To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Marcino - 08-10-2010, 09:07

Poprzedno przy wymianie gościu załozył mi Filtron bo stwierdził ze ten Knecht nie pasuje...:)
Teraz mam załozony Knecht, olej ten sam Mobil1 5W50 wiec zobaczę czy będzie różnica.
Ale widac ze ma to sens i jakieś poztywne skutki dobrego filtra powinny być odczuwalne.
Pozdrawiam

akbi - 08-10-2010, 09:11

Marcino, od kiedy mam Galanta to zawsze zakładam Knechta ... a popychacze przestały pukać dopiero ...jak je wymieniłem na nowe :wink:
no ale ... może dzięki Knechtowi nie zaczną tak szybko pukać ponownie :)

fj_mike - 09-10-2010, 17:01

Tomii, tak jak obiecałem, sprawdziłem dzisiaj przy zimnym stracie. Temp. 5st, po odpaleniu cisza :D Świeżo po wymianie oleju zawsze tak jest :wink:
bartekino - 09-10-2010, 17:36

Moj po wlaniu valvoline 5w40 na zimnym zaczął cykać. Na starym oleju cisza. Tylko czym był poprzednio zalany to nie mam pojęcia. Albo sprzedawca coś dolał żeby popychacze uciszyć.
spidernet - 12-10-2010, 09:20

Słuchajcie mam dziwny problem po wymianie oleju... Otóż dotychczas jeździłem na Castrolu Magnatec 5w40. Niedawno, jakieś 2 tyś km wcześniej zalałem Mobil 1 5W50. Coprawda popychacze na obu olejach stukały, dopiero jak silnik mocno się rozgrzał ucichły. Zalałem zatem liquy moly, środek usprawniający pracę hydraulicznych popychaczy. Po przejechaniu 2tyś km zaświeciła się kontrolka oleju i okazało się, że silnik zjadł cały olej!!! :shock: Wcześniej od wymiany do wymiany motor nie gubił oleju, a teraz nagle zjadł go całego. Domyślam się, że to przez ten liquy moly... ale może też nie taki olej do silnika :? W każdym razie nie wiem jak podejść do problemu... i tu może wypunktuję:
1. Najlepiej chciałbym zmienić olej na taki jak coniektórzy polecają, czyli Valvoline. Teraz kwestia jaki valvoline przy przebiegu 103000km biorąc pod uwagę wcześniejszą historię olejów?
2. Czy zrobić płukankę silnika i wymienić filtr oleju?
3. A może z uwagi na te klepiące popychacze przeczyścić je najpierw, a później podjąć proces wymiany oleju i filtrów?

Krzyzak - 12-10-2010, 09:32

ja mam Mobil 1 5W50 i - tak samo jak poprzednich - nic a nic go nie ubyło
nie w oleju doszukiwałbym się problemu

jacekxx - 12-10-2010, 13:43

Ja jak kupiłem galanta to zalany był olejem mobil1 10w40 i na nim słychac było popychacze jak silnik był zimny a i przy ciepłym też czasami się odzywały. Zmieniłem go na mobil1 5w50 i popychacze uciszyły się całkowicie, i wogóle go nie ubywa a przebieg to niby 194000. Oczywiście przed wymianą oleju zrobiłem płukankę.
wilukce - 21-10-2010, 19:27

Też muszę wymienić olej w moim Miśku. Niestety jednak kupiłem go niedawno i nie wiem jaki olej jest zalany. Zadzwonię jutro do byłego właściciela i się zapytam. Pamiętam tylko, że mówił, że oleju leciutko ubywa - dlatego zakładam, że będę musiał wlać półsyntetyk. Podejrzewam, że 10w40. Czym może grozić zalanie 5w40 gdy teraz mam 10w40 ?

[ Dodano: 21-10-2010, 19:45 ]
a co sądzicie o oleju Castrol Magnatec.
http://allegro.pl/niemiec...1271014607.html
ile oleju wchodzi do V6 ?

[ Dodano: 21-10-2010, 22:01 ]
czy może:
http://allegro.pl/valvoli...1265484491.html

Hugo - 21-10-2010, 22:19

wilukce napisał/a:
Czym może grozić zalanie 5w40 gdy teraz mam 10w40 ?
Absolutnie niczym.
wilukce napisał/a:
http://allegro.pl/valvoli...1265484491.html
Ten będzie świetny, ale 5W 40.
wilukce - 21-10-2010, 22:35

Kurde to teraz totalnie nie wiem już co i jak. Do tej pory wydawało mi się, że z półsyntetyku nie wraca się na syntetyk. Silnik ma już przejechane u mnie 265k km. Wydaje mi się ze półsyntetyk uszczelnia go trochę bardziej i poza tym mam założone LPG. Nie wydaję Ci się, że bezpieczniej będzie wlać 10w40 i nie martwić się o ewentualne usterki ?
bartekino - 21-10-2010, 23:49

wilukce, Przeczytaj cały temat. Twój przebieg nie jest taki duży jak na japońca. Są tu użytkownicy którzy maja grubo ponad 300tys i jeżdżą na pełnym syntetyku. I dużo ludzi przeszło z półsyntetyk a nawet z mineralnego na syntetyka i nic się nie dzieje z silnikiem. Szkoda brudzić silnika gorszym olejem.
plecho1 - 22-10-2010, 07:36

A nawet, jeśli uszczelniacze zaworów są ok, to przejście z pół na pełny syntetyk może sprawić że oleju będzie jeszcze mniej ubywać. Wynika to z faktu że dobre oleje syntetyczne mają wyższą wytrzymałość na spalanie.
Zresztą zrób jak radzi bartekino i poczytaj co oznaczają specyfikacje olejów to sam dojdziesz do wniosku że lepsze są lepsze a nie gorsze nawet dla starego silnika.
Ja też zmieniłem z 10w40castrola na 5w40Motula i jestem zadowolony.

Hugo - 22-10-2010, 07:54

wilukce napisał/a:
Kurde to teraz totalnie nie wiem już co i jak. Do tej pory wydawało mi się, że z półsyntetyku nie wraca się na syntetyk
Jesteś na tym forum już jakiś czas, więc dziwi mnie to pytanie. Poczytaj trochę o olejach silnikowych.
wilukce - 22-10-2010, 17:14

a ile litrów wchodzi do V6 ?
bartekino - 22-10-2010, 17:57

Wszystko jest w temacie. 4 litry z filtrem 4,3l


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group