To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

winnipool - 20-02-2010, 13:38

Czytam te posty i czytam i już kompletnie zbaraniałem. Ma już zamówiony kompletny rozrząd + pompa wody. Tylko teraz co jeszcze? Pewnie uszczelniacze, ale ile konkretnie i jakie, w sensie do czego (żebym wiedział co w sklepie powiedzieć)? Bo ciężko jest to wszystko do kupy zebrać bo pojawiają się w różnych postach. Jakie jeszcze paski/rolki: alternatora, wspomagania? Mam nadzieję, że ktoś się zlituje i zbierze konkretnie w jednym poście (z konkretami, bo stwierdzenie wymień uszczelniacze nie dla wszystkich jest oczywiste) co najlepiej wymienić przy okazji rozrządu w 2.5V6 (6A13). Z góry dzięki.
robertdg - 20-02-2010, 18:07

winnipool, chyba nie chce Ci się czytać całego tematu od początku :mrgreen:
Pasek rozrządu o numerze oryginału MD319266
Napinacz hydrauliczny o numerze oryginalu MD308593
Rolka napinająca o numerze oryginału MD316826
Rolka prowadząca o numerze oryginału MD179597
Pompa wodna o numerze oryginału MD302010
Uszczelniacze wałków rozrządu o numerze oryginału MD133317 (35/50/8mm NOK 4G18) szt 2
Uszczelniacz wału korbowego, dokładnie nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze powinien byc o wymiarach 37/50,2/6mm
Paski osprzetu jeden na alternator drugi na klime/wspomaganie

Anonymous - 20-02-2010, 18:13

winnipool napisał/a:
Tylko teraz co jeszcze? Pewnie uszczelniacze, ale ile konkretnie i jakie, w sensie do czego (żebym wiedział co w sklepie powiedzieć)?
uszczelniacze na walki rozrzadu - przedni i tylni i na wal korbowy (oprocz paska ,rolki prow , rolki nap , nap hydr , i pompy wody ktore juz masz ) aha przy wymianie rozrzadu wymienia sie olej i filtr

winnipool napisał/a:
Jakie jeszcze paski/rolki: alternatora, wspomagania?
to mozesz wymienic zawsze niezaleznie od rozrzadu czyli kosztow z nim zwiazanych
winnipool - 20-02-2010, 21:47

robertdg temat przeczytałem cały. Tyle, że te informacje są rozsiane po różnych postach i często było napisane tylko np. żeby wymienić uszczelniacze wałków. W sytuacji gdy ktoś się zna, będzie wiedział, że chodzi o 2 szt. W innym przypadku (tak jak w moim) nie będzie miał takiej wiedzy. Dlatego dzięki dla Ciebie i dla cuuube za konkretne odpowiedzi. Myślę, że nie tylko mnie się przydadzą.
bieniak - 01-03-2010, 18:34

mam pytanie jaki jest gwint na srubie trzymającej koło pasowe na wale w 6A13.czy gwint jest prawy czy lewy????albo łatwiej stojąc od strony prawego koła zgodnie ze wskazówkami zegara czy w przeciwną????bo mam juz wszystko rozebrane a z tym poradzic sobie nie moge:/

[ Dodano: 01-03-2010, 19:27 ]
a no i jeszcze jak skuteccznie zablokować wał żeby móc odkręcić ta śrubę

robertdg - 01-03-2010, 20:13

Normalny gwint, odkręca się w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, na blokade wałów jest kielka sposobów, albo blokujesz na wieńcu koła zamachowego(tam gdzie pracuje rozrusznik), albo wbijasz piaty bieg, hamulec nozny do oporu w podłoge i ktoś odkreca koło pasowe, albo kluczem pneumatycznym, jest jeszcze pare sposobów, ale nie bede ich przytaczał, bo mozna sobie zrobić ziaziu :-P
sampler - 01-03-2010, 20:31

bieniak napisał/a:

a no i jeszcze jak skuteccznie zablokować wał żeby móc odkręcić ta śrubę


Zapinasz bieg wsteczny, zakladasz klucz nasadowy i uderzasz wiekszym mlotkiem w jego koniec.

deejay - 01-03-2010, 21:13

naljepszy sposób to klucz pneumatyczny z dobrym momentem obrotowym min 450 Nm i nie ma bata by nie poszło :wink:
bieniak - 01-03-2010, 21:54

no to w dobrą stronę kręciłem. no pneumatyka juz mam sprubuje jutro rano.ogólnie trzeba się troche narobić przy tym rozrządzie:):)ale jak juz to odkręce to stawiam na 2h i poskładane będzie:)
fck - 01-03-2010, 23:02

niestety umiejętności tego typu mi brak, zresztą zawsze mam problem że coś rozłożę i nie umiem złożyć, więc musiałem oddać nowego galancika do warsztatu na wymianę rozrządu koszt 150 zł robocizna, części zawsze sam kupuję :)
bieniak - 01-03-2010, 23:27

a ja po prostu nie wieże nikomu i lubię robić coś samemu:)zawsze jakieś nowe doświadczenie:) jak widać na forum wszystkie niejasności są rozwiewane:D)i wielkie dzięki wszystkim:):)zobaczymy jak to jutro pójdzie :) :)
Anonymous - 02-03-2010, 07:18

deejay napisał/a:
naljepszy sposób to klucz pneumatyczny z dobrym momentem obrotowym min 450 Nm i nie ma bata by nie poszło :wink:


No i kompresor musi mieć uderzenie bo sam pistolet to nie wszystko :D

pablo diablo - 02-03-2010, 12:44

ja dla dla ciekawostki wrzucam fotki z mojej ostatniej zmiany rozrządu










bieniak - 02-03-2010, 15:35

no i poszło jednak chyba przy zakładaniu tylna głowica musiała się przestawić:(:(:( niby obroty ok ale samochód ogólnie słaby i na niskich obrotach szarpie:(:(:(czyli wszystko od nowa...jeszcze jedno pytanie który to jest znak na kole na wale korbowym czy taka dziurka czy zaznaczone białym mazakiem,ustawiałem na wszystkie białe znaki i nie ma mocy:(
piotruswie - 02-03-2010, 15:56

ja wymieniałem ostatnio rozrząd i nie miałem tych kolorowych kropek
mój mechanik ustawił wszystkie 3 koła na fabryczne wcięcia
wiem bo byłem przy całej wymianie :) ufać znaczy kontrolować
oczywiście mówie o 2,5 V6
wszystko działa bez problemu
pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group