To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - custom COLT by pawela

Matejko - 11-02-2009, 11:27

wiesz, ze oni moga robic wszystko dobrze, tylko masz opony krzywo zjechane i przez to kierownica przy jezdzie na wprost jest krzywo
pawela - 11-02-2009, 12:54

opony z 49 tygodnia 2006 roku, nie zajechane, w zeszłym sezonie było super. Hmmm, ale Matejko natchnąłeś mnie, wprawdzie sprawdzałem ciśnienie po założeniu ale podjadę dziś jeszcze raz pod kompresor
rosomak1983 - 11-02-2009, 14:23

pawela napisał/a:
właśnie wróciłem z 'poprawki', patrzyłem im na ręce i wraz kierownica jest w prawo! Po pracy jadę jeszcze raz :evil:

a ktos trzymał kierownice na wprost podczas ustawiania?
Matejko napisał/a:
tylko masz opony krzywo zjechane i przez to kierownica przy jezdzie na wprost jest krzywo

ja rozumiem ze na postoju jest krzywo tez i wtedy to opony nie beda miec znaczenia , chyba ze zle rozumiem.
pawela napisał/a:
ciśnienie po założeniu ale podjadę dziś jeszcze raz pod kompresor

Nie zaszkodzi, pawela, a sciaga Ci auto????
Mam nadzieje ze to nie wynika z tego ze masz po obu stronach inne końcówki....

Matejko - 11-02-2009, 17:03

Cytat:
Mam nadzieje ze to nie wynika z tego ze masz po obu stronach inne końcówki....


hmm widziales kiedys jak sie reguluje przednie kola?? wlasnie na koncowkach, wiec ich rozny producent nie ma wplywu na koncowe ustawienie :)

rosomak1983 napisał/a:
chyba ze zle rozumiem.


zle rozumiesz :)

rosomak1983 napisał/a:
a ktos trzymał kierownice na wprost podczas ustawiania?


nie widzialem jeszcze zeby gdziekolwiek ustawiali bez zblokowanej kierownicy w ustawieniu na wprost,
bo jesli kierownica jest krzywo przy jezdzie na wprost, to jak przed regulacja ustawia prosto, to do tego polozenia ustawiaja kola, a nie odwrotnie :)

pawela jak beda dalej grzebac i cos bedzie nie teges, to zamien kola tyl z przodem

a te opony masz od nowosci?

londolut - 11-02-2009, 17:28

Matejko napisał/a:
pawela jak beda dalej grzebac i cos bedzie nie teges, to zamien kola tyl z przodem
To może być to Paweł. W końcu stara felga z przodu i 'nówka' w miejsce rozwalonej trafiły do tyłu prawda?
Matejko napisał/a:
a te opony masz od nowosci?
Nie, kupił razem z felami.
pawela - 12-02-2009, 11:21

dokładnie kupiłem z felami od forumowicza.
Tak, 'nowa' jest na prawym tyle. Podpompowałem koła, Było ok 2,1 atm przód i 1.9 tył, zrobiłem 2,4 przód i 2,2 tył. Przejechałem raptem ze 2 km ze stacji do roboty, więc zobaczymy.

ann87 - 12-02-2009, 18:42

Matejko napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
a ktos trzymał kierownice na wprost podczas ustawiania?


nie widzialem jeszcze zeby gdziekolwiek ustawiali bez zblokowanej kierownicy w ustawieniu na wprost,
bo jesli kierownica jest krzywo przy jezdzie na wprost, to jak przed regulacja ustawia prosto, to do tego polozenia ustawiaja kola, a nie odwrotnie :)

Mało widziałeś :mrgreen: a tak serio to mi w passacie takim sposobem skrzywili kierownice i to dość mocno ale z braku chęci i czasu nie wróciłam się tylko na wieloklinie przestawiłam w domu.

pawela - 17-02-2009, 12:17

co za buraki...
Zbieżność w Colcie z przodu powinna wynosić 0 z tolerancją prawo/lewo +0.09/+0.09. Ustawili mi patałachy na -0.04/-0.04. Pojechałem na poprawkę po raz trzeci, mówię że pływa po drodze, i domagam się poprawienia, bo nie dość, że jest ustawone poza tolerancję, to jeszcze auto jeździ jak rozbieżne.
Stwierdzili, że jak pływa po drodze to pewnie zawias wybity.
No to ja dawać innego mechanika i na szarpaki. Wynik - absolutnie żadnych luzów, zawieszenie pracuje idealnie!
Wróciliśmy na warsztat, to NAGLE mechanika olśniło, że to pewnie przez 'te chińskie felgi' nie może ustawić zbieżności. Jak mu wytłumaczyłem, co to za fele, to powiedział, że pewnie za duże i nie może złapać! Co za idioci, zakładam dziś na przód 13' i jadę jeszcze raz! Nie odpuszcze!

Matejko - 17-02-2009, 14:18

rozne et, szerokosc, srednica pewnie tez troszke, ja bym cisnal ze maja robic na alu, bo zaraz bedziesz jezdzil na alu a nie na stalowych
rosomak1983 - 17-02-2009, 15:22

Matejko napisał/a:
bo zaraz bedziesz jezdzil na alu a nie na stalowych

??? Chyba to nie ma żadnego znaczenia dobrze ustawiona zbieżnosci nie zalezy od felg. Tj po zmian felg nie powinno byc żadnej róznicy...
Po drugie Pawela ponoc maja byc sniegi jeszcze przez ok 2 tyg wiec warto założyc zimówki :wink:

londolut - 17-02-2009, 15:35

rosomak1983 napisał/a:
Chyba to nie ma żadnego znaczenia dobrze ustawiona zbieżnosci nie zalezy od felg. Tj po zmian felg nie powinno byc żadnej róznicy...
Felgi felgami ale niejednakowo pościerane gumy mają.
rosomak1983 - 17-02-2009, 15:53

londolut napisał/a:
Felgi felgami ale niejednakowo pościerane gumy mają.

na takich nie ustawia sie zbieżnosci... i chyba sie nie da.

Matejko - 17-02-2009, 16:15

rosomak1983 napisał/a:
Chyba to nie ma żadnego znaczenia dobrze ustawiona zbieżnosci nie zalezy od felg.


szerokosc przylegania, inne odsadzenie wg mnie ma wplyw na roznice w kątach, niekoniecznie duza ale jakas na pewno ma, zreszta mi na ustawieniu "zima" scielo opony z tylu

ictus - 17-02-2009, 22:33

skonczcie te wywody juz... rosomak ma racje... dojazdowka czy spiner 24" geometria sie nie zmienia
pawela - 18-02-2009, 10:45

hehe pogniewam się, że mi sugerujecie marne koła :P

A poważnie misio wczoraj przeszedł doroczny przegląd bez zająknięcia. Zawieszenie niewybite, hamulce biorą równomiernie, podregulowali mi światła i podbili :)

Choć diagnosta śmiał się z mojego przycisku wstecznych świateł i mówił, że bardziej czepliwy policjant może zabrać dowód za zapinki maski. Rozważałem kiedyś ich usunięcie, może tak zrobię.

Pogadałem z nim o tej zbieżności, kazał założyć 4 ori 13' i jechać na ustawienie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group