To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

parian - 23-12-2015, 12:13

Mam problem z brakiem samopowrotu kierownicy. Objawia się to przy jeździe po małych łukach, przy większych skrętach kierownica powraca. Auto po zakupie miało robiony przegląd zawieszenia, z prawej strony wymienili mi wahacz, innych usterek nie zauważyli. Ustawili zbieżność (załączam foty), stwierdzili, że w galancie nie ustawia się którychś tam kątów i tak musi być. Dodatkowo, kierownica jest dość słabo wspomagana (ale nie mam doświadczeń z tym modelem Galanta), szczególnie w położeniu centralnym. W czasie kręcenia słychać delikatne buczenie pompy. Płyn w układzie jest, z maglownicy nie ma wycieków, nie ma też na niej luzów.
Macie jakieś pomysły od czego zacząć? Brak samopowrotu jest dość irytujący. Pompę wymieniać na używkę czy raczej regenerować starą?


sampler - 23-12-2015, 12:30

Te skany pomiarowe to przed i po korekcie? Jak po korekcie masz z przodu zbieżność na 0,01' to co się dziwisz że nie odbija kierownica :)

Przed regulacją było tak samo czy się zmieniło?

parian - 23-12-2015, 12:37

tzn. ile powinno być?
sampler - 23-12-2015, 12:50

+/- 0.09 '. Im więcej tym będzie lepiej odbijał ale też będzie bardziej myszkował po drodzę. Proponuje coś w połowie czyli 0.04
Hugo - 23-12-2015, 12:53

Zawieszenie obniżone czy standardowe?
parian - 23-12-2015, 13:17

standard
Hugo - 23-12-2015, 14:25

No to nie jest dobrze jeśli chodzi o kąty pochylenia przednich kół. Dziwne, że na standardowym zawieszeniu są w takim negatywie. Ja mam jeszcze większy negatyw, ale mam obniżajace sprężyny. Kierownica normalnie odbija. Dziwne.
parian - 23-12-2015, 15:47

A regulację wyprzedzenia sworznia w Galu realizuje się za pomocą podkładek?
robertdg - 23-12-2015, 17:57

sampler napisał/a:
+/- 0.09 '. Im więcej tym będzie lepiej odbijał ale też będzie bardziej myszkował po drodzę. Proponuje coś w połowie czyli 0.04


Proszę swoją wiedzę zweryfikować spoglądając do manuala a nie dumać widzimisie, zalecana zbiezność jest na zero, a ±9minut to dopuszczalna tolerancja dla przedniej osi

Krzyzak - 23-12-2015, 20:29

parian napisał/a:
A regulację wyprzedzenia sworznia w Galu realizuje się za pomocą podkładek?
nie reguluje się
deejay - 23-12-2015, 20:45

Panowie ewidentnie widać na lewym WSZ że koło jest cofnięte do tyłu , a jak wiadomo za powrót kier. do jazdy na wprost odpowiada w większości WSZ . Do weryfikacji i spr rama silnika , mocowanie dolnych prostych wahaczy lub pomiar "cyrklem" blacharskim rozstawu górnych kielichów . Tak samo widać że lewe pochylenie koła jest mocno w plusie , co oznacza ze auto miało jakąś przygodę lewą przednią stroną . Czy auto zaliczyło jakąś większą dziurę itp ?.

Ps: Zbieżność tak jak pisze Robert , najlepiej na "zero" tak zaleca producent jak i większość Japońców .

Radze poczytać. http://www.mototechnika.r.../geometria.html

Cyt: "Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (oznaczany jako gama) to kąt zawarty między osią sworznia zwrotnicy a prostą prostopadłą do nawierzchni, ale mierzony w płaszczyźnie równoległej do osi samochodu.

Ze skutków istnienia tego parametru wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, a to właśnie m.in. dzięki niemu koła powracają samoczynnie do jazdy na wprost po ich skręceniu. Musi być jednak zachowana właściwa kombinacja tego kąta z kątem pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Wartość tego kąta, podobnie jak inne parametry, ulega zmianie w zależności od załadowania pojazdu (pełny bagażnik, pasażerowie na tylnej kanapie). Niewielkie ujemne wartości tych kątów spotkać można w autach z przednim napędem lub na wszystkie koła. Z kolei dodatnie wartości kąta wyprzedzenia stosuje się w samochodach z silnikiem z tyłu, napędzie na tylną oś."

sampler - 23-12-2015, 21:21

robertdg napisał/a:
sampler napisał/a:
+/- 0.09 '. Im więcej tym będzie lepiej odbijał ale też będzie bardziej myszkował po drodzę. Proponuje coś w połowie czyli 0.04


Proszę swoją wiedzę zweryfikować spoglądając do manuala a nie dumać widzimisie, zalecana zbiezność jest na zero, a ±9minut to dopuszczalna tolerancja dla przedniej osi


Dokładnie tak. Przy czym zbieżność na zero daje właśnie słabe odbijanie kierownicy. Jest to sprawdzone przeze mnie osobiście.

parian - 24-12-2015, 11:13

deejay napisał/a:
Czy auto zaliczyło jakąś większą dziurę itp ?

Nie posiadam takiej wiedzy, auto niedawno kupione. Pomiar czujnikiem sugerował obecność oryginalnego lakieru. Wymieniany był wahacz, ale prawy.

ps. czy delikatne buczenie pompy wspomagania to norma? wydaje mi, że zaczęło się po wymianie pasków.

Ewcia80 - 24-12-2015, 11:58

Hejka.U mnie to wygląda tak:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8c06a62456ed4bc0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/570eb24b7ef3a9c4
Z tego co napisał DEEJAY powinnam wnioskować,że u mnie coś jest nie tak z prawym przednim kołem,ponieważ WSZ z prawej ma wieksza wartość niż koło lewe,mimo że obie wartości są na zielono?Jedynie PK prawego przedniego koła jest poza skalą ale tylko 15 minut.Zbieżność na przodzie jest na zero i kierownica ładnie odbija.Oś tylna jest na zielono,więc jest chyba ok zawieszenie,tak?Generalnie auto jedzie,hamuje i przyspiesza prosto.

sampler - 24-12-2015, 11:59

Pompa może buczeć zwłaszcza przy skrajnych położeniach kierownicy (działanie na przelew).
Czy przed ustawianiem zbieżności miałeś tez opory na kierownicy? Bo jeśli tak to problem jest czysto mechaniczny są gdzieś opory na sworzniach/maglu/krzyżakach.

Wg mnie w warsztacie ustawili Ci dwie rzeczy. Zbieżność z przodu ( z sumarycznej 0.06) na 0.01 oraz zbieżność z tyłu ale na jednym kole lewym na mimośrodzie z -0,02 na 0,11. Z tyłu można jeszcze ustawić pochylenie koła (prawe masz poza zakresem). Przód jest nieustawialny

[ Dodano: 24-12-2015, 12:05 ]
Pełne parametry z manuala




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group