i LPG i się zastanowimy którą drogą pójść :)

Poszedł mail z dotychczasowym oscylem :)
Owczar napisał/a:
Aj zazdroszczę tego miveca :)

Szkoda, że szybszy nie byłem, bo zamiast angola EA5 kupiłbyś rozbite FTO do SWAPA :)

Owczar - 24-09-2012, 00:30

areksz121 napisał/a:
Poszedł mail z dotychczasowym oscylem


Jutro wieczorem zerknę :)

areksz121 napisał/a:
Szkoda, że szybszy nie byłem, bo zamiast angola EA5 kupiłbyś rozbite FTO do SWAPA


Myślałem nawet o tym, ale byłoby sporo więcej zabawy, a bez auta jak bez ręki :) Interesowała mnie modyfikacja 6A13 plus czapki od 6A12 z mivec, ale tylko czytam że powinno pasować, a nikt nie sprawdził tego w praktyce :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group