To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

merka - 13-12-2013, 11:36

Witam,

my również mocno zastanawiamy się nad OIII 2.0 CVT Intense albo Intense+, pierwsze przymiarki i jazdy testowe odbyliśmy już w lipcu, ale wciąż nie mamy 100% przekonania. Jesteśmy pewni, że chcemy 4x4 zwłaszcza po zeszłotygodniowych śniegach jakie nawiedziły Trójmiasto. Śledzę ten wątek i powoli nabieram przekonania do skrzyni CVT, która do tej pory wzbudzała najwięcej wątpliwości. Problemem jest dla nas wciąż spalanie, ale chyba każdy trochę większy samochód w benzynie musi swoje spalić...? Przesiadamy się z C-Maxa diesla 1.6, więc pewnie zmiana w częstotliwości tankowania będzie odczuwalna?

I tak jak Googlarz zastanawiamy się, czy czekać do stycznia/lutego na zmiany w cennikach czy się mocno przeliczymy :)

rezon - 13-12-2013, 17:02

trochę nie musi oznaczać dużo - nawet z 4x4. Wystarczy popatrzeć na moją ikonkę w podpisie. tyle, że ja mam manualną skrzynię, ale na pewno jeżdżę "trochę" szybciej niż Outkiem. :twisted:
cviat - 13-12-2013, 18:36

Hej merka, OIII polecam zdecydowanie jako sąsiad. Fakt po c-max w dieslu jazda kompletnie inna z CVT, ale można się przyzwyczaic. Kiosk ruchu nie może palić 3 litrów na setkę. Komfort, bezpieczeństwo na śliskim, wygląd rekompensuje spalanie w okolicach 10l. Przez śnieg przejedziesz praktycznie każdy do wysokości klamek ;) Powtarzam po raz kolejny, że pojemność zbiornika to porażka. Czy wybrałbym jeszcze raz OIII? Dla mojej pięknej tak. Jest to auto wybitnie dla kobiety.
mitsu00 - 13-12-2013, 20:00

cviat napisał/a:
Przez śnieg przejedziesz praktycznie każdy do wysokości klamek
Ciekawa metafora...... To moim Pajero do wysokosci lini dachu? :twisted: Bo przeswit ma prawie 2x wiekszy niz OIII.
PiotrKw - 13-12-2013, 20:56

cviat napisał/a:
Przez śnieg przejedziesz praktycznie każdy do wysokości klamek


Oj , ostrożnie , bo jeszcze uwierzy i dołączy do tych co wierzyli . I trzeba było ich ostatnio wyciągać :wink:

merka - 13-12-2013, 21:03

W trakcie ostatnich śniegów daliśmy radę A3 z 99r., to może outek zaspy śnieżne jest w stanie pokonać, kto wie :D
krzychu - 14-12-2013, 10:16

Pamiętajcie czym lepsza terenówka tym dalej musi po nią ciągnik jechać :twisted:
rezon - 14-12-2013, 17:34

Outek to taka sama terenówka jak mój Superb. Przez śnieg to się da jechać, ale jak siądzie na podwoziu, co przy prześwicie 18cm nie trudno, to bez blokady dyfra będzie tylko kręcił kółkami po przekątnej. Przerabiałem w swoim Outku :( . Obyło się bez ciągnika - wystarczył stary Patrol ;)
lexus - 15-12-2013, 13:27

no trochę przeginasz ,outek II i III mają 21,5 cm a twoja skoda 14 cm .mowa o autach niezaładowanych i wersje benzynowe ,w dieslu miska jest większa i jest niżej ale producenci ich nie podają .jest jednak trochę różnicy między autem osobowym 4/4 a suv-em i to jest prześwit .Nawet lanser ma 15 cm prześwit .wszystko w/g oficjalnych danych producentów w motorze z dnia2.12 .13r
krzychu - 15-12-2013, 16:37

lexus - zaraz Ci napisze, że on ma super specjalną customową wersję z wyższym zawieszeniem.

A ten Pajero z blokadą dyferencjałów (a i tak przodu nie ma blokowanego, więc względem Outlandera ma tylko blokadę tylnego dyfra na plus) podjedzie tylko kawałek dalej.

rezon - 15-12-2013, 19:37

krzychu napisał/a:
zaraz Ci napisze, że on ma super specjalną customową wersję z wyższym zawieszeniem.
bo mam :) coś takiego jak pakiet na bezdroża czyli osłony różnych elementów podwozia i plus 2cm. Outek to nie jest, ale na razie nie udało mnie się zawiesić Superba. Outka zawiesiłem na śniegu - to nie jego wina, po prostu śnieg był za głęboki. Nie dało się wyjechać - kręcące się prawe przednie i lewe tylne koło. Lina, Patrol i poszło :)
Outek nie miał 21,5 cm tylko o ile pamiętam 18 albo 19. Teraz mam 16 - do większości jazd wystarczy. A praca napędu na śliskich nawierzchniach - na razie nie widzę różnic. Jeśli już to na plus Superba - jest bardziej przewidywalny. Dlatego pisałem, że Outek to taka sama terenówka. Wyższy zawias to trochę mało, aby uznawać go za terenówkę.

borsak1 - 16-12-2013, 09:11

rezon napisał/a:
Wyższy zawias to trochę mało, aby uznawać go za terenówkę
Outek nigdy nie był terenówką tylko SUV-em

"Samochód sportowo-użytkowy (ang. Sport Utility Vehicle, SUV) – rodzaj samochodu, który łączy cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. SUV od samochodu terenowego różni się tym, że może, ale nie musi, radzić sobie w terenie i zawsze zapewnia wysoki komfort podróżowania, w przeciwieństwie do spartańsko wyposażonych i czasem twardo zawieszonych aut terenowych"

z naciskiem może ale nie musi !!! A superb to chyba limuzyna Skody o ile się nie mylę, taki odpowiednik tańszego Passata i nawet zeby miał nape na 5 kół to i tak nie jest SUV-em terenówką, czy ciągnikiem.

elektri - 16-12-2013, 09:12

rezon napisał/a:
Outek to nie jest, ale na razie nie udało mnie się zawiesić Superba. Outka zawiesiłem na śniegu

Zapewne zapomniałeś napisać, że tam, gdzie zawiesiłeś Outka, Superbem byś nie wjeżdżał ;)
Co do pakietu na bezdroża, to miałem go w Octavce i szczerze mówiąc zastanawiam się, czy nie doinwestować w Outku, bo plastik jakoś mnie nie przekonuje....

Co do samego prześwitu, to jestem prawie pewien, że Mitsubishi w instrukcji rozrużnia prześwit w silniku benzynowym - 21,5cm. od diesla - chyba 18-19cm.

Jeśli chodzi o śnieg, to prześwit mówi o najniżej położonym elemencie, a nie o całości.... Tu wydaje mi się jednak, że całość zawieszenia skody jest "niżej zawieszona" niż w O III.
Dochodzą jeszcze kąty - tu też Superb ma chyba niżej zderzak .....

Nie mówię, że O III to terenówka, ale zrównywanie go w tym kontekście z osobówką, to już przesada....

Co do spalania, to po pierwszym tankowaniu wyszło mi 10,2 ( octavia 1,6 FSI czyli benzyna miałem na tej trasie 8,2 - 8,5l.).

jurekschroda - 16-12-2013, 09:40

krzychu napisał/a:
lexus . (...)
A ten Pajero z blokadą dyferencjałów (a i tak przodu nie ma blokowanego, więc względem Outlandera ma tylko blokadę tylnego dyfra na plus)

Przodu nie ma blokowanego, fakt. Zapomniałeś tylko o blokadzie centralnego dyfra, reduktorze i o tym, że tak naprawdę napęd w OIII z dołączaną tylną ośką nijak się ma do napędu Pajero. Dwa różne światy.

krzychu - 16-12-2013, 10:09

jurekschroda napisał/a:
Zapomniałeś tylko o blokadzie centralnego dyfra


Nie zapomniałem. 4WD LOCK przy problemie z zawiśnięciem na podwoziu praktycznie w tej konkretnej sytuacji zadziała identycznie jak blokada centralnego dyferencjału. Reduktor też się nie przyda jak pojazd radośnie kręci kółkami w powietrzu. Więc to, że Pajero wyciągnęło Outka ze śniegu to:
- miało lepsze opony,
- było jeszcze ciut wyżej zawieszone lub mniej zbierało pod siebie,
- nie wjechało tam gdzie Outek (bo go wyciągało),
- kierowca był lepszy (np. wziął ogniem przeszkodę) lub miał więcej informacji (o przeszkodzie śnieżnej)

A jak już się czepiamy to nowsze Pajero mają dużo lepszy system kontroli trakcji, który potrafi lepiej kontrolować przednie koła niż ten w Outlanderze/ASX-ie. Dlatego Pajero potrafi przejechać kołyskę bez zająknięcia (oczywiście blokada tylnego dyfra też pomaga, ale w skrajności nie wystarczy), a Outlander/ASX zależnie od szczęścia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group