To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

tyku - 26-02-2014, 10:08

sla napisał/a:
Bo on zalewa jedynie słuszny olej, który bez przerwy poleca i reklamuje
- Nic nie polecam i nic nie reklamuje, wypraszam sobie takie uwagi pod moim nickiem :D
Zbliża się wymiana to szukam czegoś optymalnego i najlepszego, a to że ostatnio wlałem Millers Oils EE Longlife C3 5w30, nie oznacza, że jestem związany z ta marką na zawsze.
Nie naśmiewaj się tylko lepiej doradź co wybrać :?:

Robert_N - 26-02-2014, 10:36

Ja zawsze zdaje się na feuvert gdzie serwisuje miśka. Kiedyś zalewali shella a teraz castrol bo taki mają i zawsze 5W40. Misiek chodzi cichutko, pięknie i nigdy nie mam problemów.
markus35-73 - 26-02-2014, 10:52

Jaki olej wybrać? Taki który spełnia wymagania producenta danego samochodu.Oleje posiadają klasyfikacje jakościową:amerykańska API oraz europejska ACEA.Klasyfikacja np:API:SL/CF gdzie S oznacza oleje do silników benzynowych,a C do diesli.Jakość oleju jest tym wyższa,im dalej w alfabecie znajdują się litery następujące po S i C .Zachowując klasyfikację API spełniamy również klas.europejską.U mnie API: SM (lub wyższe N...) Następna sprawa to lepkość oleju np SAE: 10W-40 (0W,5W,10W...oleje tzw.zimowe) 0W-olej odporny do -35 stopni oraz klasa letnia 20,30,40,50,60.Jm wyższa liczba tym bardziej lepki olej U mnie dopuszczone SAE 0W-20,0W-30,5W-30,5W-40 czyli zastosuje olej 5W-40 :biggrin:
Mikuc - 26-02-2014, 13:49

Ja używam Shell 5W40 i jestem bardzo zadowolony dziś wsłucham się w silnik przy otwartej masce i może coś wysłucham :) ale tak to samochód jest bardzo cichy.

Ja przed znajomością forum to ASO zalewało mi castrol i miałem uczucie jak by samochód coś przymulało po zmianie na Shell to ustąpiło, oczywiście to spostrzeżenie moje własne nie robiłem badań :)

marcowoj - 26-02-2014, 13:55

Mi ASO włało na przeglądzie: Mobil Super 3000 X1 5W-40
ACEA A3/B3, A3/B4
API SN/SM
AAE (STO 003) Group B5


Przedtem miałem ten co fabryka wlała. :)

Mikuc - 26-02-2014, 13:58

marcowoj, to chyba ok nie pożałowali :)
markus35-73 - 26-02-2014, 19:08

marcowoj napisał/a:
Mi ASO włało na przeglądzie: Mobil Super 3000 X1 5W-40
ACEA A3/B3, A3/B4
API SN/SM
AAE (STO 003) Group B5


Przedtem miałem ten co fabryka wlała. :)
Taki olej mam właśnie zamiar kupić do mojego miśka :)
henryko - 27-02-2014, 21:14

Szukając olej do mojego Mitsu rozważałem Millers Oils XF Longlife C3 5W 30 ponieważ spełnił moje oczekiwania ten sam ale C2. Wszedłem na stronę producenta ale oni polecają dalej C2 a nie C3.
Można sprawdzić:http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
No i teraz nie wiem ale chyba zostanę przy tym co polecają czyli C2. :roll:

RalfPi - 07-03-2014, 03:50

Rozważam ponowny zakup Millersa -XF LONGLIFE C2 5w30 5L - przez rok byłem zadowolony - wczoraj sprawdziłem poziom oleju - chyba nic nie ubyło (poziom pomiędzy wksaźnikami).
Ale pomyślałem, że może wesprę polski przemysł :)
Czy są jakieś dobre, polskie oleje, które możecie śmiało polecić?

JCH - 07-03-2014, 09:31

RalfPi napisał/a:
Rozważam ponowny zakup Millersa -XF LONGLIFE C2 5w30 5L
Tak z ciekawości..... Dlaczego bierzesz C2 a nie C3 :?:
RalfPi - 07-03-2014, 10:22

JCH napisał/a:
Tak z ciekawości..... Dlaczego bierzesz C2 a nie C3

Z przypadku i braku wiedzy, i z przekonania, że:
C2 ma niższy indeks lepkości wysokotemperaturowej - rozumiem, że rozgrzany ma mniejsze opory ruchu... ?
Dobrze to kapuje?
Oczywiście wolę kupić polski olej, żeby wesprzeć i promować Nasz przemysł.

JCH - 07-03-2014, 11:26

RalfPi napisał/a:
i z przekonania, że:
C2 ma niższy indeks lepkości wysokotemperaturowej - rozumiem, że rozgrzany ma mniejsze opory ruchu... ?
Ja z kolei idę w C3 :)
Pamiętasz tę grafikę:

Stwierdziłem, że lepiej "iść" w ochronę silnika niż w oszczędność paliwa ale pewnie i tak efekty są niezauważalne :)

mjsystem - 07-03-2014, 12:28

JCH napisał/a:
Stwierdziłem, że lepiej "iść" w ochronę silnika niż w oszczędność paliwa ale pewnie i tak efekty są niezauważalne

Podejrzewam, że regularnie wymieniony olej nie robi różnicy w indeksie C. Dopóty, dopóki olej nie traci swoich właściwości lepkości i nie robi się wodą ochrona silnika będzie pełna :wink:

JCH - 07-03-2014, 12:44

mjsystem napisał/a:
Podejrzewam, że regularnie wymieniony olej nie robi różnicy w indeksie C
Żeby to stwierdzić trzeba by zrobić długodystansowe testy w tych samych, w miarę, warunkach. I wtedy zbadać laboratoryjnie zużycie silnika :roll:
Pozostaje nam "łudzić" się tym, czym nas karmią producenci i marketingowcy :)

mjsystem - 07-03-2014, 12:49

JCH napisał/a:

mjsystem napisał/a:
Podejrzewam, że regularnie wymieniony olej nie robi różnicy w indeksie C
Żeby to stwierdzić trzeba by zrobić długodystansowe testy w tych samych, w miarę, warunkach. I wtedy zbadać laboratoryjnie zużycie silnika
Pozostaje nam "łudzić" się tym, czym nas karmią producenci i marketingowcy

To byłby test na odcinku 200-300 tysięcy kilometrów przynajmniej.
O ile producent podaje nam rzetelne informacje o tyle możemy się nie martwić. Ale tej rzetelności nie sprawdzimy tak łatwo. Najprostszym testem jest wylany zużyty olej przy wymianie. Widać, czy leci woda czy olej. Można włożyć palce i potrzeć je o siebie. Ale to nie warunki labo tylko organoleptyczne. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group